btk- Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei! Jeg kjøpte i juli i fjor en leilighet som ifølge prospektet var godkjent som fireroms, altså med tre soverom. Nå har jeg fått høre at det sannsynligvis kun er ett av de tre som kan ha vært godkjent som soverom; det ene fordi det ikke har godkjent rømningsvei (loft) og knøttlite vindu, og det andre fordi det er for lite i forhold til 15 kubikkmeterregelen. Jeg vurderer å selge til sommeren, men hvis det bare er ett godkjent soverom vil leiligheten sannsynligvis være verdt minst en halv million mindre (jeg betalte to millioner). Jeg skal få en takstmann til å vurdere de to rommene og se om de faktisk er godkjent før jeg gjør noe som helst, men hvilke rettigheter har jeg i fall det faktisk er bare et godkjent soverom i leiligheten? Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Dette høres ut som en prosjekteringsfeil fra utbyggers side. I så fall må du reklamere overfor ham snarest mulig. Lenke til kommentar
btk- Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Dette høres ut som en prosjekteringsfeil fra utbyggers side. I så fall må du reklamere overfor ham snarest mulig. Dette er en leilighet i et gammelt hus og er kjøpt fra en privatperson gjennom eiendomsmegler.. Noen tips til veien videre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå