Gå til innhold

Nikon D60 lang Lukkertid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis jeg da bruker fjernutløser, og tar bilder i mørket, hvordan virker det, må jeg holde knappen inne eller hvordan virker det... unskyld hvis jeg spør så mye,, er bare litt ny på dette :blush:

Det er det bulb-funksjonen betyr ja. Da holdes speilet åpent så lenge du holder inne utløseren. Det er derfor fjernutløser anbefales. Om du står og holder utløseren på kameraet inne i over tretti sekunder er sjansene store for at du vil skape litt bevegelse, og blidet blir uklart. Tror ikke du får tak i trådutløser til D60, men med den infrarøde fjernkontrollen trykker du bare først en gang for å åpne speilet, deretter en gang til når du har en lang nok eksponering. Veldig enkelt og greit. Bortsett fra at du ikke vet hvordan eksponeringen blir :p Er vel litt prøv og feil i starten.

NB: bulb-funksjonen finner du bare i manuell modus.

Lenke til kommentar
Ok.. takk for hjelpen... men er det noen som vet om noen greie og billige fjernutløser :!:

Fjernkontrollen koster 130,- eller no, original. Du får vel kanskje tredjepartsfjernkontroll for ennå mindre. Uansett ikke vits å tråle nettet for å spare 20 kroner på noe som er så billig i utgangspunktet. Vet ikke om du får mer avanserte fjernkontroller enn det til D60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...