h3st Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hmm.. rart, kan være X som tryner. Prøv om Crtl+Atl+Backspace fungerer når det henger seg. Har ikke moderne Ubuntu disabla Zap, da? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hmm.. rart, kan være X som tryner. Prøv om Crtl+Atl+Backspace fungerer når det henger seg. Har ikke moderne Ubuntu disabla Zap, da? jo. kanskje et eksempel på at de har fjerna funksjonalitet for å ikke irritere nye brukere? Lenke til kommentar
h3st Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 jo. kanskje et eksempel på at de har fjerna funksjonalitet for å ikke irritere nye brukere? Mens det ikke hadde vært overraskende om det var sånn de tenkte, så skulle en jo fortsatt tro at å la windowsflyktninger ha en three-finger-salute som sutteklut var greit. Lenke til kommentar
youwish Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Om du vil ha en Linux distrubisjon som funker med en gang, og har alt av programvare instalert (eller lett og instalere via Mint Installer) Vil jeg anbefale Linux Mint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg anbefaler deg Xubuntu, fortsatt... Mint = (ubuntu + ikke-frie småprogrammer)² Altså, mint er basert på ubuntu, og dermed teknisk KLIN lik. Eneste forskjellen er et annen skin (tar 20sek å fikse), noen codecere ferdiginstallert (bare å hive inn ubuntu-restricted-extras i ubuntu, nye 20 sek) og en masse ferdiginstallert unyttige programmer (som ligger i pakkebrønnen, så enda 20 sek). Totalt sett er da mint en ubuntu full av bloatware du ikke trenger og noen småting som ubuntu automatisk legger inn. (f.eks. ikke frie codecer) OK. Jeg har som du ser noe imot mint (ikke helt nøytral), andre finner den meget bra. Poenger mitt er at hvis du uansett skal legge inn XFCE (som sikkert tar mer enn 60sek) bør du heller legge inn xubuntu. Lett å falle for "reklamen" til Mint. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Jeg skjønner heller ikke greia med at Mint så ofte blir anbefalt. For meg ble det en forvokst og rotete utgave av Ubuntu, med enda mer unyttig programvare. Hype... Men jeg må jo gjerne ta litt selvkritikk som bruker en kommers versjon av Debian Endret 11. april 2009 av WonderStivi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Ubuntulite kan og være et alternativ. Minimale krav til installering. Requirements Ubuntulite runs LXDE, the Lightweight X11 Desktop Environment, by default. It has been extensively tested under some hardware configurations for how well it runs. The following results have been taken from LXDE's website at About LXDE. Recommended configuration * Pentium 2 or better * 96MB of RAM or better * 4GB Hard Drive or better atlef. Endret 11. april 2009 av atlef Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 De kravene er helt bak mål. Pentium 3 og 256M virker mer realistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå