zypher_ut Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jeg har følgende av relevant hardware Intel E8400 2x 2GB Corsair Dominator Asus P5Q-E Mist 500W stømforsyning Scythe Ninja kjøler med Mist vifte På stock speed (3.0 GHz) så ligger temperaturene på 22 (idle) og 28 (load). Core temperaturer er 28 (idle) og 35 (load). Jeg har lest mange steder at det skal være mulig å klokke denne CPUen langt over stock, men på alle andre speeds så skrur pc'en seg av. Det kan gå 10 minutter eller 3 timer, men den skrur seg av. Jeg har prøvd å skru opp volt, men det hjalp ikke. Noen som vet hva det kommer av? Edit: Jeg bør vel legge til at på feks 4 GHz, så er fortsatt temperaturene langt ifra varme (45 grader core temperaturer under load) Endret 8. april 2009 av zypher_ut Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hva har du gjort? Søk opp en C2D OC guide Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Ser ut til at det var volt problemer, men ikke på CPU. Jeg endret volt på RAM og Northbridge (fra Auto), og etter det har den vært stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå