Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan finne seg jente, når du har passert tyve år med få sosiale nettverk

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest ung-voksen

Jeg er en mann i begynnelsen av tyveårene, og har nå begynt å se etter en kjærste. Noe skjedde med min "livsfilosofi" for en stund siden, og målet mitt var plutselig ikke lenger å tilbringe mitt voksne liv som ungkar.

Fra tidligere av har jeg faktisk ikke vært i noen forhold. Jeg likte ei jente da jeg gikk på ungdomsskolen, men det skjedde ikke noe mer med den saken. Da jeg gikk på videregående skole etterpå, var jeg fast bestemt på at jeg "aldri skulle gifte meg". Med det mente jeg at jeg ville leve et liv med minst mulig ansvar, dvs ingen kvinnfolk eller barn i bildet. Da ville jeg være fornøyd.

Denne holdningen hadde jeg i svært mange år, inntil da jeg nylig innså at et slikt liv vil være både trist og kjedelig. Bare tenk på når alle dine venner flytter vekk, de gamle forsvinner, og det er bare du som sitter der alene for deg selv. I tillegg går man glipp av gleden av å se egne barn vokse opp å bli store.

Jeg har forresten begynt på videregående atter en gang nå (en annen linje). Jeg har også begynt å få en del venner derifra, de fleste i 16-17 års alderen. De fleste i den alderen fester jo en del, og flere av guttene der har sikkert hatt flere sexpartnere enn man kan telle med to hender før de fyller 20.

Det er nå jeg tenker tilbake til min ungdom. Jeg festet aldri, fordi jeg både var og er avholds-person. Jeg var ofte med de samme trofaste vennene mine, og tilbringte ofte helgene til LAN og dataspilling. Men jeg hadde ingen planer om å sosialisere meg noe mer, for å bli kjent med flere folk, deriblant jenter. Jenter møtte jeg bare på skolen.

Nå derimot har jeg regelmessig trent på helsestudio i ca 1 1/2 år. Helsestudioer skal jo være ypperlige plasser å treffe jenter på fritiden, men de "jentene" jeg treffer her, er ofte 30+ i alder. Det hjelper ikke akkurat på når du selv bor på noe som nesten kan defineres som en "landsbygd". Den plassen jeg treffer jenter nærmest min alder, er visst skolen. Men det føles litt feil å "prøve" seg på jenter som er såpass mye yngre da (16-17 år gamle). Det beste hadde jo vært noen på min egen alder.

Men det er her problemet oppstår. De aller fleste jenter på min alder, har jo allerede fått seg samboer. Jeg føler at de liksom blir "kapret" i midten/slutten av tenårene, slik at jeg må gå ned litt i alder for å finne single jenter. Derfor har jeg registrert meg på alskens datingsider, som til nå har vært uten hell. Bor man litt "avsides" her i landet, så er jo andelen av folk registrert på datingsider mindre.

Jeg vil beskrive mitt utseende som over gjennomsnittet (har blitt fortalt at jeg er pen), men har en litt "kjip" høyde (har såvidt passert 1,90). Så det er nok ikke det at jeg er "den stygge andungen" som gjør at jeg ikke har kjæreste enda.

Min store utfordring nå er å prøve å få kontakt med jenter. Hvor skal jeg begynne å lete, er spørsmålet mitt. Det virker jo nesten som om de fleste får seg kjæreste etter å ha vært på private fester. Jeg vet at en del jenter vandrer på kjøpesentre da, men det vil vel virke litt merkelig å svive rundt på kjøpesentre for å "fiske jenter".

Noen tips/råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som går 3 året på VG er vel en passende alder? 18-19 år.

Men det er nok jenter på din alder der du bor også som er single ville jeg nok tro.

Utesteder er jo yppelig, men mye ONS der er det jo også, mens du er vel mere interessert i et forhold?

Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne bygda di med, men kjøpesenter funker fint det også, bare litt vanskeligere å "fiske" der.

Endret av DudeUlf
Lenke til kommentar

Jeg syns selv det virker merkelig å "fiske" damer på kjøpesentre/skole/offentlige plasser.

Ikke det at jeg ikke vil, men får en følelse av å gi inntrykk for trang og påtrengthet.

For all del, overbevis meg om det motsatte.

(Håper dette kan komplimentere en ellers fin tråd)

Lenke til kommentar

Du kunne ikke tatt ett år på skole i en annen by? Tror det hadde vært godt for deg å komme litt vekk fra den bygden du bor i nå. Virker som det er et ganske lite sted som du sier, og fruktfatet begynner å tømmes. Så ta ett år i en større by et sted feks, bergen, trondheim, oslo, kriatiansand etc. Går du på skole da får du et helt nytt nettverk, og en hel by med nye og single damer.

Ang stalke rundt på et kjøpesenter etter damer. Om du skal det må du nesten gjøre det sammen med en venn. For en kar som går rundt på et kjøpesenter i 20 årene og leter etter damer blir nok litt creepy. Hehe, men det viktigste er jo at det ikke skal se ut som det er det du gjør uansett.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Gjest ung-voksen

Jeg tviler i grunn ikke på at det finnes jenter rundt min alder der jeg bur, det er bare det at de er vanskeligere å finne (nettby er jo "fjortiss dominert"). Jeg prøvde meg for en kort tid siden å gå på et utested med 16 års aldersgrense. Men det var liksom ikke helt min ting å gå rundt å leke apekatt der sammen med de andre fulle folkene (jeg drikker jo ikke), og prøve å kline med flere tilfeldige jenter som er der (slik mange andre gjorde).

Foreløbig er jeg ikke villig til å flytte på meg, eller ha noe avstandsforhold heller da (holder en grense på 40-50 km). Grunnen er at jeg har troen på at det finnes single jenter i mitt område også, men de er bare litt vanskeligere å finne.

Jeg får ta med en kamerat eller flere en dag til et kjøpesenter da, men jeg forstår liksom ikke hvordan jeg skal kunne opprette kontakt med jenter der (sitte på en bank og bare begynne å snakke med forbipasserende jenter, eller forstyrre jenter så venter i kø bak kassen).

Men nå er jeg ikke så flink på de greiene med utesteder heller da, men hvordan er det med de med 18-20 års aldersgrense? Er det slik at flesteparten er fulle der også, og/eller at den yngste tillatte aldersgruppen nesten er fraværende?

Lenke til kommentar

Snakker utifra oslo erfaring. På 18 år stedene er de fleste snydens. På 20 års stedene er de aller fleste påvirket av alkohol, men "syden fylla" følelsen får man ikke like mye som på 18 års steder. Folk begynner å ro seg litt jo eldre dem blir, men selvfølgelig masse snydens folk uansett hvor du skal. Fellesnevneren er nok at de aller aller fleste er en form for brisen.

Er du i 20 årene ikke gå på et utested med 16 års grense, det er vel en ungdomsklubb. Må jo være et sted ungdom/unge drar ut i helgene der du bor eller i nabobyen? Et utested eller en bar, det er vel dit du må komme deg. Hva slags sted er det du bor på? Er det bygd eller småby?

Les førsteposten her, kan få gode tips om du er usikker på hvordan å komme i kontakt med jenter på byen.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786238

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Angående utesteder:

Hvis du ikke er ute etter vill dansing og "vill klining med fremmede" kan jeg anbefale at du søker til et mer pub-lignende utested. Der er det gjerne dempet musikk, dempet belysning og god stemning. Mye lettere å prate med folk enn på typiske nattklubber.

Lenke til kommentar

Hei.

for å gå rett på sak:

Først må du være der det er damer, eller der damer kan se deg.

1) Nå er jeg litt eldre enn deg, men danskeurs er ofte en vinner.

Der er det ofte overskudd av damer, og du får som regel danset med alle, siden det gir bedre øvelse enn å danse med bare en. Hvis du ikke finner en dame der så er det alltids andre dansekurs, og du har allikevel lært dansing, noe som vil gi deg pluss hos de fleste damer senere. Du har swing, rock'n roll, gammeldans, tango :thumbup: , breaking m.m.

2) Kor. Hvis du synes synging er greit så er det visstnok en vinner. Pass på at det er med begge kjønn.

3) Politikk. Du trenger ikke stille på liste, men på politiske møter treffer du andre med samme meninger, som liker å prate. Bare meld deg inn i partiet du liker så får du snart henvendelser om møter.

4) Svømming. Svømmehaller har ofte blandagrupper. Kjempebra trening også. Der du får mulighet til å vise deg fra din allerede trente side :new_woot: Og kan se hva andre har å by på.

5) Røde kors helpekorps. Mange spreke damer der. Men det kan jo være forskjellig fra plass til plass. Du får gått mye i fjellet og treffer folk.

6) Turistforeningen. Gå fra hytte til hytte. Eventuelt gå til en hytte og se hva som kommer forbi. :cool: Litt spartansk, men det finnes mange hytter. Utrolig hva du kan oppleve og hvor mange flotte damer som liker å gå i fjellet.. og de blir jo bare flottere av det..

Personlig ville jeg lagt vekt på å treffe damer mens jeg gjorde noe jeg selv likte. Slik at dere har noe til felles med en gang. Håper du fikk noen ideer. Lykke til.

Lenke til kommentar

jeg startet selv på tennis i håp om at det skulle finnes jenter der,men det er ikke noen jenter omtrent. golf?...nada jenter. pistolskyting?....aldri!

hva slags idretter er det jenter driver med som en gutt kan drive med, uten at folk begynner å spekulere på din sexuelle legning?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
1) Nå er jeg litt eldre enn deg, men danskeurs er ofte en vinner.

Der er det ofte overskudd av damer, og du får som regel danset med alle, siden det gir bedre øvelse enn å danse med bare en. Hvis du ikke finner en dame der så er det alltids andre dansekurs, og du har allikevel lært dansing, noe som vil gi deg pluss hos de fleste damer senere. Du har swing, rock'n roll, gammeldans, tango :thumbup: , breaking m.m.

Jepp! Dansekurs er en vinner. Har ikke tall på hvor mange av mine studentvenner som traff partneren på dansekurs!

6) Turistforeningen. Gå fra hytte til hytte. Eventuelt gå til en hytte og se hva som kommer forbi. :cool: Litt spartansk, men det finnes mange hytter. Utrolig hva du kan oppleve og hvor mange flotte damer som liker å gå i fjellet.. og de blir jo bare flottere av det..

Man sier at jo lenger inn i fjellheimen man kommer, jo bedre blir kvaliteten på damene. ;) Supert forslag!

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar

Du sier du går på skole og du sier du begynner å få deg venner fra klassen. Problemet ditt er vel ikke å finne en plass å omgås jenter, det gjør du jo allerede! Hvorfor drikker du ikke? Liker du det ikke? Er det samme filosofi som fikk deg til å tenke at du skulle være ungkar for alltid? Kanskje det er på tide å prøve noe nytt der også? Jeg sier ikke at du skal drikke deg snydens, men hvorfor ikke delta på festene med dine nye venner. Ta deg èn øl/cider, sipp til den i løpet av kvelden så er du hvertfall inne i selskapet så du slipper å måtte forklare deg til alle jentene du begynner å prate med om hvorfor du står der uten noe som helst å ta deg til. ("Hvem er den gamle edrue mannen..?") Fra en liten spøk til alvor.

Du har det meste lagt opp til deg allerede: Venner, venners venner (der du mest sansynlig finner deg ei dame) og en fin omgangskrets. Husk, jenter i den alderen henger også ofte med eldre karer så du kan like gjerne finne noen på din egen alder blandt deres venner hvis du finner guttene alt for barnslig.

Utnytt situasjonen du er havnet i! Hva er det verste du kan få? Erfaring, så du gjør det enda lettere for deg selv neste gang du skal sjekke opp noen!

Lenke til kommentar

For å slippe å forklare seg kan du bare ta med en flaske sprite, cola eller lignende, og si du blanda den hjemme.

redigert:

men jeg mener det er feil å drikke bare for å unngå å måtte forklare seg. Like greit å være ærlig om saken.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Trenger ikke å være rakettforsker for å finne en bra dame da.

Jeg har nå vært sammen med kjæresten min i over 4 måneder, og er overbevist om at hun er den rette for meg.

Hvordan traff jeg henne? Jo, jeg dro tilfeldigvis på julekonserten koret som faren min er med på å drive. Så en jente der som var søt, la henne til på facebook i fylla helgen senere. En uke etter så var vi sammen.

Så det er vel ikke akkurat noen fasit på hvordan man skal finne seg noen. Tror i grunn at det er helt forskjellig fra person til person. Det beste er nok i grunn å bare la tiden fly, og la skjebnen stå for resten. Ikke føl at det er noen hast. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...