ATI vs GeForce Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 "Ei løsning natriumoksalat ble titrert med kaliumpermanganat. Oksalatløsninga var laget ved at 0.183 g natriumoksalat bme løst i 15 mL vannløsning, som var tilsatt svovelsyre. Forbruket av kaliumpermanganat var 15,4 mL. Bestem konsentrasjonen av kaliumpermanganatløsninga! Jeg vet slike oppgaver er relativt enkle, men jeg har problemer med å fatte hvor jeg skal starte - så kan noen gi meg en start? Får jeg en start går resten greit. - BM Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 "Ei løsning natriumoksalat ble titrert med kaliumpermanganat. Oksalatløsninga var laget ved at 0.183 g natriumoksalat bme løst i 15 mL vannløsning, som var tilsatt svovelsyre. Forbruket av kaliumpermanganat var 15,4 mL.Bestem konsentrasjonen av kaliumpermanganatløsninga! Jeg vet slike oppgaver er relativt enkle, men jeg har problemer med å fatte hvor jeg skal starte - så kan noen gi meg en start? Får jeg en start går resten greit. - BM jeg kan gi deg balansert reaksjonslikning: Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Jeg har allerede denne reaksjonsligningen. Vet at jeg må utregningen i mol/L må baseres på molforholdet som jeg får av reaksjonsligningen. Men fortsatt vet jeg ikke hvordan jeg skal begynne. Help Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det er mulig jeg har vært litt snartenkt, men fikk ikke bruk for opplysningen om væskemengden på 15 mL før titrering. Et forslag til løsning: Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Jo, væskmengden på 15mL må være med i utregingen, det er jeg ganske sikker på Men jeg ser ikke svaret ditt, sikker på at du addet det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå