bouncer123 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hei, Har nå ett par server2008 som kjører terminalserver. Vet at de sliter kraftig med kjøring av flash på den. ( stjeler mye pros) Noen som har noen formening om hvordan Flash og IE8 fungerer på en terminalserver? Noen som har fått testet dette? Har enda ett par webapps som kommer til å slite med IE8, men jobber med en løsning der. Det jeg trenger er litt informasjon om hvordan Flash + IE8 kjører på terminalserver 08 ? Endret 4. juni 2009 av bouncer123 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Flash på TS har alltid vært et problem. Det enkleste er å ikke installere det med mindre man virkelig trenger det. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har flere kunder som kjører 2008 TS både med x86 og x64. Ingen problemer med flash der. Men hvorfor vil du kjøre IE8? Iallefall om du har applikasjoner som sliter med det. IE7 fungerer strålende. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 tdipower: Ingen problemer med cpu-bruk/båndbredde hvis f.eks en bruker har IE oppe med vg.no og 10 flash-reklamer som kjører på? Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 tdipower: Ingen problemer med cpu-bruk/båndbredde hvis f.eks en bruker har IE oppe med vg.no og 10 flash-reklamer som kjører på? Nei, kan ikke si jeg har lagt merke til det. Hos en kunde kjører 10-15 brukere pr server. Har 2 servere som kjører i farm. Disse kjører en stor del webapplikasjoner og "surfer" innimellom. Har langt mindre minneforbruk med 2k8 og IE7 en med 2k3/citrix og IE6. Jeg har ikke tallene i hodet men minneforbruket pr IE pr bruker har gått ned. Kjører siste versjon Flash. Kan teste vg.no om det er ønskelig. Med den gamle citrix farmen var flash et lite h***** og måtte tweekes og tunes. Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) tdipower: Ingen problemer med cpu-bruk/båndbredde hvis f.eks en bruker har IE oppe med vg.no og 10 flash-reklamer som kjører på? Nei, kan ikke si jeg har lagt merke til det. Hos en kunde kjører 10-15 brukere pr server. Har 2 servere som kjører i farm. Disse kjører en stor del webapplikasjoner og "surfer" innimellom. Har langt mindre minneforbruk med 2k8 og IE7 en med 2k3/citrix og IE6. Jeg har ikke tallene i hodet men minneforbruket pr IE pr bruker har gått ned. Kjører siste versjon Flash. Kan teste vg.no om det er ønskelig. Med den gamle citrix farmen var flash et lite h***** og måtte tweekes og tunes. Ett kjent problem hos flere av våre kunder er at alt går utrolig treigt med flash. Dette var da med 2k3 server og ie6. Jeg er litt redd for å teste ie8+flash+2k8 server hos en kunde, da det er ett helsikke og kjøre dette tilbake.(?) Vurderer å sette opp liten testlab og bare kjøre på. Blir litt vanskelig å beregne forbruk, da de er 25-35 bruker pr ts. Gjerne ta en test på vg. hadde vært kjempe Settes pris på svar Endret 4. juni 2009 av bouncer123 Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Ett kjent problem hos flere av våre kunder er at alt går utrolig treigt med flash. Dette var da med 2k3 server og ie6. Jeg er litt redd for å teste ie8+flash+2k8 server hos en kunde, da det er ett helsikke og kjøre dette tilbake.(?) Gjerne ta en test på vg. hadde vært kjempe Ja, vi får håpe du ikke jobber for en stor konkurrent nå da. Uansett, om jeg starter en IE7 og går på google ligger browseren på ca. 15-17MByte rambruk. Om jeg så går på www.vg.no kommer vi opp i 33-34MB. Om jeg så går tilbake til google faller vi ned på 25-28MB. Om jeg så gjør det samme på min W7RC så bruker jeg 10-11MB på www.google.no, men om jeg går på www.vg.no havner jeg på 53-54MB! Dette er da med IE8. Jeg har også enkelte applikasjons websider som faktisk drar avgårde med ca. 100MB minne pr bruker og de bruker ikke flash. Så jeg synes minneforbruket er helt etter det man kan forvente. Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Takk tdipower. Med mindre du jobber for firma i kr.sand + oslo område, så er vi ikke konkurenter. heh Den informasjonen var veldig nyttig. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Takk tdipower. Med mindre du jobber for firma i kr.sand + oslo område, så er vi ikke konkurenter. heh Den informasjonen var veldig nyttig. Vi har et kontor i Oslo også, men ikke i kr.sand p.t. (men vi ser etter en avdeling der) Bra at jeg kan bidra med noe. Om du tester IE8 på samme løsning er jeg veldig interesert i å høre om ev. store forandringer der. Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Takk tdipower. Med mindre du jobber for firma i kr.sand + oslo område, så er vi ikke konkurenter. heh Den informasjonen var veldig nyttig. Vi har et kontor i Oslo også, men ikke i kr.sand p.t. (men vi ser etter en avdeling der) Bra at jeg kan bidra med noe. Om du tester IE8 på samme løsning er jeg veldig interesert i å høre om ev. store forandringer der. Har kjørt opp en testlab, og virker som noen webapplikasjoner sliter. Flere funksjoner som ikke går som de skal. bl.a Ephort Endret 4. juni 2009 av bouncer123 Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har kjørt opp en testlab, og virker som noen webapplikasjoner sliter. Flere funksjoner som ikke går som de skal. bl.a Ephorte. Akkurat, da har vel Ergo noe å jobbe med frem mot 2008 R2 da. Lenke til kommentar
bouncer123 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) yes! Endret 4. juni 2009 av bouncer123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå