Gå til innhold

Ta over en annen PC over Internett

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har tenkt å hjelpe en kamerat med et problem han har på pcn. Jeg gidder ikke dra til han fordi det er alt for langt. Finns det et enkelt og greit program som gjør at jeg kan "ta over/styre" hans pc ? Det jeg skal gjøre er å endre noen filer han har på sin pc samt kopiere og flytte ting rundt på hdn hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor langt er det egentlig?

er det innenby's så må jeg si du er litt av en kamerat som ikke gidder og dra bort til han og hjelpe han.....

men det er jo mitt synspunkt, kansje ikke så viktig......dessuten kan du jo bruke terminal service eller hva det heter dersom begge bruker win2k/xp.........

Lenke til kommentar

heisann hvis dere begge bruker win.xp og dere bruker messenger så har den en fjernhjelp :woot: der jeg bruker den ofte til å hjelpe folk i utlandet osv det eneste kravet der er at dere ikke har brannmur aktivisert prøv den jeg anbefaler den på det sterkeste :wink:

Lenke til kommentar

Dersom dere begge kjører windows xp, finnes det en innebygd funksjon for fjernhjelp. Han du skal hjelpe er nødt til å starte dette programmet, og invitere deg til å hjelpe ham.

Dette kan også gjøres gjennom windows messenger.....men forutsetter likevel at begge har XP..

Evt. kan programmer som PCAnywhere o.l (kommer ikke på flere i farten) benyttes. Men disse må installeres på motpartens maskin, og kan være vanskelig å konfigurere dersom han er helt blank på data....

Lenke til kommentar

www.tightvnc.com , gratis og fungerer v eldig bra, selv over trege forbindelser. jeg satt og styrte min pc fint fra et 16,8 kbps modem via tråløs fasttelefon, hos bestefar! slå den :> han bor så desosialisert at telenor ikke gidder legge telefonkabel til han , lettere å sette opp tråløs FASTtelefon :> hihi .. får 16,8 kbps på inet via den .. 1337 :p

Lenke til kommentar
dessuten kan du jo bruke terminal service eller hva det heter dersom begge bruker win2k/xp.........

ikke for å pirke, men terminal services kjøres på Server/adv. Server og ikke på Pro/XP. (klienter finnes både for Pro/XP). Remote desktop sharing funker i XP though, eller man kan bruke Netmeeting i 2000. VNC er enklere...

sof

Lenke til kommentar
dessuten kan du jo bruke terminal service eller hva det heter dersom begge bruker win2k/xp.........

ikke for å pirke, men terminal services kjøres på Server/adv. Server og ikke på Pro/XP. (klienter finnes både for Pro/XP). Remote desktop sharing funker i XP though, eller man kan bruke Netmeeting i 2000. VNC er enklere...

sof

ok, glemte ut hvilken som hadde hva :oops:

Lenke til kommentar
heisann hvis dere begge bruker win.xp og dere bruker messenger  så har den en   fjernhjelp :woot:  der jeg bruker den ofte til å hjelpe folk i utlandet osv  det eneste kravet der er at dere ikke har brannmur aktivisert prøv den jeg anbefaler den på det sterkeste :wink:

Prøvde dette, men funka ikke :( . Kanskje pga den latterlige routeren til NGT!

Lenke til kommentar

er det innenby's så må jeg si du er litt av en kamerat som ikke gidder og dra bort til han og hjelpe han.....

men det er jo mitt synspunkt, kansje ikke så viktig......

Sleng usaklige kommentarer en annen plass.

Lenke til kommentar

Som hvor da? Kommentaren din var heller ikke til noe særlig hjelp. :shrug:

Lenke til kommentar

Men så var det han som startet tråden og da (zachzi).

Lenke til kommentar

Usaklig å legge seg borti om jeg gidder eller ikke gidder å dra til kameraten min... Hva om han bor i Narvik eller Oslo ? Eller kanskje bare er en nettvenn ?

Så han trenger ikke hinte til at jeg kanskje kan være en dårlig kamerat :grumpy: ! Dessuten spurte jeg heller ikke om det...

Lenke til kommentar

heisann igjen bare for å være sikker har dere begge gitt tilatelse til an maskinene kan fjernstyres??

hvis ikke gjøres det slik : egenskaper på min datamaskine /ekstern sett haker på begge plassene der,og gå på avansert sett hake på tilat denne maskinen fjernstyres da burde det virke med dere Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...