Pinup Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei! Jeg har en Yamaha Jog R 2004 modell som gikk klinkende klart i høst. Nå var det på tide å ta den ut igjen, men nå vil den altså ikke starte. Det virket som om batteriet var flatt (sa pappa), så vi ladet det opp. Funket fortsatt ikke, så vi kjøpte nytt batteri. Nå funker det fortsatt ikke, og jeg begynner å bli litt drittlei. Det lager sånn "startelyd" (jeg er helt grønn på dette) eller "tenningslyd", og den går "raskere" nå med det nye batteriet, men den starter ikke allikevel. Har prøvd å kickstarte den også, men uten hell. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ta ut tennpluggen å sjekk om den er bløt med olje og bensin. Er den det så renser dere den helt og prøver på nytt. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har selv en Jog R som ikke liker å starte etter å ha stått stille i lengre perioder. Det som kan hjelpe er å trykke på en slange som er under, husker ikke helt hvor den er, men det samler seg ofte vann (kondens) i denne. Når du har fått litt ut av denne og lukter at det er bensin som er i, må du bare prøve å starte den hele tiden. Holdt el-starten inne og vri på gassen, dersom du tømmer batteriet må du bare lade det opp og prøve igjen. Prøv også å kicke. Det var det som måtte til hos meg. Jeg kicket utrolig mange ganger og fikk til slutt start, lot den gå en stund og etter det starter den hver gang med jevn bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå