Gå til innhold

Hvordan gå frem for å søke sommer/deltidsjobb?

Anbefalte innlegg

Hva er beste måten å gå frem på om en skal få deltids eller sommerjobb innen butikk og dagligvarekjeder? :)

Det du sikter til kalles en åpen søknad. Da er det vikitg at du prøver å skape et behov for deg hos bedriften, dvs. du må forklare hva du selv mener du kan gjøre der og hvorfor akkurat du er den rette personen for det arbeidet. Når det gjelder å rydde i hyller og på lager, kan du f.eks. nevne at du er ryddig, punktlig, effektiv og liker å organisere. Kanskje du har gjort noe som likner på dette tidligere? Nevn det i søknaden!

Åpne søknader er viktige å følge opp. En uke eller to etter at du vet de har mottatt din CV og søknaden din, bør du ringe eller stikke innom og be om å få snakke med daglig leder. Da får du spørre om de har mottat og lest søknaden din. Du må være forberedt på at de kanskje ikke trenger hjelpen din nå, men da kan du si at du også er interessert i noe senere, og be dem om å spare på søknaden din.

Er det en akseptabel vei å utføre det på? Jeg har personlig ikke erfaring innen jobbsøking, intervju og lignende fra før av. Har vært veldig slapp på dette området, men jeg har nå planer om å få meg sommerjobb og kanskje en deltidsjobb ved siden av skolegangen.

Det hadde vært flott om folk kunne delt sine erfaringer om akkurat dette emnet! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt anbefale å møte opp personlig med kort søknad og cv. Eventuelt avtale rask på forhånd. Skriv ned det som er nødvendig & fordelaktig og gi beskjed om at de kan få all dokumentasjon og referanser om ønskelig.

De fleste som skal ansette noen liker (rett og slett) å glane litt på deg først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...