Nichielol Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg har opplevd over en kort periode at PC'en min fryser om jeg er inaktiv en liten stund. Selv når jeg kun er på skrivebordet kan den fryse.. Dette tvinger meg til å slå av datamaskinen, fordi ingen andre muligheter er å finne! Jeg har koblet til en HDD til informasjon.. Ellers er PC'en kun 5 måneder gammel.. Jeg får også opp en feilmelding som jeg ikke har notert meg enda, om det forekommer på nytt skal jeg notere ned feilmeldingen og poste den her. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ta en rens med diverse programmer CCleaner, Registry Mechanic, Spybot S&D, Ad-aware osv.. Alle drivere installert? Greit om du legger til litt info. Selvbygg? Laptop? Modell? Operativsystem osv Lenke til kommentar
Nichielol Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jeg er ikke noe datageni av meg, men jeg skal kjøre scannene! Om dette var en nokså dårlig post, så skjønner jeg det! Det er min første, så er ikke helt vant med det enda. En DELL XPS M1530(laptop), Windows Vista, 32-biters operativsystem, Intel® Core2 Duo CPU T8100 @ 2.10 GHz 4,00 GB RAM Analyserte med CCleaner, fikk opp mange Cookies og sånn på listen, men skal jeg "kjøre CCleaner" ? Det kom først en advarsel om at filene ville bli slettet permanent fra systemet om jeg gjorde det.. Hjelp, hjelp ! Endret 8. april 2009 av Nichielol Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 du kan uten problemer kjøre CCleaner og slette alt men det er ikke sikkert du blir kvitt problemet. men med en Dell kan du gjenopprette pc'en til den var når du fikk den. går inn i kontrollpanelet, da går du inn i " sikkerhets kopier og sikkerhetssenter " her kan du gjenopprette pc'en til den tilstand da den var ny. ( husk å ta backup av alt du vil beholde, til f.e. en externe harddisk eller brenn alt på cd/dvd plater ) lykke til Lenke til kommentar
Nichielol Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Takk for hjelpen! Jeg skal kjøre cleanen, og om det ikke virker, skal jeg gjenopprette pc'en Jeg har en Ekstern Harddisk på 640 GB stående vedsiden av meg, så jeg skal utnytte den fullt ut! Igjen, tusen takk for all hjelp! Jeg skriver igjen her inne om jeg får problemer! God påske! Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har du installert noen programmer rett før disse problemene begynte å dukke opp? kan være at et program kan få pc til å oppføre seg slik. Lenke til kommentar
Nichielol Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Hei! Godt tenkt det med nedlastede program! Jeg har kun lastet ned musikk.. Men en annen mulighet, kan det være at noe blir for varmt? For jeg har ofte latt PC'en være på over lengre tid.. Selvom jeg har et 9-cellers batteri som fungerer anti-overopphetende (pga en enkel form som løfter pc'en noen centimeter) kjenner jeg at den kan være ganske varm til tider, og jeg har sjeldent slått AV pc'en, jeg har kun lukket igjen lokket ( hvilemodus ).. Kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar
Nichielol Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Nå har jeg kjørt visse "cleanere" og tatt en liten diskoppryddning og alt virker å være normalt! Jeg har begynt å avslutte pcen skikkelig litt oftere, i stedenfor å bare lukke ned lokket ( hvilemodus ). Jeg er veldig takknemlig for veldig hjelpende innlegg! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13576550 Sjekk alt fra: ¤ Videre følger litt mer avansert tweaks ¤ Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Veldig bra at det ordna seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå