Gå til innhold

Noen som har peiling på Windows Server?

Anbefalte innlegg

har 2 maskiner, den ene skal jeg bruke til å sette opp en Counter-Strike dedicated server med.

Hvilken av disse operativsystemene er best da?

Windows Server 2008 Standard (Full Installation)

Windows Server 2008 Enterprise (Full Installation)

Windows Server 2008 Datacenter (Full Installation)

Windows Server 2008 Standard (Server Core Installation)

Windows Server 2008 Enterprise (Server Core Installation)

Windows Server 2008 Datacenter (Server Core Installation)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en Counter-Strikeserver ville jeg nok aldri brukt de ekstreme summene som de variantene av Windows Server 2008 du lister der.

Du skulle nok fint klart deg med Windows XP, eller kanskje sett på muligheten for å gjøre dette via Linux (noe som er helt gratis..).

Hvis serveren KUN skal drifte CS, så vil nok de fleste systemene fungere relativt sikkert. Du kan jo f.eks. sette opp brannmuren på den maskinen til å kun ta inn (og ut) riktig trafikk knyttet til CS.

Lenke til kommentar

han trenger jo ikke kjøpe windows server 2008 da, og da tenker jeg ikke på piratmåten som de fleste sikkert tenker men microsoft tilbyr trial utgave som gir 100% funksjonalitet men funker bare i 6måneder før du må reinstallere eller kjøpe.

men av de der ville jeg valgt standard (core) siden du ikke trenger alt ekstra av moduler for bare cs.

Lenke til kommentar

Standard (Core) ja.

Men har du tenkt å betale for Win Server, eller bare trialen?

Hvis du ikke vil betale når trialen har gått ut, ville jeg gått for en Linux-distro fra første stund. Når du først har den gående, kan den da gå så lenge du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...