Gå til innhold

Betale for mp DLC i RE5.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er helt mongo å betale for det, for ja, det er bare en spillermodus som burde vært i spillet fra før. Men jeg kommer til å gjøre det allikevel, for 30-50kr er ikke såå mye, og tre venner av meg kommer til å gjøre det de og. Det kommer til å bli gøy :(

Vent litt, det er allerede på disken? Det er bare DLCen som åpner en slags sperre? Faen asssssssssss. Tror jeg utsetter å kjøpe det og håper på at de tar til fornuft og gjør PATCHEN gratis. Stygge pengregriske folk, trodde Capcom var rike nok til at de kunne la vær å ta betalt for noe vi allerede har.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Når filen er på under 2mb så sier det seg selv at dem har planlagt dette. Modusen er allerede på disken, det eneste dem vill er å tjene ekstra penger på en helt for jævlig måte. Det kommer vell en modus som fjerner den svarte rammen for splitscreen også :roll:

Lenke til kommentar

Orker ikke "sløse" (bra spill) bort først 600kr for så å punge ut 60kr til for noe som allerede ligger på cd'en.

Dette er syk pengegriskhet som ikke burde oppmuntres i det hele tatt.

denne DLC'en hadde sikkert fått meg til å pøse på noen ekstra timer i RE5, men går aktivt imot dette pga. DLC er noe jeg hater dersom det ikke er gratis med tanke på at man allerede her i norden betaler blodpris for spillene man vil ha.

Hvis det er slik bransjen blir framover forstår jeg godt hvorfor folk velger å piratkopiere spill.

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Er dessverre en trend vi bare får mere og mere av siden det er folk som er villige å betale for slikt som egentlig burde vært med fra dag 1. Folk betaler jo også villig for en prolongue som kanskje var starten på dette når det første kom til GT 4. Eneste ett disse firmaene forstår er hard valuta og slutter fok å betale for "ekstra" innhold så vill dette også bli veldig fort historie.

Lenke til kommentar
Er dessverre en trend vi bare får mere og mere av siden det er folk som er villige å betale for slikt som egentlig burde vært med fra dag 1. Folk betaler jo også villig for en prolongue som kanskje var starten på dette når det første kom til GT 4. Eneste ett disse firmaene forstår er hard valuta og slutter fok å betale for "ekstra" innhold så vill dette også bli veldig fort historie.

tja, når man kjøper et spill for utrolige 499kr i butikken bør man jo forvente at spillet inneholder det vanlige?

Det neste blir vel at man kjøper et spill og det eneste våpnet man får er bare hendene og alle våpnene må kjøpes hver for seg. Hva med et bilspill som inneholder kun 1 bil, en rusten gammel Skoda f.eks. Resten må man kjøpe :)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg synes dette er 100% greit, men hadde det vært bedre om Capcom tok denne modusen ut av fullversjon før at de shippet det? Slik at du måtte laste ned noen flere MB for å føle tilfredstillelsen av å ha kjøpt noe? Tull å vas.

Slik utvikling av spill er nå for tiden så planlegges DLC fra starten av. Om da DLC som er ferdig legges på disk, for å spare kundene for vente tiden for å laste ned flere MB eller for å spare båndbredde, så er det vel akkurat det samme? Capcom ønsker å tjene penger, og dette er en god måte å gjøre det på. Folk bestemmer selv om de ønsker å kjøpe det, og 40KR er ikke veldig mye.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg synes dette er 100% greit, men hadde det vært bedre om Capcom tok denne modusen ut av fullversjon før at de shippet det? Slik at du måtte laste ned noen flere MB for å føle tilfredstillelsen av å ha kjøpt noe? Tull å vas.

Slik utvikling av spill er nå for tiden så planlegges DLC fra starten av. Om da DLC som er ferdig legges på disk, for å spare kundene for vente tiden for å laste ned flere MB eller for å spare båndbredde, så er det vel akkurat det samme? Capcom ønsker å tjene penger, og dette er en god måte å gjøre det på. Folk bestemmer selv om de ønsker å kjøpe det, og 40KR er ikke veldig mye.

enig her ja,en annen ting er at spilla har ikke blitt noe dyrere å kjøpe i butikk siste ca 15 åra men det har nok blitt en del dyrere å utvikle dem.

Husker godt jeg kjøpte resident evil til psone i august 96` kosta 599,- dengang.For ikke å snakke om SNES spilla som lå på 800,- noen år tidligere.

Så 40 kr for MP modus er ok men spørs hva fremtiden bringer...hvor langt de går med å kreve xtra betaling

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært bedre om man slapp å kjøpe modusen i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Man skal ikke betale for noe som allerede er ferdig når spillet er ferdig.

40 kr er ikke mye? vell, ikke hvis man betaler for en dlc, men hvis de bare fortsetter og lansere DLC'er (fremtiden, eller...er aktuelt nå også) så blir 40kr her og 40kr der ekstremt mye.

Det som jeg hater enda mer, er da man MÅ laste ned oppdateringen (gratis) for så å bli rompekjørt av folk som har de nye våpnene slik at man blir tvunget til å kjøpe de.

men uansett, DLC'er skulle det bare ha blitt slutt på i mine øyne, det er som "patcher" bare at de ikke er gratise.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det slik, er det på disken fra før av skal det faen meg være gratis. Om det ikke er det og dem har brukt litt ekstra tid og penger på og få den som en nedlastings DLC så er jeg med hundre prosent. Men det at den er der fra før av, for og så melke folk er jeg ikke med på i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jo det hadde vært det beste :)

Jeg ser på det slik, er det på disken fra før av skal det faen meg være gratis. Om det ikke er det og dem har brukt litt ekstra tid og penger på og få den som en nedlastings DLC så er jeg med hundre prosent. Men det at den er der fra før av, for og så melke folk er jeg ikke med på i det hele tatt.

Da er igjen spm mitt: Hadde det vært bedre om de hadde fjernet det fra plata for så at du laster ned dette når du kjøper det? Hvis ja, hvorfor?

Lenke til kommentar

Bedre ville det sikkert ha blitt siden man har fått tro at de hadde brukt tid på det etter release.

Vi kan ikke verifisere at f.eks. Fable DLC'en ikke har vært ferdig på release'n til fable og de har bare holdt den tilbake pga. økonomiske årsaker.

Skummle temaer i disse kapitalistiske tider

Lenke til kommentar

Hva så om de hadde planlagt dette for lenge siden, og at det er vårt valg om vi vil kjøpe? Det er helt idiotisk at de gjør det, før så var det ikke kjøp av spill via konsollen og da var de kule nok til å gjøre et spill komplett ved utgivelse.

Når folk først hørte om DLC tenkte de seg at det skulle bli mulig med ENDA mer innhold og lengde i spillet, ikke at de skulle kutte ut det som vi er vant med og slipper det ut senere, slik at vi betaler mye mer enn spillet er verdt.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Hva så om de hadde planlagt dette for lenge siden, og at det er vårt valg om vi vil kjøpe? Det er helt idiotisk at de gjør det, før så var det ikke kjøp av spill via konsollen og da var de kule nok til å gjøre et spill komplett ved utgivelse.

Når folk først hørte om DLC tenkte de seg at det skulle bli mulig med ENDA mer innhold og lengde i spillet, ikke at de skulle kutte ut det som vi er vant med og slipper det ut senere, slik at vi betaler mye mer enn spillet er verdt.

Nei, for før var jo alle spill bugfrie og komplett etter at de kom ut.

Er mye positivt med DLC og patching, selv om at dette er en av bakdelene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...