Gå til innhold

får bare 010101 på skjermen

Anbefalte innlegg

Har nettop montert sammen en maskin fra psdata. Når jeg slår den på får jeg minne telling og alt det, men når Os'et skal starte får jeg bare 0101010101010101 rasende nedover hele skjermen. Patition Magic 7.0 finner hardisken og nå har jeg formatert hardisken. Men får forsatt bare 01010101 i oppstart. Noen forslag til hva er feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettop montert sammen en maskin fra psdata. Når jeg slår den på får jeg minne telling og alt det, men når Os'et skal starte får jeg bare 0101010101010101 rasende nedover hele skjermen. Patition Magic 7.0 finner hardisken og nå har jeg formatert hardisken. Men får forsatt bare 01010101 i oppstart. Noen forslag til hva er feilen?

Jeg hadde den feilen da jeg avinstallerte Readhat 7.0 som et forsøk og fjernet det på feil måte.

Så vidt jeg vet så må du nokk kanskje kjøre en fixmbr i dos, så skal det kanskje hjelpe deg. :shrug:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resete BIOS ? Kan hende det er en eller annen hyggelig (not) innstilling/bug som ligger og breier seg ut over systemet...

Lenke til kommentar

har ikke restartet biosen, men "mbr" kommandoen i dos fikser opp i problemet. Men det kommer bare tilbake når jeg innstallerer Smoothwall 1.0 (har prøvd med 2.0 og) Har det noe med at hardisken står på "Cabel Select" og ikke "master"? Maskinen finner nemmelig ikke hardisken om den står på master.

Lenke til kommentar
Det kan være en av de diskene som ikke liker jumpere i det hele tatt.. Har vært borti en disk som ikke virka hvis jeg satt jumperen på master, men funka fett uten jumper i det heletatt...

-fluKe

Stemmer det.

Enkelte harddisker tåler ikke å stå som f.eks Master alene på en IDE-kabel. Ta heller ut jumperen du :)

Lenke til kommentar
Tror ikke du at det går an? Alle vet jo at vi lever i en virtuell verden, og at kroppene våre blir brukt til å lage strøm for veldig ondsinnede datavirus...

Det stemmer... Jeg tviler ikke et sekund på det !

Noen som er uenige?

/me gleder seg til Reloaded !!

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal bli noe problem jeg. Dersom du sitter og ser på det lenge nok, så lærer du deg det sikkert (det gjorde jo Tank og Cypher og de folka). Da kan du spille 3d-spill bare ved å se på binærkoden som raser nedover skjermen, og så slipper du å bruke penger på dyrt grafikkort. Du er jo heldig.

Lenke til kommentar

Såg de ikkje En farlig verden i går... Ha ha. Det var ein autistisk gutt som sat å kladda på ein PC. Så seier tanta eller noko. "Han skriver binære kodar" Men det han verkeleg skreiv var

"zdofgua0wrt9wu45tkjasrept09469pSEYFAÅ0E4WADFLKGAEÆÅ46P978Q34+9T8ASRFDKTHW3Å467ADZF,GASEPÅ5067WÅ45YHNÅOSFT7608PWQ4Y"

Eller noko i den dur. Det var knall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...