Rizzla Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hei, jeg har en dell xps1730M og ønsker å installere ubuntu på denne.. Det er vist ikke like enkelt gitt. Jeg har 2x200gig harddisk i Raid0, men ubuntu finner likevel 2 separate disker, og ikke en disk på 400gig som den skal finne. Løsningen tenkte jeg kunne være å installere ubuntu på en minnepinne for så å boote den. Nå var det vist ikke så enkelt, for på min første intstall av ubuntu tok likevel ubuntu og installere GRUB på en av hardiskene som er i raid0 og jeg får nå ikke bootet Vista lenger. Jeg har prøvd å reparere oppstartfilene med Vista install cd, men den finner ingen feil, har også prøvd en rollback, uten noe hjelp.... Greide til stutt å installere ubuntu skikkelig ved å ta ut harddiskene av laptop, men Vista greier jeg fremdeles ikke å boote... Noen som har noen peiling på hvordan jeg skal greie å fjerne GRUB fra harddisken slik at det blir mulig for meg å boote Vista?? Dette er 3dje gangen jeg prøver å installere ubuntu, og 3dje gangen det går galt.... skal det virkelig være så utrolig vanskelig å installere ubuntu?? Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Fikk orden på problemet, og vista booter som normalt nå. Fiksen: Lastet ned Windows Vista Recovery Disk og brant den på cd Bootet fra disken og åpnet command prompt. skrev: bootrec.exe /fixmbr og: bootrec.exe /fixboot Reboot - GRUB fjernet og vista bootet som normalt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå