herzeleid Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Anngående at ikkevestlige innvandrere angivelig bidrar mer enn de koster så kommer vell dette også i stor grad ann på hvordan man regner. Det er tross alt stor forskjell på en filipiner og en somalier. Så kommer jo selvfølgelig andre utgifter som kommer i kjølvannet av en ekstra kriminell gruppe. Hvor mye kostet foreksempel gatekampene på Karl Johan? Tror nok at hvis man setter opp ett fullstendig og ærlig regnestykke så vil man nok se at vi taper ganske stort på å ta inn visse grupper. I tilleg kommer naturligvis den menneskelige siden. Hvor mange nordmenn er vi villige til at skal få livene sine ødelagt for at drømmen om det fargerike samfunnet skal gå i oppfyllelse? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 En annen sak er også den utrygghet de skaper, og det faktum at mange ikke bryr seg med å anmelde fordi de vet at politiet gir blaffen i saken. Jeg kan forstå at advokater, politimenn, domstoler, sykehuspersonell osv tjener på dem siden de sørger for uendelig mye arbeid i all fremtid. Det er trist at de har skapt en situasjon hvor det ikke er plass til alle men hvor man må velge mellom dem og oss, utrygghet og frykt eller sikkerhet og ro. Krysser fingene for at den politiske vinden snart skal snu og vi igjen får gatene og tryggheten tilbake. Jeg drømmer om en gang å kunne gå i oslos gater uten å møte innvandrere som bare er ute etter bråk og slenger med leppa, en gang å kunne gå gjennom gatene uten å frykte at en innvandrer skal stikke en kniv i ryggen min eller frykte å møte innvandrergjenger som raner seg ivei bortover gatene. Er fristet til å spinne videre i tankegangen og spørre om man bør kunne få gå trygt i oslo uten å være redd for kranglelystne innvandrere? Er det for mye å be om å få lov til å gå i fred uten å bli trakkassert? http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2668582.ece Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Politikerne bryr seg strengt tatt ikke om at en økende antall mennesker blir utsatt for grov vold, overfallsvoldtekt og ran. Mye bedre å late som ingenting mens man snakker om det flotte multikulturelle nye samfunnet vi har fått. Da får man lovord fra partifeller og det er mye mer stas enn å skulle kritisere en innvandrergruppe eller 10, da kan man jo bli kalt rasist, og det kan man jo ikke ha noe av. Selv om jeg mener at Frp har veldig mye jeg er uenig i i form av økonomisk politikk, så får de min stemme neste valg. På tide at strømmen av innvandrere blir redusert og at vi faktisk ordner opp i de vi har. Hvor mye penger og ressurser ville ikke det frigitt som kunne blitt brukt andre steder? Politiet ville kanskje faktisk dukka opp når man ringte, sjansen for å bli kvestet av en eller annen sinnsyk person minskes, presset på psykiatrien ville blitt mindre og vi hadde dermed ikke trengt å ha et par hundre tikkende bomber ute på gata på grunn av mangel på ressurser. Hvor mye koster det ikke å ha 38% av lønna til noe sånt som 15000 somaliere i form av trygd? Det er ganske mange årsverk. Og det er bare en problemgruppe. Alt i alt så tror jeg en skikkelig innstramming på innvandringspolitikken ville gjort opp for mange dårlige økonomiske politiske valg siden enkelte innvandrergrupper i dag koster den norske stat og folk en uhyggelig pris. Det som spares et sted kan brukes et annet. Det at mange føler seg usikre når man går forbi en gjeng innvandrere på kveldstid kommer ikke av at de er rasister, mer at de er realistiske. Endret 22. april 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg frykter at i år så vil politikerne fortsette å være for redde for å ta tak i innvandringsproblemet. Kun FrP har skjønt dette, og foreslår gode tiltak. Jeg tror problemet er at altfor mange personer bor utenfor de store byene, spesielt oslo, og derfor ikke opplever problemet og dermed får man ikke skikkelig fokus på problemet. Det hadde vært fristende å få maks spredning av dem slik at alle fikk føle seg utrygge og dermed våkne opp. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Enda en flott liten ting å tenke over: Aftenposten - Over 1000 innvandrere med HIV til Norge + Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo Noe å bekymre seg over for fremtiden? Å bli voldtatt kan i seg selv alene være svært ødeleggende for en person, men hvis man i tillegg blir smittet av HIV... Jaja, de jentene får trøste seg med at vi har et flott multikulturelt samfunn, det burde veie opp for det meste. Dessuten vet jo alle at det er deres egen feil når de blir voldtatt, gå rundt å se pene ut uten mannelig verge med seg. Det er da klart at norske jenter må se å tilpasse seg vårt nye og bedre samfunn. Med våren i anmarsj, sommern rett rundt hjørnet, Norge mer multikulturelt enn noensinne så antar jeg at det bare er å sette seg tilbake og lese overskriftene som vil komme når lettkledde damer drar på byen i Oslo. Vi får faktisk håpe at damene er såpass obs på denne faren at de tar forholdsregler og vi dermed slipper en ny voldtektsbølge i Oslo i år igjen så langt det lar seg gjøre. *Merk, jeg mener ikke multikulturelt i ordets rette forstand som en gal ting, det er mer et poeng ut av politikernes idioti der de hver gang innvandringsdebatten kommer opp snakker om det fantastiske multikulturelle samfunnet vi har, men nekter å røre problemene som medfølger med ildtang. Endret 24. april 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeg drømmer om en gang å kunne gå i oslos gater uten å møte innvandrere som bare er ute etter bråk og slenger med leppa, en gang å kunne gå gjennom gatene uten å frykte at en innvandrer skal stikke en kniv i ryggen min eller frykte å møte innvandrergjenger som raner seg ivei bortover gatene. Jeg for min del lurer på hvilken planet du bor på. Jeg har bodd i Oslo indre øst i over 20 år. Jeg er stadig vekk på vandring i området Grønland/Tøyen/Grünerløkka, til alle døgnets tider. I løpet av de 20 årene har jeg ennå ikke opplevd å møte en innvandrer som er ute etter bråk eller slenger med leppa, jeg har ikke opplevd at jeg ikke kan gå trygt gjennom gatene uten å frykte at en innvandrer skal stikke en kniv i ryggen min og jeg har aldri møtt innvandrergjenger som raner seg i vei bortover gatene. De få gangene jeg har opplevd å være i nærheten av bråk er i forbindelse med drosjekøer og kranglete, fulle, hvite, ariske, norske unge gutter (og andre ikke fullt så unge men like dumme). Endret 24. april 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
Colb Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) er det galt å være mot innvandring? Ja tydeligvis jeg var ute i trondheim i går, og kom inn i en opphetet debatt om innvandring. fordi jeg var mot videre innvandring inntil vi får til integreringen skikkelig. Da skrek å gnålte hun og sendte en fyr etter meg for å banke meg opp.. sykt kvinnfolk hun var forøverig fra bodø, så regner med at hun ikke har sett veninna si bli banka opp av fem somalske menn. Endret 25. april 2009 av Colb Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 er det galt å være mot innvandring? Ja tydeligvis jeg var ute i trondheim i går, og kom inn i en opphetet debatt om innvandring. fordi jeg var mot videre innvandring inntil vi får til integreringen skikkelig. Da skrek å gnålte hun og sendte en fyr etter meg for å banke meg opp.. sykt kvinnfolk hun var forøverig fra bodø, så regner med at hun ikke har sett veninna si bli banka opp av fem somalske menn. Det du må skjønne her er at du tydeligvis er intolerant og prøver å spre ditt hat, dette er selvfølgelig veldig provoserende for en oppegående person som prøver å ha en politisk korrekt monolog basert på alle de erfaringene personen har hatt i Bodø. Dine egne erfaringer er ikke politisk korrekte og dermed ikke gyldige i debatten. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 er det galt å være mot innvandring? Ja tydeligvis jeg var ute i trondheim i går, og kom inn i en opphetet debatt om innvandring. fordi jeg var mot videre innvandring inntil vi får til integreringen skikkelig. Da skrek å gnålte hun og sendte en fyr etter meg for å banke meg opp.. sykt kvinnfolk hun var forøverig fra bodø, så regner med at hun ikke har sett veninna si bli banka opp av fem somalske menn. Du burde ha sendt den fyren i en tidlig grav. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Selv har jeg mange eksempler på innvandrergjenger som har jult opp kamerater av meg, trua og rana, trengt seg inn på fester da vi var yngre der de har stjålet alt som ikke var skrudd fast og herpa det de ikke fikk med seg. En kamerat av meg ble stukket med kniv i hånda i kø inn på et utested. Har selv blitt forsøkt ranet av en av våre nye landsmenn, husker en stund da vi var rundt 15 år da flere putta mobilen og penger i sokken på siden av leggen fordi det var så forbanna vanlig at det kom innvandrergjenger på fester og rana alle de kunne før politiet kom etter en times tid eller noe. Her snakker vi om en relativt liten gruppe som det nærmest kan sies at jobba doble skift for å lage mest mulig faenskap for alle de støtte på. Man trengte ikke aviser for å se alt faenskapet disse folka stod for, siden man kunne se det jevnlig med egne øyne og man hørte om alle folka som ble grisebanka, rana, stukket og jentene som ble voldtatt. Allikevel virket det aldri som om folka ble tatt for det de gjorde, noen av de ble tatt en gang iblant, men etter hva jeg kan skjønne ble det aldri noen store konsekvenser for dem, da de var på plass igjen neste helg for å fortsette i akkurat samme spor. Senest for noen måneder siden fikk en kamerat av meg et ølglass slått i kjeften av en innvandrer uprovosert. Der har dere noen av mine opplevelser av innvandrere. Har selv flere gode venner av innvandrerbakgrunn, men disse er ikke av typen som går rundt å lager kvalm. Jeg er ikke blitt rasist, noe jeg føler at jeg må påpeke igjen. Det jeg mener her er at en såpass liten gruppe greide å lage så mye helvette for alle andre, så da selv om bare en liten andel av innvandrere begår kriminelle handlinger, så kan det bety et hav av forskjell for resten av samfunnet. Mine meninger og opplevelser er akkurat det jeg sier de er, mine meninger og opplevelser. Man kan si hva man vil om dem, men det gjør de ikke mindre sanne. Mine egne erfaringer er selvfølgelig med på å forme min skepsis til dagens innvandrings og integreringspolitikk. Endret 26. april 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Selv har jeg mange eksempler på innvandrergjenger som har jult opp kamerater av meg, trua og rana, trengt seg inn på fester da vi var yngre der de har stjålet alt som ikke var skrudd fast og herpa det de ikke fikk med seg. En kamerat av meg ble stukket med kniv i hånda i kø inn på et utested. Har selv blitt forsøkt ranet av en av våre nye landsmenn, husker en stund da vi var rundt 15 år da flere putta mobilen og penger i sokken på siden av leggen fordi det var så forbanna vanlig at det kom innvandrergjenger på fester og rana alle de kunne før politiet kom etter en times tid eller noe. Her snakker vi om en relativt liten gruppe som det nærmest kan sies at jobba doble skift for å lage mest mulig faenskap for alle de støtte på. Man trengte ikke aviser for å se alt faenskapet disse folka stod for, siden man kunne se det jevnlig med egne øyne og man hørte om alle folka som ble grisebanka, rana, stukket og jentene som ble voldtatt. Allikevel virket det aldri som om folka ble tatt for det de gjorde, noen av de ble tatt en gang iblant, men etter hva jeg kan skjønne ble det aldri noen store konsekvenser for dem, da de var på plass igjen neste helg for å fortsette i akkurat samme spor. Senest for noen måneder siden fikk en kamerat av meg et ølglass slått i kjeften av en innvandrer uprovosert. Der har dere noen av mine opplevelser av innvandrere. Har selv flere gode venner av innvandrerbakgrunn, men disse er ikke av typen som går rundt å lager kvalm. Jeg er ikke blitt rasist, noe jeg føler at jeg må påpeke igjen. Det jeg mener her er at en såpass liten gruppe greide å lage så mye helvette for alle andre, så da selv om bare en liten andel av innvandrere begår kriminelle handlinger, så kan det bety et hav av forskjell for resten av samfunnet. Mine meninger og opplevelser er akkurat det jeg sier de er, mine meninger og opplevelser. Man kan si hva man vil om dem, men det gjør de ikke mindre sanne. Mine egne erfaringer er selvfølgelig med på å forme min skepsis til dagens innvandrings og integreringspolitikk. Det er jo helt klart at dette er uakseptabelt uansett hvilken nasjonalitet de har. Men uansett så er det mindretallet som er kriminelle. Jeg tror at flere må komme seg i jobb og få de til å gjøre noe annet enn å bølle rundt. Dette er jeg ganske sikker kan hjelpe veldig mye. Jeg er for at de sendes ut av landet hvis de sendes til et fengsel som er sikkert. Vi kan ikke sende kriminelle frie til hjemlandet sånn at de kan fortsette med kriminalitet der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Men uansett så er det mindretallet som er kriminelle.Og, det prøver selvsagt de rødgrønne å få satt en stopper for. Ved å belønne asylsøkere for svindel kan vi regne med at andelen kriminelle vil øke. De rødgrønnes drømmesamfunn rykker altså stadig nærmere.Vi kan ikke sende kriminelle frie til hjemlandet sånn at de kan fortsette med kriminalitet der.Hvorfor ikke? Får vi dem ikke i fengsel i Somalia, Irak eller Afghanistan så får vi ta til takke med det nest beste. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg ser fortsatt ikke noen egentlig korrelasjon mellom svindel ved ankomst og nødvendig kriminell adferd som sådan. Dersom det er velkjent at svindel virker svært, svært godt, da er det ikke umulig at også normalt lovlydige gjør det. I prinsipp vil de fleste asylsøkere bryte loven når de krysser vår eller andre lands grense i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Poenget er vel noe det at asylsøkere med papirer blir i stor grad avvist med manglende grunnlag for asyl, mens asylsøkere som kaster papirene sine er det faktisk problematisk å få sendt ut av landet i veldig mange tilfeller. Dermed så blir det en slags belønning i mange tilfeller til de som er uærlige nok til å kaste papirene sine ved at de faktisk ikke blir sendt tilbake. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ida Børresen mener det er helt legitimt å gi oppholdstillatelse til folk som ikke kan identifisere seg selv fordi faren hennes under krigen måtte gå over svenskegrensa og da måtte han pælme identifikasjonspapirene sine. Det kom frem i ett intervju i dagbladet, for mitt vedkommende var det ytterligere en bekreftelse på at dette landet blir styrt av rav kaklende idioter. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/22/nyheter...enriks/4486033/ Her er intevjuet jeg snakker om Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Blir rett og slett trist når jeg leser denne typen artikkler. Leder i UDI burde være en person som har ambisjoner om å integrere våre nye landsmenn i samfunnet, og ikke være oppslukt i å få flest mulig folk inn. Endret 27. april 2009 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 For en jævla sopp. "har vi vel enda litt å gå på." Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hva bør vi så gjøre med alle de som lager faenskap rundt om? Vi kan stemme på de partiene som er imot innvandring, som en start. Dernest må folk slutte å ta på dem med silkehansker og begynne å slå igjen. Hvis innvandrere kommer i gjenger for å lage bråk må vi lage større gjenger og banke dem så hardt at de ikke tør å lage mer faenskap. Vi må bli så tøffe at vi driter i om vi blir kaldt rasister, dvs at rasismeordet må bli et positivt ord som betegner at man er imot dritten og ikke et skjellsord som brukes for å få enhver debatt i kne. Kort sagt, vi må ta tilbake våre egne gater og vår egen by. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Du beskriver ikke et samfunn jeg har lyst til å leve i. Jeg ønsker å leve i et samfunn hvor myndighetene klarer å begrense tilgangen på og utvise utlendinger som svindler oss. Så kan vi vite at de utlendingene som er her er ærlige folk og trenger ikke være redd for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå