Ozelot Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hvis det er slik at UPS'er inneholder vanlige 12v batterier for lagring av strøm, vil det da være mulig å utvide kapasiteten ved å stikke på biltema og kjøpe flere 12v batterier? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Kapasitet på en UPS er to ting: hvor mye effekt kan den belastes med, og hvor lang tid den kan drive lasten. Det første kan du ikke gjøre noe med. Men tiden kan du vel forlenge. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Stemmer det hårek skriver. Putter du inn mere batterikapasitet (Ah) vil UPSen kunne drive lasten lengere. Men det er ikke sikkert at den vil klare å ladde opp batteriene etter bruk. Er ofte ikke så voldsomt overdimensjonerte ladere. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Men hvis en lader opp batteriet med en vanlig billader, så er det problemet løst Big_JJ. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mine innlegg, for dette er noe jeg er interessert i å finne ut av selv! Det er vel fullt mulig å få til noe sånt? Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hmm, jeg misforsto pga. topic... Trodde det var modde PSU + bilbatteri til UPS det var snakk om... Men er DET noe som går an å få til, ved å modde PSU med homebrew sikrings-, lade- og innkoblingskretser for strømmen fra bilbatteriet? Evt. om det er batterier med mer kapasitet som tåler påkjenningen...? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Bilbatterier kan/vil avgi skadelige gasser ved ladning. Sørg for god ventilasjon. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis man benytter lukkede batterier så unngår man problemet med knallgass. space Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 En del UPS'er har egen inngang for ekstra battri. Det kan variere med type batteri og spenning. viktig å måle litt først.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå