Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

rensing av luftfilteret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg renser luftfilteret på gokarten tar jeg bare å legger det i en balje elns og heller på litt blyfri åttånitti uten olje i og vasker det oppi der, klemmer ut bensinen, og setter inn med luftfilterolje når det er tørt.

det var vist ikke så bra for luftfilteret med bensin :S?

Endret av hannis-91
Lenke til kommentar

Luftfilteret på karten min er iallefall bare en svamp... Tar ikke noe skade av bensin. Ikke iløpet av de 10 rensingene jeg har hatt på det til nå iallefall.

Bensinen biter jo på alt av olje som må ha satt seg i filteret, så rent og pent blir det =) Pass bare på at du setter det inn samme vei, så motoren ikke drar eventuelle partikler som sitter igjen...

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar
hei.

har en ktm 125 som jeg må få renset luftfilteret på. jeg har ikke sånn luftfilterrens så jeg lurte på om det var noen andre milder jeg kan bruke? hørte noe om å bruke litt zalo?

IKKE VASK MED ZALO!!!

Bensin er egentlig ikke særlig bra det heller men det går.

Min anbefaling(er) er at (om du skal vaske ofte) kjøper deg ei kanne med "foamfilter cleaner".

Når du bruker et slikt middel kan du skylle det med vann etter på!

Men om du kan også bruke Parafin eller diesel, om du bruker et av disse kan du ikke skylle med vann og disel luker for j...!

fremgangsmåten er det vell også greit å forklare.

Fyll ditt valgte løsemiddel i ei 10 liters bøtte og dypp filteret nedi med utsiden ned, gjenta ti ganger og press ut resterende løsemiddelet (ikke vri!)

heng opp til tørk.

når det er helt tørrt så tar du på luftfilter olje. (ikke mye!!!)

Lenke til kommentar
Luftfilteret på karten min er iallefall bare en svamp... Tar ikke noe skade av bensin. Ikke iløpet av de 10 rensingene jeg har hatt på det til nå iallefall.

Bensinen biter jo på alt av olje som må ha satt seg i filteret, så rent og pent blir det =) Pass bare på at du setter det inn samme vei, så motoren ikke drar eventuelle partikler som sitter igjen...

Lykke til,

Vet du at det skal være olje i et luftfilter?

Hvis det ikke er det, så drar den partikklene igjennom luftfiltret.

Olja er der for å stoppe det som vil igjennom,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...