Gå til innhold

Gran turismo 5 til pc og xbox 360?


husgutt

Anbefalte innlegg

De får det nok til om de vil, men å sammenligne med rally spill blir kjempe feil. De fikk til skademodulering i Carmageddon også før mange mange år siden. Det er en flott skademodulering i Burnout spillene, men det er sikkert noe i det at det er vanskelig å få tillatelse til å knuse biler hos alle leverandørene. Spesielt i spill med 400-500-600 biler.

 

JADDA. La oss fortsette å leve i villfarelsen... Det er ingen skademodell fordi de gidder ikke. Det krever masse arbeid og teknisk ytelse. That's it.

 

Skjønner godt at de ikke gidder. De aller fleste bryr seg mer om pen grafikk uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er akkurat der det ligger Urge, Sony satser på en velutrustet bilpark, sier seg selv at med 500-600 biler hvorav alle skal ha skademodeller, så er det veldig veldig VELDIG mange selskap å ta kontakt med for å ordne dette og alle vil garantert ha noen kroner for det.

 

MS valgte å kjøpe lisenser for dette, Sony valgte å ikke å gjøre det. Gjør ikke GT til noe mindre bra spill. Grafisk sett er det meget imponerende hva de har fått til og bilene ser meget detaljerte ut. At de ikke har skade er såklart litt synd og et lite minus, men for min del har GT alltid vært mer enn detaljert ødeleggelse av biler.

Lenke til kommentar
De får det nok til om de vil, men å sammenligne med rally spill blir kjempe feil.

 

Hvorfor blir det feil å sammenligne det med et rallyspill? Prinsippet er det samme; betale lisens for å få skademodell på bilene. Selv om rally er en annen type sjanger innenfor racingsjangeren så blir ikke bilprodusentene gladere eller vil ta mindre penger for det. Codemasters klarte jo fint å betale penger for skademodell i Grid også, som forresten er ren gate- og baneracing. Det som derimot blir feil å sammenligne skademodellering realistiske bilspill med er Burnout og Carmageddon, to bilspill med fiktive biler hvor utviklerne også slipper å betale bilprodusenter. Når man skal lage skademodeller til reelle biler blir de derfor ofte simplere og ikke like detaljerte som andre spill med fiksjonelle biler.

Endret av The Heretic
Lenke til kommentar

Rallybiler er "ment" å kræsje til fillebiter. Å smadre Subarus rallybil er ikke akkurat det samme som å smadre en Audi A6 fordi det er 2 helt forskjellige biler ment for helt forskjellige ting.

 

Samt at rallybiler er begrenset til akkurat rally, bilene i f.eks Forza og GT er mye "personbiler" og mange selskap vegrer seg å gi ut lisens for dette, vil ikke vise bilen sin som en dårlig bil som flyr i fillebiter for ingen ting.

Lenke til kommentar
Rallybiler er "ment" å kræsje til fillebiter. Å smadre Subarus rallybil er ikke akkurat det samme som å smadre en Audi A6 fordi det er 2 helt forskjellige biler ment for helt forskjellige ting.

 

Samt at rallybiler er begrenset til akkurat rally, bilene i f.eks Forza og GT er mye "personbiler" og mange selskap vegrer seg å gi ut lisens for dette, vil ikke vise bilen sin som en dårlig bil som flyr i fillebiter for ingen ting.

 

Nå er jo faktisk rallybiler ordinære biler også som Suzuki Swift, eller Subaru sin Impreza. Disse bilene blir faktisk mye brukt som personbiler også. Man kjører løp i Forza Motorsport og GT-serien også og slike løp finnes det masse av på ekte hvor de kjører med GT-klasse biler. Slik du høres ut nå så høres det ut som om man ikke trenger å betale penger til bilprodusentene så lenge det er rally fordi da er bilen gjemt under haugevis med reklame og modifikasjoner, det blir feil for Codemasters måtte punge ut med store summer for å få lisens til å lage skademodell på bilene sine.

 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor dere blåser akkurat denne saken så ille opp. Som jeg nevnte har Codemasters utviklet Grid også, og det spillet har en skademodell som er enda mer detaljert og avansert.

Lenke til kommentar
Nettopp, er jeg ute etter å ha det gøy med skademodell velger jeg Grid.

Er jeg ute etter et spill med overlegen grafikk, masse biler og god bilkjøring velger jeg GT serien.

 

Når du nevner det, så er det verdt å nevne at Grid også har en veldig lekker grafikk som er bedre enn grafikken i både Race Pro, Forza Motorsport 2 og Project Gotham Racing 3 og 4. Men når det gjelder kjørefysikk og bilutvalget er det definitivt, som du nevner, omtrent i den andre enden av spekteret

Lenke til kommentar
Er akkurat der det ligger Urge, Sony satser på en velutrustet bilpark, sier seg selv at med 500-600 biler hvorav alle skal ha skademodeller, så er det veldig veldig VELDIG mange selskap å ta kontakt med for å ordne dette og alle vil garantert ha noen kroner for det.

 

MS valgte å kjøpe lisenser for dette, Sony valgte å ikke å gjøre det. Gjør ikke GT til noe mindre bra spill. Grafisk sett er det meget imponerende hva de har fått til og bilene ser meget detaljerte ut. At de ikke har skade er såklart litt synd og et lite minus, men for min del har GT alltid vært mer enn detaljert ødeleggelse av biler.

 

 

Nå er det ikke snakk om 500-600 UNIKE biler. GT-serien har lenge skrytt av et sinnsykt høyt antall biler: Det er mange biler med ja, men jeg irriterer meg litt over at så mange er like. Eksempel: Skyline GT-R generasjon R34: GT4 har 11(!!) "forskjellige" R34 i spillet:

 

* 1999 modellen

* 1999 modellen i V-Spec utgave

* 1999 modellen i V-spec N1 utgave

* 1999 modellen i fargen "Special Color Midnight Purple II"

* 2000 modellen

* 2000 modellen i V-Spec II utgave

* 2000 modellen i fargen "Special Color Midnight Purple III"

* 2000 modellen i "V-spec II N1"-utgave

* 2001 modellen i "M-spec"

* 2002 modellen i "M-spec Nur"

* 2002 modellen i "V-spec II Nur"-utgave

 

 

Og det var _kun_ Skyline R34. R33 og R32 er like ille, med henholdsvis 8 og 9 "forskjellige" biler. De fleste av dem ser identiske ut så ingen ekstra modellering er påkrevd. Andre biler er listet dobbelt uten noen åpenbar grunn, eksempelvis Audi TT 1,8 Turbo som er listet en gang som "ny" bil og en gang til som "brukt". De er 100% identiske, inkl samme felger. Eller hva med Honda Civic? Her har du med både 91, 92, 93 og 95-modellen. Og ja, bilene er identiske. Honda NSX? 90, 93, 95, 97 og 99-modellen er identiske og lykkelig listet opp. Jeg har ikke ork til å telle antall unike bilmodeller men tallet er nok langt unna 500.

 

Tror ikke Sony må betale dobbelt for at Polyphony skal krasje både 91 og 92 modellen av Honda Civic så det er nok ikke så mye værre stilt for Sony kontra MS når det gjelder kostnaden for skade.

 

Jeg synes Sony skulle gjort et komprimiss, at de ikke orker å lage skademodeller eller vil betale for det, greit. Men lag konsekvenser av krasj i det minste. Selv om det ikke vises på bilen så kan de godt redusere ytelse, simulere punkterte dekk osv. La det ikke være slik at man kan bruke andre biler som autovern og slippe unna med det.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Nå er jo faktisk rallybiler ordinære biler også som Suzuki Swift, eller Subaru sin Impreza. Disse bilene blir faktisk mye brukt som personbiler også. Man kjører løp i Forza Motorsport og GT-serien også og slike løp finnes det masse av på ekte hvor de kjører med GT-klasse biler. Slik du høres ut nå så høres det ut som om man ikke trenger å betale penger til bilprodusentene så lenge det er rally fordi da er bilen gjemt under haugevis med reklame og modifikasjoner, det blir feil for Codemasters måtte punge ut med store summer for å få lisens til å lage skademodell på bilene sine.

 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor dere blåser akkurat denne saken så ille opp. Som jeg nevnte har Codemasters utviklet Grid også, og det spillet har en skademodell som er enda mer detaljert og avansert.

 

Det er sant men det er mye lettere for utviklerne å få lisense for ødeleggelse av rallybiler enn personbiler fordi rallybiler er modifiserte racer utgaver og representerer ikke på langt nær personbilutgaven. At det koster det er klart men det er langt fra like mange klausuler, noe som gjør det litt lettere å få disse skademodelleringene til på rallybiler.

 

Nå er det ikke snakk om 500-600 UNIKE biler. GT-serien har lenge skrytt av et sinnsykt høyt antall biler: Det er mange biler med ja, men jeg irriterer meg litt over at så mange er like. Eksempel: Skyline GT-R generasjon R34: GT4 har 11(!!) "forskjellige" R34 i spillet:

 

* 1999 modellen

* 1999 modellen i V-Spec utgave

* 1999 modellen i V-spec N1 utgave

* 1999 modellen i fargen "Special Color Midnight Purple II"

* 2000 modellen

* 2000 modellen i V-Spec II utgave

* 2000 modellen i fargen "Special Color Midnight Purple III"

* 2000 modellen i "V-spec II N1"-utgave

* 2001 modellen i "M-spec"

* 2002 modellen i "M-spec Nur"

* 2002 modellen i "V-spec II Nur"-utgave

 

 

Og det var _kun_ Skyline R34. R33 og R32 er like ille, med henholdsvis 8 og 9 "forskjellige" biler. De fleste av dem ser identiske ut så ingen ekstra modellering er påkrevd. Andre biler er listet dobbelt uten noen åpenbar grunn, eksempelvis Audi TT 1,8 Turbo som er listet en gang som "ny" bil og en gang til som "brukt". De er 100% identiske, inkl samme felger. Eller hva med Honda Civic? Her har du med både 91, 92, 93 og 95-modellen. Og ja, bilene er identiske. Honda NSX? 90, 93, 95, 97 og 99-modellen er identiske og lykkelig listet opp. Jeg har ikke ork til å telle antall unike bilmodeller men tallet er nok langt unna 500.

 

Tror ikke Sony må betale dobbelt for at Polyphony skal krasje både 91 og 92 modellen av Honda Civic så det er nok ikke så mye værre stilt for Sony kontra MS når det gjelder kostnaden for skade.

 

Jeg synes Sony skulle gjort et komprimiss, at de ikke orker å lage skademodeller eller vil betale for det, greit. Men lag konsekvenser av krasj i det minste. Selv om det ikke vises på bilen så kan de godt redusere ytelse, simulere punkterte dekk osv. La det ikke være slik at man kan bruke andre biler som autovern og slippe unna med det.

 

Har heller ikke sagt at det er 500-600 unike biler, det er det du som sier, men om så de har 20 versjoner av en Honda 92 modell så skal Honda ha slanter per modellerte bil de kræsjer, om det så er 20 utgaver av samme bilmerke. Som oftest blir dette satt inn i en pakkeløsning men den pakken går naturligvis opp per bil de skal kræsje, jo flere biler jo mer skal selskapet ha for det.

 

Det koster naturligvis godt med flesk. Samt at GT serien har ufattelig mange bilmerker i pakken. Det er ikke snakk om latskap, hvorfor skal det alltid komme inn på latskap, de bruker ufattelig mye tid på vær bil, høres det ut som latskap?

 

Som jeg har sagt, det er ting med GT som Forza bare kan drømme om og som jeg ønsker de hadde i Forza. Derfor spiller jeg fremdeles gode gamle GT4 på PS2en min, GT serien har noe unikt med seg i spillefølelsen som Forza ikke har.

 

Jeg koser meg nå i alle fall med begge deler jeg, og gleder meg til GT5 kommer. GT5 er en av grunnene til at jeg skal ha meg PS3.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at mangelen av en ordentlig skademodell er et stort minus for GT. Ser bare så ekstremt idiotisk ut når en bil peiser inn i en vegg i 250km/t uten å få en eneste ripe.

Ellers digger jeg både Forza og GT, gleder meg veldig til både GT5 og Forza 3. GT5 på Xbox 360 tror jeg forresten ikke vi ser før grisene har vinger og kan fly.

Lenke til kommentar
Selv synes jeg at mangelen av en ordentlig skademodell er et stort minus for GT. Ser bare så ekstremt idiotisk ut når en bil peiser inn i en vegg i 250km/t uten å få en eneste ripe.

Ellers digger jeg både Forza og GT, gleder meg veldig til både GT5 og Forza 3. GT5 på Xbox 360 tror jeg forresten ikke vi ser før grisene har vinger og kan fly.

 

Meningingen med spillet er å holde seg på veien som i virkeligheten; simulator.

 

Hvis man vil ha crash and burn kan man spille Burnout eller GTAIV

 

 

Men tviler også på at det kommer til PC eller xbox. Da begge er eid av konkurenten. Det er som om USA gir en bombe til irak: vær så god. kos deg :)

Lenke til kommentar
Selv synes jeg at mangelen av en ordentlig skademodell er et stort minus for GT. Ser bare så ekstremt idiotisk ut når en bil peiser inn i en vegg i 250km/t uten å få en eneste ripe.

Ellers digger jeg både Forza og GT, gleder meg veldig til både GT5 og Forza 3. GT5 på Xbox 360 tror jeg forresten ikke vi ser før grisene har vinger og kan fly.

 

Meningingen med spillet er å holde seg på veien som i virkeligheten; simulator.

 

Hvis man vil ha crash and burn kan man spille Burnout eller GTAIV

 

 

Men tviler også på at det kommer til PC eller xbox. Da begge er eid av konkurenten. Det er som om USA gir en bombe til irak: vær så god. kos deg :)

Problemet er bare at jeg ikke er god nok til å holde meg på veien absolutt hele tiden. En sjelden gang hender det at jeg bulker borti en annen bil eller kjører av veien.

Lenke til kommentar

Nå er det jo sånn at man blir straffet for å kræsje i GT5P så det er ikke bare å kjøre inn i andre eller bruke autovernet for å komme raskere ut av svingen. Man får f.eks en straff på 5 sek. hvor man ikke kan gi gass.

 

QUOTE(UrgeLoL @ 17/04-2009 : 19:03) *

De får det nok til om de vil, men å sammenligne med rally spill blir kjempe feil. De fikk til skademodulering i Carmageddon også før mange mange år siden. Det er en flott skademodulering i Burnout spillene, men det er sikkert noe i det at det er vanskelig å få tillatelse til å knuse biler hos alle leverandørene. Spesielt i spill med 400-500-600 biler.

 

 

JADDA. La oss fortsette å leve i villfarelsen... Det er ingen skademodell fordi de gidder ikke. Det krever masse arbeid og teknisk ytelse. That's it.

 

Skjønner godt at de ikke gidder. De aller fleste bryr seg mer om pen grafikk uansett.

MagnarP tror du ikke på at det er sant? Det kom flere artikler med intervjuer med folka som lager GT5 som innrømte å sa at de ikke hadde fått avtaler med flere av bilprodusente til å lage skademodulering. Ferrari var en av dem, da de ikke ville se at de fine bilene deres skulle bli most inn i veggen og bli et vrak.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Selv om at MagnarP ikke mener det er noe problem, så vil jeg nok tro at dette med å få alle bilselskapene til å godta skade er komplisert i ett spill som GT5. Det er mange merker og alle bilene må nesten ha samme grad av skademodulering. Det du ender opp med er at den selskapet som ønsker minst skade på bilene sine, er det som får viljen sin. Og derfor blir det slik begrenset skade som man har i mange av dagens bilspill.

 

En ting som bilselskapene virkelig ikke liker er når bilene deres ruller. Da får du slike tilfeller som dette og

Utrolig at så lite har skjedd med siden GT1.

 

Nå har også utviklerene av forza 2 mye å ta tak i når det gjelder deres skade modulering, kanskje forza 3 vil vise GT produsentene hvordan skade skal gjøres.

 

Men hva er dealen med skade i forza 2? Synes den er latterlig dårlig.

 

Greit nok at det er intern skade, men det ytre her er veldig veldig dårlig.

 

Men skal være enig i at dette er bedre enn ingenting. For når det kommer til online så må man nesten ha ett system som hindrer juksing. Systemet på GT5 prologue i dag er ikke godt nok.

 

Nei burnout paradise skade, med skikkelig fysikkmotor og GT5 grafikk :D

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...