Gå til innhold

The battle of: Lenovo W500 vs Apple Macbook pro

Anbefalte innlegg

Nå er vel T500 og W500 den samme maskinen bortsett fra Spec. - W500 er workstation-utgaven av T500, dvs at den er som oftest speccet med CAD skjermkort istedet for vanlig 3D kort, og større disk/mere minne.

Du får T500 modeller med 1920x1200 skjerm også, så hovedsaklig er det skjermkortet og prosessor som er forskjellen.

Aha! T500 og W500 er samme maskinen med forskjellig innhold? Og W500 er optimalisert for CAD!

Da tror jeg at jeg kjøper T500 etter påske (og trykker inn en 2GB RAM hvis det er en enkel sak). Det første jeg skal gjøre er å kaste den ut av vinduet i femte etasje og skrive om det her.

Ps. Er det noen som vet om det er vits i å vente en måned eller to på noen nytt fra Lenovo? Ny prossessor i T500 f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Thinkpad er kvalitetsmessig så mye bedre enn alt annet er noe sprøyt.

I vårt firma har vi de siste 10 årene hatt noen hundre Thinkpad.

For 4-5 år siden begynte vi også å handle inn Dell maskiner og det rare er at det har vært betraktelig mye mindre problemer med Dell enn vi har hatt med IBM/Lenovo.

På toppen av det hele snakker vi om maskiner fra Dell som er vesentlig mye rimeligere i innkjøp enn Thinkpad maskinene vi har og har hatt.

Når jeg er "utenfor" kontoret derimot nyter jeg hvert øyeblikk med min Macbook. Etter at jeg for to år siden spontant gikk til innkjøp av Macbook etter nærmere 20 år med Windows kommer aldri noe annet til å finne veien inn dørene hjemme hos meg.

Lenke til kommentar
Kan du legge frem noe dokumentasjon som tilsier at Lenovo har bedre byggekvalitet?

Jeg kan. C't 08/2008, for å ta et eksempel.

Det ser ut til at linken din falt bort...

Det var ikke noe link -- C't publiseres på flate døde trær. Jeg er faktisk litt usikker på om det går an å få kjøpt den elektroniske utgaven før en stund etter at papirutgaven publiseres. Forlaget sine sider har sikkert mer informasjon.

Jeg _aner_ikke_ hvilken artikkel du snakker om...

Hvilken del av "C't 08/2008" forvirrer deg?

edit: Etter omtrent 10 sekunder på Heise sine sider, fant jeg denne frem. Jeg refererte til den, ja.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
Nå er vel T500 og W500 den samme maskinen bortsett fra Spec. - W500 er workstation-utgaven av T500, dvs at den er som oftest speccet med CAD skjermkort istedet for vanlig 3D kort, og større disk/mere minne.

Du får T500 modeller med 1920x1200 skjerm også, så hovedsaklig er det skjermkortet og prosessor som er forskjellen.

Aha! T500 og W500 er samme maskinen med forskjellig innhold? Og W500 er optimalisert for CAD!

Da tror jeg at jeg kjøper T500 etter påske (og trykker inn en 2GB RAM hvis det er en enkel sak). Det første jeg skal gjøre er å kaste den ut av vinduet i femte etasje og skrive om det her.

Ps. Er det noen som vet om det er vits i å vente en måned eller to på noen nytt fra Lenovo? Ny prossessor i T500 f.eks?

Vel en kjent historie fra en befalsskole var når en Instruktør påstod at en Radio; PRC77 for innvidde, den tåler alt. Han åpnet vinduet i 2 etg og kastet den ut. Den ble til mange deler. Samme vedkommende påstod i en annen klasse det samme. Denne gangen ble den senket i vann og lå der i en uke. Irret/rustet den tro; ja den ble heller aldri brukt mer:)

Lenke til kommentar
Kan du legge frem noe dokumentasjon som tilsier at Lenovo har bedre byggekvalitet?

Jeg kan. C't 08/2008, for å ta et eksempel.

Det ser ut til at linken din falt bort...

Det var ikke noe link -- C't publiseres på flate døde trær. Jeg er faktisk litt usikker på om det går an å få kjøpt den elektroniske utgaven før en stund etter at papirutgaven publiseres. Forlaget sine sider har sikkert mer informasjon.

Hva var det med formuleringen "legge fram noe dokumentasjon" som du ikke forsto? I forumet her betyr det å legge fram en link eller henvise til informasjon som er alment tilgjengelig/verifiserbar.

Jeg _aner_ikke_ hvilken artikkel du snakker om...

Hvilken del av "C't 08/2008" forvirrer deg?

edit: Etter omtrent 10 sekunder på Heise sine sider, fant jeg denne frem. Jeg refererte til den, ja.

Det eneste som forvirrer meg er at noen nevner et nummer av et tidsskrift på ca 240 sider, som jeg ikke har tilgang til, og tror at det er ensbetydende med å legge fram dokumentasjon.

Du er jaggu flink som klarte å finne en link der man kan kjøpe en PDF-fil av en artikkel med tittelen "Vertrauensfrage", som ingen andre ante tittelen på eller innholdet i, i løpet av 10 sekunder. Jeg må jo ha vært idiot som ikke fant den i løpet av 10 sekunder, ja faktisk ikke i løpet av 5 minutter heller, da jeg selv var inne på heise.de tidligere...

Nå vet jeg altså hvilken artikkel du sikter til, men om du innbiller deg at jeg tenker å dra frem Visa-kortet og betale for den, bare fordi du ikke klarer å legge fram din egen "dokumentasjon", så får du bare tro om igjen.

Lenke til kommentar
Hva var det med formuleringen "legge fram noe dokumentasjon" som du ikke forsto? I forumet her betyr det å legge fram en link eller henvise til informasjon som er alment tilgjengelig/verifiserbar.

Jeg har gjort det.

Det eneste som forvirrer meg er at noen nevner et nummer av et tidsskrift på ca 240 sider, som jeg ikke har tilgang til,

Jo, det har du.

(...) og tror at det er ensbetydende med å legge fram dokumentasjon.

Du er jaggu flink som klarte å finne en link der man kan kjøpe en PDF-fil av en artikkel med tittelen "Vertrauensfrage", som ingen andre ante tittelen på eller innholdet i, i løpet av 10 sekunder. Jeg må jo ha vært idiot som ikke fant den i løpet av 10 sekunder, ja faktisk ikke i løpet av 5 minutter heller, da jeg selv var inne på heise.de tidligere...

Hvis du vil stemple deg selv som en "idiot", får det være opptil deg.

Nå vet jeg altså hvilken artikkel du sikter til, men om du innbiller deg at jeg tenker å dra frem Visa-kortet og betale for den, bare fordi du ikke klarer å legge fram din egen "dokumentasjon", så får du bare tro om igjen.

Du spurte etter en referanse og du fikk den. At du ikke vil følge opp den referansen kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. Selv om den aktuelle bladutgaven er 240+ sider stor, er det veldig klart fra innholdsfortegnelsen hvilken artikkel omhandler det aktuelle tema.

Lenke til kommentar

Mac vs Pc ja -.- Må altid bli hefti diskusjon x)

Men har ikkje tid til å lese gjennom heile posten. Men berre eit tips :

Kjøp heller ein Acer til ein 10 tusen , og bruk resten av pengane på ein stasjonær ;)

Får jo ein rå stasjonær pc te 10 tusen no :D

Men er du opptatt av utseende og størelse og har masse peng , kjøp ein macbook pro viss du takla osX. Men du får bedre ytelse av pc til ein billigare penge :)

Endret av Nesjen92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...