Gå til innhold

[Løst]Installerte Ubuntu8.10 på 8gig minnepinne - Vista starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en dell xps1730M og ønsker å installere ubuntu på denne.. Det er vist ikke like enkelt gitt.

Jeg har 2x200gig harddisk i Raid0, men ubuntu finner likevel 2 separate disker, og ikke en disk på 400gig som den skal finne.

Løsningen tenkte jeg kunne være å installere ubuntu på en minnepinne for så å boote den.

Nå var det vist ikke så enkelt, for på min første intstall av ubuntu tok likevel ubuntu og installere GRUB på en av hardiskene som er i raid0 og jeg får nå ikke bootet Vista lenger. Jeg har prøvd å reparere oppstartfilene med Vista install cd, men den finner ingen feil, har også prøvd en rollback, uten noe hjelp....

Greide til stutt å installere ubuntu skikkelig ved å ta ut harddiskene av laptop, men Vista greier jeg fremdeles ikke å boote... Noen som har noen peiling på hvordan jeg skal greie å fjerne GRUB fra harddisken slik at det blir mulig for meg å boote Vista??

Dette er 3dje gangen jeg prøver å installere ubuntu, og 3dje gangen det går galt.... skal det virkelig være så utrolig vanskelig å installere ubuntu??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...