Hrodebert Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 At det finnes hyggelige mennesker blant disse er ubestridelig, det i seg selv er heller ikke interessant. Det som er interessant er hvordan disse har gått fra nodelunde fredelige demonstrasjoner (undertegnede har tidligere uttalt at dette er deres fulle rett), til hærverk og vandalisme. Dette er sannsynligvis (som alltid i slike situasjoner) noen få som har mistet hodet eller bevist utnytter situasjonen til å utføre denne type vandalisme. Dette fremmer ikke sympati i folket, det hjelper heller ikke å fremme saken deres. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 At det finnes hyggelige mennesker blant disse er ubestridelig, det i seg selv er heller ikke interessant. Det som er interessant er hvordan disse har gått fra nodelunde fredelige demonstrasjoner (undertegnede har tidligere uttalt at dette er deres fulle rett), til hærverk og vandalisme. Dette er sannsynligvis (som alltid i slike situasjoner) noen få som har mistet hodet eller bevist utnytter situasjonen til å utføre denne type vandalisme. Dette fremmer ikke sympati i folket, det hjelper heller ikke å fremme saken deres. Selvfølgelig ikke. Dette er også overflødig og uinteressant informasjon. Poenget er at man ikke kan sende alle tamiler hjem, slik noen her antyder med sine rasistiske utspill. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) skjønner ikke hvorfor folk bestandig må komme drassende med rasisme beskyldninger,skjønner de ikke at enkelte bare ikke aksepterer det som skjer? Endret 12. april 2009 av storkers Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 En vesentlig forskjell. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Jepp og en annen ting er at Norge består av mere enn Oslo gryta. Se på Tr.heim, Bergen, Stavanger og andre store byer. Vi har ikke det tullet som dere har, så nok engang feil å skjære alle over en kam. Da også folk ved hovedstaden som klager mest i hele landet ennå de får de beste frynse godene i hele landet. Endret 12. april 2009 av Nipps Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nå vil ikke Sri Lanka vil ikke ha Norge som fredsmekler - Regjeringen anser at det ikke lenger er rom for Norge til å opptre som fredsmekler, sier tjenestemannen til AFP og legger til at det ble sendt et formelt brev til Norge mandag. Og Per Sandberg går ut mot tamilene - De som står bak raseringen, må umiddelbart sendes ut av landet og tilbake til Sri Lanka, uansett hvilke vilkår de måtte møte på Sri Lanka, sier Sandberg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det er en fremgangsmåte som ut fra min (ærlig talt begrensede) kjennskap til internasjonal lov virker det ganske, vel, i strid med disse. Rent bortsett fra at det er mer passende å finne individene og dømme dem for sine forbrytelser, til fengsel eller andre former for straff. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Sandberg viser atter en gang at hans respekt for lov og orden varierer i tråd med eget blodtrykk og hvem som beskyttes av lovene. Å sende personer tilbake til land uansett hvilken skjebne de møter er et så årenbart brudd på norske og internasjonale lover at Sandberg ikke kan tas alvorlig innen justispolitikk. Sandberg tar med dette til orde for å bryte norsk lov. Det lukter ikke spesielt godt. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 syns det luktet meget godt.endeli en som tør og si i fra!!! kred ti sandberg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Helt klart. Slik oppførsel er uakseptabel, samme hvilken etnisitet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Selv om de har norsk statsborgerskap? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Samme hvilken etnisitet, Blåbær. Disse kan gjerne ha et statsborgerskap, det i seg selv gjør ikke dette mindre kritikkverdig. Jeg er ikke enig med Sandberg i at disse skal utsendes fra Norge, i den grad vedkommende i det hele tatt uttalte dette. Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter. Endret 13. april 2009 av roberteh Korreksjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg er ikke enig med Sandberg i at disse skal utsendes fra Norge, i den grad vedkommende i det hele tatt uttalte dette. Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter. Er forsåvidt enig med alt det du sier der. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Kan vel neppe sende ut noen som har norsk statsborgerskap? Endret 13. april 2009 av Nipps Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Samme hvilken etnisitet, Blåbær. Disse kan gjerne ha et statsborgerskap, det i seg selv gjør ikke dette mindre kritikkverdig. Jeg er ikke enig med Sandberg i at disse skal utsendes fra Norge, i den grad vedkommende i det hele tatt uttalte dette. Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter. Hva i dette sitatet var det du ikke forstod? - De som står bak raseringen, må umiddelbart sendes ut av landet og tilbake til Sri Lanka, uansett hvilke vilkår de måtte møte på Sri Lanka, sier Sandberg. At Sandberg krever full etterforskning er vel ikke noe spesielt. Det er vel ingen som har uttalt at de er mot etterforskning av dette? Dette er bare nok et forsøk fra FrP på å røre i grumsete vann, og du går rett på limpinnen. Han uttaler altså direkte at det er greit å bryte norske lover og internasjonale overenskomster bare hensikten er å kvitte seg med noen fremmedkulturelle. Om de har norsk statsborgerskap eller ikke ser ikke ut til å bekymre han. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Limet har tørket, så denne pinnen går jeg ikke på. Jeg klarer derimot å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg ser hva vedkommende uttaler, men jeg mener at man kan lese dette på forskjellige måte. Utsendelse av mennesker med allerede innvilget statborgerskap kommer ikke til å forekomme i denne sammenheng, det vet også Sandberg. Hvorfor han uttaler seg i denne retning kan jeg ikke svare på, jeg vil anta at vedkommende har sine baktanker som de fleste andre av oss. At de fleste støter etterforskningen er positivt. Så får vi konkludere på bakgrunn av denne, da vi ser hva som faktisk kommer ut av den. Vi vet jo heller ikke om enkelte av demonstrantene faktisk oppholder seg ulovlig i Norge. Dette vil forhåpentligvis den kommende etterforskning ta rede på. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Limet har tørket, så denne pinnen går jeg ikke på. Jo, det var nettopp det du gjorde med ditt innlegg: "Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter". Er det virkelig noen som ikke støtter dette? Er det virkelig noen som tror at dette ikke er nok en uttalelse fra Sandberg som kun er beregnet til å kaste bensin på bålet? Språkbruken (sammen med det andre sitatet) og timingen viser tydelig hva han vil. Jeg klarer derimot å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg ser hva vedkommende uttaler, men jeg mener at man kan lese dette på forskjellige måte. Utsendelse av mennesker med allerede innvilget statborgerskap kommer ikke til å forekomme i denne sammenheng, det vet også Sandberg. Hvorfor han uttaler seg i denne retning kan jeg ikke svare på, jeg vil anta at vedkommende har sine baktanker som de fleste andre av oss. Du stilte først spørsmål om Sandberg virkelig hadde uttalt dette. Du må gjerne tro at kanskje Sandberg har sagt noe mer eller ment noen annet enn det han har sagt men sitatet er som det står. Så får du legge til etter eget ønske som du vil. Så får vi konkludere på bakgrunn av denne, da vi ser hva som faktisk kommer ut av den. Vi vet jo heller ikke om enkelte av demonstrantene faktisk oppholder seg ulovlig i Norge. Dette vil forhåpentligvis den kommende etterforskning ta rede på. Sandberg uttalte at de uansett skulle sendes ut av landet og tilbake til Sri Lanka, og uansett hvilke vilkår de måtte møte. Dette er både ulovlig, i strid med internasjonale overrenskomster og i strid med prinsippet om at straff skal stå i forhold til forbrytelse. Å sende en person ut til den sikre død eller risk for tortur (som kan være tilfelle) fordi vedkommende har knust en rute er så til de grader hinsides all fornuft. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Det er bare å bruke banalitetstesten på det gjespende utsagnet om "full etterforskning". Et udsagn er banalt, såfremt ingen ville sige det modsatte. Ville noen sagt "vi krever at dette ikke etterforskes" ? Sandbergs utsagn ville ikke vært verdt å kommentere, om det ikke var for at han koblet en selvfølgelighet (at dette etterforskes), med en umulighet (at man sender personer til utlandet uavhengig av hvilken behandling de måtte få der). Endret 13. april 2009 av Cybbe Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Samme hvilken etnisitet, Blåbær. Disse kan gjerne ha et statsborgerskap, det i seg selv gjør ikke dette mindre kritikkverdig. Jeg er ikke enig med Sandberg i at disse skal utsendes fra Norge, i den grad vedkommende i det hele tatt uttalte dette. Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter. Da begynner vi å bli enig. Var uttalelsene om utkastelse som jeg reagerte på. Men er enig i at alle hendelser som kan karakteriseres som brudd på loven bør etterforskes, dette gjelder i alle saker uansett. Endret 13. april 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jo, det var nettopp det du gjorde med ditt innlegg: "Sandberg krever full etterforskning av angrepet, noe jeg støtter". Er det virkelig noen som ikke støtter dette? Er det virkelig noen som tror at dette ikke er nok en uttalelse fra Sandberg som kun er beregnet til å kaste bensin på bålet? Språkbruken (sammen med det andre sitatet) og timingen viser tydelig hva han vil. Du kan sikkert finne noen i dette landet som ikke støtter en slik etterforskning. Poenget jeg sårt prøvde å fremtre var at det er mulig å tenke på to ting på engang. Enn så utopisk dette kan høres ut for enkelte. Ja, Sandberg kommer med uttalelser på siden av saken, men på samme tid kommer han med høyst trengende uttalelser. Det er i så måte ikke viktig hvem som uttalte at dette bør etterforskes, men at det faktisk blir uttalt. Dette er den første uttalelsen i denne saken etter at Tamilene ble en smule voldsomme for noen dager siden. Det har vært særs stille fra regjeringen angående dette. De ville heller ikke kommentere angrepet på ambassaden til Siri Lanka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå