Gå til innhold

Gran turismo 5 til pc og xbox 360?


husgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hver sin smak om spill men de gutta hadde noen tarda meninger til tider. Desuten så er gt5p ikke en demo men en smake bit bare :p

Først kom GT HD som var demoen så kom GT5: Prolouge så kommer til slutt Gran Turismo 5. Og kjøpe forza og xbox fremfor full hd ps3 og gt5 hadde jeg aldri gjort selv om jeg måtte kjøpe ps3 og spill fremfor og få gratis xbox og spill :)

 

"Full HD PS3"? Nå rendres nok ikke GT HD/GT5P/GT5 i noe mer enn 720p, og Forza 3 blir nok i 720p på 360en så ingen av spillene er i "FullHD".

 

Både Xbox 360 og PS3 støtter FullHD-oppløsningen (1080p), men få spill rendres i native 1080p.

Lenke til kommentar

Nå var det vel du som posta et video review av en shootout mellom Forza 2 og GT5P. I den testen så fikk Forza 2 høyere score på grafikk...

 

Personlig så skal jeg ikke si noe om kvaliteten på det ene eller det andre siden jeg ikke har sett spillene side-by-side.

Tråden handler om Gran Turismo 5, og en diskusjon om grafikk og GT5 vs Forza 3 får vi ta når spillene er i butikken.

Lenke til kommentar

Gran Turismo 5 Prologue rendres i 1280x1080p 2X MSAA eller i 720p og 4xMSAA, for så å oppskaleres til 1920'1080p. Og om dere ser her, så kjører spillet i 60 fps i sekundet når du spiller. En sjelden gang går frameraten ned til ca 50. Sjekk video.

 

I garagen og i de "demo" sekvensene så rendres det i 1920'1080, usikker på hvor mye AA det er her.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

At det blir noe X360 tittel tviler jeg meget meget sterkt på, da har i alle fall Sony sniffet sterke saker på styremøtet. Polyphony Digital er et uviklerstudio under Sony, såre enkelt.

 

Derimot skal man ikke utelukke at GT muligens kan finne veien til PC i senere tid. Det er en del potensielle kunder å hente ut av en PC versjon, f.eks kunder som ikke helt ønsker en konsoll men som sitter på en PC fra før av.

 

Når det gjelder denne GT Vs Forza tråden så vil jeg vel si det slik, GT gir noe som Forza ikke gir og Vica Versa. I GT serien kan du kjøpe masse biler, kjøre masse forskjellige løp, kjøre opp til sertifikater og kjøre "oppdrag" (i alle fall i GT4). Dessverre er kjørefysikken litt dårlig, ingen skademodellering og bilene sitter litt vel godt på veiene. Dette kompanserer Forza med at de har en brukbar skademodell, bilene oppfører seg tilnærmet "realistisk" og kjøreopplevelsen på banene blir noe annerledes enn i GT. Dessverre er den veldig ensporet i forhold til hva du kan gjøre og det består i det meste av å kjøre løp for å få penger til nye biler og oppgraderinger.

 

Jeg skal i alle fall ha GT5 når den tid kommer og med Forza 3 når det kommer (har Forza 2 nå) har jeg en perfekt liten "lineup" med bilspill, det beste fra 2 verdener nesten. Ingen av de 2 er bedre, eller værre, enn den andre. De er 2 forskjellige spill med 2 forskjellige fremgangsmåter. Liker begge 2 :)

Lenke til kommentar

De har lovet skademodeller i årevis så jeg ville ikke holdt pusten denne gangen heller. Bla. skulle skade komme som nedlastbart materiale til GT5P i mars i fjor om jeg husker riktig. Det skjedde heller ikke.

 

Hverken GT5 eller Forza 2 er i nærheten "mest virkelig", der er det simulatorer på PCen som har overtaket.

Lenke til kommentar

Nå har nå problematikken rundt damage modellen mer lagt seg i lisense avtalene med de forskjellige bilselskapene enn annet. Det koster haugevis med penger for å vise en Audi bli smadret til småbiter. Derfor har Sony heller lagt dette til side for senere oppdatering og heller fokusert på den helhetlige biten av spillet.

 

MS betalte om jeg ikke husker feil en veldig pen slump penger for å ha damage modellering på bilparken sin med en god del klausuler. Nå har Sony valgt å heller fokusere på bilpark fremfor skademodeller, noe som er helt greit.

 

Sony har ropet litt ulv med GT5 jada, men glem nå ikke at gjeter Microsoft gjør akkurat det samme med sin flokk. Mass Effect ble f.eks ropt meget høyt rundt og samme med Fable 2. Husker MS ropte så mye rundt Fable 1 til gamle Xbox at når spillet kom var det ingen mulighet for dem å levere alt de hadde lovet og Fable, bra som det var, ble ikke halvparten av hva det var lovet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Fanboyanklager og innlegg rundt dette er fjernet, slike innlegg kommer det lite konstruktivt ut av, i tillegg er det OT. Minner samtidig at dette på ingen måte er noe forza vd GT-tråd, så vi holder den type innlegg på et minimum.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Bildeflyt>fysikk>grafikk>skademodell. Skjønner godt at det nedprioriteres.

Uansett, GT5 til PC har det vel vært snakk om ganske lenge nå, for å ha noe å tilby markedene hvor folk stort sett ikke har råd til å bruke penger på en egen spillkonsoll. Forza har heller ikke entret PC-markedet enda, og den av dem som gjør det først kan kanskje befeste sin posisjon som hoved-simulator.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Så sant, mener og ha lest at GT ikke fikk tilatelse a bilselskapene heller til og hvis bilene dems for detalj / krasjet. Men mener også ha lest at det er stor mulighet for at race cars skal ha dmg, men care veit uansett at damage kommer, kanskje ikke i første omgang men nå som ps3 gjelder for fullt og online spill raser til konsollene så er det bar een liten update i nermeste fremtid etter realease så det kommer nok skal vi se :)

Lenke til kommentar

GT5 skal jo være et flaggskip i Playstation-porteføljen og da virker det rart at de legger enorme summer i modellering (hver bil tar visstnok 6 mnd å lage), og så dropper de skademodeller fordi det koster for mye? At de "ikke får lov" kan neppe være fakta når både PGR, Forza 1 og Forza 2 har biler som tar skade.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Enda flere fanboyanklager er fjernet. Som jeg har gjort uttrykk for flere ganger, dette er noe jeg vil ha slutt på, slike innlegg er kun destruktive for diskusjon og vil bli fjernet. Om noen av dere har vanskligheter med å holde tråden på et saklig nivå, vil det utdeles advarsler neste gang denne tråden sklir ut i samme spor.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via [PM)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hei!

 

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en PM til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for administratorene på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
GT5 skal jo være et flaggskip i Playstation-porteføljen og da virker det rart at de legger enorme summer i modellering (hver bil tar visstnok 6 mnd å lage), og så dropper de skademodeller fordi det koster for mye? At de "ikke får lov" kan neppe være fakta når både PGR, Forza 1 og Forza 2 har biler som tar skade.

 

For ikke å nevne multiplattformspillene til Codemasters - DiRT og Grid. Disse to spillene har til og med en skademodell som er langt mer detaljert enn Forza Motorsport og de små bulkene og knuste rutene bilene i PGR-serien får. At GT-serien ikke har det er litt besynderlig, men jeg vil nok tippe at det meste ligger i prioriteringer, altså at Polyphony velger antall biler fremfor skademodeller.

Lenke til kommentar

De får det nok til om de vil, men å sammenligne med rally spill blir kjempe feil. De fikk til skademodulering i Carmageddon også før mange mange år siden. Det er en flott skademodulering i Burnout spillene, men det er sikkert noe i det at det er vanskelig å få tillatelse til å knuse biler hos alle leverandørene. Spesielt i spill med 400-500-600 biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...