Ram's Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei. Blir å bygge min 1. (selvbygde)PC snart. Har valgt noen komponenter, og lurer derfor på om disse passer sammen. Budsjett ca. 9k (u/ skjerm, tastatur, mus, OS, høyttaler) Skjerm som jeg har er BenQ E2200HD og kjører 1920 x 1080 oppløsning på denne i dag. Her er handlevognen min. Er det noe jeg bør bytte ut? (SSD og flere HDD blir kjøpt inn senere) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 CPU og HK passer. Resten vet jeg ikke helt men er ganske sikker på at de passer og Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ser bra ut, men trenger du utvidelseskort for flere USB? Følger ganske mange med hovedkortet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Så vidt jeg kan se så ser den fin ut den. Litt pirk dog, det ser ut som om de Samsung SH-S223Q kommer i både sort og hvit. Da kabinettet er sort så bør muligens også disse være sorte? Bare en tanke Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ser bra ut, men trenger du utvidelseskort for flere USB? Følger ganske mange med hovedkortet. Hmm. Har 6 USB kabler som er i bruk i dag, og det hadde vært kjekt med flere Så vidt jeg kan se så ser den fin ut den. Litt pirk dog, det ser ut som om de Samsung SH-S223Q kommer i både sort og hvit. Da kabinettet er sort så bør muligens også disse være sorte? Bare en tanke Mener den på Amentio er black. Og grunnen for 2 stk er å kopiere en CD/DVD direkte uten å "mellomlagre" Tror jeg kommer til å kjøpe enda et skjermkort om ca. 6 mnd. Lurer da på om dette oppsettet "takler" et kort til? PSU feks? Takker for hjelp Endret 8. april 2009 av Ram's Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 det hovedkortet du har valgt har totalt 12 utganger for usb bak. er det en spesiell grunn til at du har 1 nec dvd brenner og en samsung dvd brenner? necen er bra den, man har sjelden behov for flere spillere. jeg anbefaler western digital disker når folk spør meg hva de bør kjøpe. det er litt hipp som happ hva folk liker best, men både vennekretsen min og meg selv er godt fornøyd med WD. og vi har mange disker mellom oss. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 det hovedkortet du har valgt har totalt 12 utganger for usb bak. er det en spesiell grunn til at du har 1 nec dvd brenner og en samsung dvd brenner? necen er bra den, man har sjelden behov for flere spillere. jeg anbefaler western digital disker når folk spør meg hva de bør kjøpe. det er litt hipp som happ hva folk liker best, men både vennekretsen min og meg selv er godt fornøyd med WD. og vi har mange disker mellom oss. Hei Når jeg ser på bilder av det hovedkortet, finner jeg ikke flere enn 6 utganger. Som jeg skrev på siste posten: Og grunnen for 2 stk er å kopiere en CD/DVD direkte uten å "mellomlagre" Byttet fra Samsung til WD, takk for tips Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Skal du klokke? Spiller støy noen rolle? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Jeg blir nok å klokke, men ikke med en gang. Støy ja, det glemte jeg å nevne. Den skal jo stå på døgnet rundt, i en soverom, så den bør helst ikke vekke meg når jeg sover for å si det sånn Har også tenkt å kjøpe fan-kontroller for å stille inn viftene, men vet ikke om den funker på kabinettets "originale" vifter? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 det hovedkortet du har valgt har totalt 12 utganger for usb bak. Det er en feil i prisguiden. Hovedkortet har 6stk + et utvidelseskort med 2stk så 8 usb porter totalt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 det er uttak på hovedkortet for intill 6 extra usb via braketter som følger med. om det følger med 3 braketter eller bare 1 eller 2 vet jeg ikke, men om du ser på bildet av hket, så ser du de tre blå portene nederst på rad og rekke. det er usb porter, hver av de tre portene har mulighet for to utganger. så jeg tror faktisk at hket har 12 usb, men at 6 er på braketter og 6 er fastmonterte bak på den vanlige plassen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det følger kun med 1 usb brakett. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 og den har sikkert 4 utganger. jeg har ikke sett et slikt brakett uten to kabler å på, med mindre det er firewire ellnoslikt også på den. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Den har 2 usb + 1 firewire. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Takker for alle svar. Jeg kom over en annen kabinett: Cooler Master Storm Sniper Noen som har erfaring med denne? Virker som en bedre kabinett en Antec 902 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 jeg var ikke imponert over plassen inni der. men kassa så litt kul ut. spørsmålet er om du liker den etter at du har kommet over stadiet der den ser kul ut. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 jeg var ikke imponert over plassen inni der. men kassa så litt kul ut. spørsmålet er om du liker den etter at du har kommet over stadiet der den ser kul ut. Takker for tips. Det ble til at jeg gikk for Antec 902. Etter litt småjusteringer, har jeg bestilt alle varene. Da er det bare å vente til alt er ankommet Gleder meg som en unge allerede. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Anbefaler deg å lese gjennom Guide: Bygg PC-en selv Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Anbefaler deg å lese gjennom Guide: Bygg PC-en selv Det har jeg allerede gjort Har et annet spørsmål: Noen som vet om jeg kan bytte ut "fan-kontrolleren" bak på kabinettett med f.eks: denne? Med bytte mener jeg å omkoble slik at jeg kan kontrollere med denne istedenfor. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Da må du ha overgang fra molex til 3pin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå