Gå til innhold

Hjelp til å bygge PC for 1.gang

Anbefalte innlegg

Hei.

Blir å bygge min 1. (selvbygde)PC snart.

Har valgt noen komponenter, og lurer derfor på om disse passer sammen.

Budsjett ca. 9k (u/ skjerm, tastatur, mus, OS, høyttaler)

Skjerm som jeg har er BenQ E2200HD og kjører 1920 x 1080 oppløsning på denne i dag.

Her er handlevognen min.

Er det noe jeg bør bytte ut?

(SSD og flere HDD blir kjøpt inn senere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut, men trenger du utvidelseskort for flere USB? Følger ganske mange med hovedkortet.

Hmm. Har 6 USB kabler som er i bruk i dag, og det hadde vært kjekt med flere :p

Så vidt jeg kan se så ser den fin ut den.

Litt pirk dog, det ser ut som om de Samsung SH-S223Q kommer i både sort og hvit. Da kabinettet er sort så bør muligens også disse være sorte? Bare en tanke :whistle:

Mener den på Amentio er black. Og grunnen for 2 stk er å kopiere en CD/DVD direkte uten å "mellomlagre" :)

Tror jeg kommer til å kjøpe enda et skjermkort om ca. 6 mnd.

Lurer da på om dette oppsettet "takler" et kort til? PSU feks?

Takker for hjelp

Endret av Ram's
Lenke til kommentar

det hovedkortet du har valgt har totalt 12 utganger for usb bak.

er det en spesiell grunn til at du har 1 nec dvd brenner og en samsung dvd brenner? necen er bra den, man har sjelden behov for flere spillere.

jeg anbefaler western digital disker når folk spør meg hva de bør kjøpe. det er litt hipp som happ hva folk liker best, men både vennekretsen min og meg selv er godt fornøyd med WD. og vi har mange disker mellom oss.

Lenke til kommentar
det hovedkortet du har valgt har totalt 12 utganger for usb bak.

er det en spesiell grunn til at du har 1 nec dvd brenner og en samsung dvd brenner? necen er bra den, man har sjelden behov for flere spillere.

jeg anbefaler western digital disker når folk spør meg hva de bør kjøpe. det er litt hipp som happ hva folk liker best, men både vennekretsen min og meg selv er godt fornøyd med WD. og vi har mange disker mellom oss.

Hei :)

Når jeg ser på bilder av det hovedkortet, finner jeg ikke flere enn 6 utganger.

Som jeg skrev på siste posten: Og grunnen for 2 stk er å kopiere en CD/DVD direkte uten å "mellomlagre"

Byttet fra Samsung til WD, takk for tips

Lenke til kommentar

Jeg blir nok å klokke, men ikke med en gang.

Støy ja, det glemte jeg å nevne.

Den skal jo stå på døgnet rundt, i en soverom, så den bør helst ikke vekke meg når jeg sover for å si det sånn :p

Har også tenkt å kjøpe fan-kontroller for å stille inn viftene, men vet ikke om den funker på kabinettets "originale" vifter?

Lenke til kommentar

det er uttak på hovedkortet for intill 6 extra usb via braketter som følger med. om det følger med 3 braketter eller bare 1 eller 2 vet jeg ikke, men om du ser på bildet av hket, så ser du de tre blå portene nederst på rad og rekke. det er usb porter, hver av de tre portene har mulighet for to utganger. så jeg tror faktisk at hket har 12 usb, men at 6 er på braketter og 6 er fastmonterte bak på den vanlige plassen.

Lenke til kommentar
jeg var ikke imponert over plassen inni der. men kassa så litt kul ut. spørsmålet er om du liker den etter at du har kommet over stadiet der den ser kul ut.

Takker for tips.

Det ble til at jeg gikk for Antec 902.

Etter litt småjusteringer, har jeg bestilt alle varene.

Da er det bare å vente til alt er ankommet :D

Gleder meg som en unge allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...