Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe ?!


Kvinnorna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om du får PCB Rev2.0.

det får fremtiden vise. jeg for min del ville kjøpt abit NF7-s v2.0 om jeg skulle kjøpt i dag. det kortet har ikke problemer med soundstorm og det støtter helt klart alle K7 prossesorene.

 

Men a7n8x Rev 1.X støtter vel "uoffesielt" Fsb 400mhz uansett så jeg beholder mitt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg måtte flytte jumpere + flashe BIOS for å få det til å funke, etter det har systemet mitt vært veldig stabilt.

 

Jeg har noen problemer med overspenning i systemet mitt, men jeg har *litt* uoptimale strømforhold der jeg bor så det kan godt skyldes dette (har ikke så mye peiling på dette).

Lenke til kommentar
Kortet er bra, men jeg er ikke fornøyd med overklokkingsegenskapene. Har heller lyst på Abit kortet med C1 stepping på Northbridge'n, har sett kortet klare fsb på 220-230MHz rett ut av boksen!

 

Det kan jeg bekrefte :yes: Byttet fra et Asus A7N8X Deluxe 1.04 til et Abit NF7-S v2.0 for 5 dager siden. Med Asus kortet kom jeg ikke over 185Mhz før det ble ustabilt. Nå kjører jeg avgårde på 220Mhz sync ram og fsb. Tror det er ram som holder meg tilbake fra å gå enda høyere.

 

Nice memscore :woot:http://www.home.no/spazmen/SandraMem.JPG

Lenke til kommentar

Enig i alt som blir sagt om overklokkingsegenskapene til A7N8X, til en viss grad... de nye revisjonene skal visst ikke være så ille (ikke like bra som nf7-s v2.0 vil jeg tro da men :D ) Synd for Asus og deres tilhengere at de ikke som abit klart merker kortene med revisjons nummere, man vet jo ikke hva man får hvis man bestiller fra nett.

 

Beit i gresset selv med klokking på A7N8X "deluxe" (i gåååseøyne) kortet mitt klarte ikke mer enn 198 fsb. Byttet til nf7-s, og voila...kan gå høyere enn det jeg har nå, men vil ikke ned noe mer i multiplier...tjente ikke noe på det fant jeg ut....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...