No Matter What You Say Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvor mange nobelsfredspriser det vi egentlig har her til lands? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ser ut som tilogmed AP begynner å innse at dagens innvandring ikke duger (Etter å ha akkurat sett nyhetene) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nja, de sa jo også i fjor at de skulle stramme inn på de slappe asylreglene, men det var bare prat for å parere Frp. Regner med at det bare er tomprat nå også. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv Men jeg tviler forsatt på om jeg skal stemme på FRP, de har helt idotisk politikk når det hjelder Olje fondet vårt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 de har helt idotisk politikk når det hjelder Olje fondet vårt. Å investere i Norge istedenfor Coca Cola er idiotisk? Einar Gerhardsen ville snudd seg i grava om han så hvordan Arbeiderpartiet lar Norge forfalle idag. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Helt enig! Kunne ikke sagt det bedre selv Men jeg tviler forsatt på om jeg skal stemme på FRP, de har helt idotisk politikk når det hjelder Olje fondet vårt. Ja, Frp har mye idiotisk politikk som slik jeg ser det ville skadet velferdssamfunnet vårt. Slik jeg ser det har alle de store politiske partiene i dag graverende mangler(dvs ting jeg er helt uenig i). Vi får nok som vanlig velge mellom pest eller kolera til neste stortingsvalg og. Men strengt tatt alt er bedre enn en runde til med de rødgrønne, som må ha satt ny rekord i Norge med deres antall brutte valgløfter og skandaler. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 de har helt idotisk politikk når det hjelder Olje fondet vårt. Å investere i Norge istedenfor Coca Cola er idiotisk? Einar Gerhardsen ville snudd seg i grava om han så hvordan Arbeiderpartiet lar Norge forfalle idag. Er da genialt å investere i coca-cola! Er det en ting som enda er her om hundre år så er det cola. Og det hjelper ikke i det hele tatt å pøse penger inn i norsk økonomi, da blir det bare inflasjon. Om oljefondet noen gang skal brukes så må det brukes på å kjøpe råstoffer, tjenester eller produkter fra utlandet, ellers får vi ingen verdi ut av pengene i fondet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Så at halvparten av norske skolebygg er så dårlige at de er helsefarlige, at vi har verdens lengste helsekø eller at norske veier har afrikansk standard, det er altså helt OK? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Så at halvparten av norske skolebygg er så dårlige at de er helsefarlige, at vi har verdens lengste helsekø eller at norske veier har afrikansk standard, det er altså helt OK? Nei, men det hjelper ikke å kaste penger på problemet. FRP vil, så vidt meg bekjent, bare gi mer penger til hver av de tre ovennevnte postene i statsbudsjettet, men det vil da altså bare føre til økt inflasjon, at hver krone blir mindre verdt. Om vi skal bruke oljefondet så må det brukes til å kjøpe ressurser fra utlandet: (stein og ved til skolene, har vi massevis av) (Olje og grus til veiene, har vi massevis av) (organdonorer og arbeidskraft, frp er mot innvandring så da lurer jeg på hvor arbeidskraften skal komme fra) Så, for å få bukt med disse tre problemene så må vi ta ressurser fra noe annet i samfunnet, men hvor skal vi ta de fra? FRP vil ha mindre skatt, så ikke derfra, de vil neppe ta fra forsvarsbudsjettet, så ikke derfra osv. Oljefondet er mer eller mindre ubrukelig til vi finner noe utlandet har som vi har bruk for, og derfor vil ikke frp's politikk fungere i praksis, siden vi har omtrent alt vi trenger innenfor våre grenser. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ser ut som tilogmed AP begynner å innse at dagens innvandring ikke duger (Etter å ha akkurat sett nyhetene) Det er er valgflesk. Synes de virker lite troverdige. De har nok "innsett" det hele tien. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Så at halvparten av norske skolebygg er så dårlige at de er helsefarlige, at vi har verdens lengste helsekø eller at norske veier har afrikansk standard, det er altså helt OK?Nei, men det hjelper ikke å kaste penger på problemet. FRP vil, så vidt meg bekjent, bare gi mer penger til hver av de tre ovennevnte postene i statsbudsjettet, men det vil da altså bare føre til økt inflasjon, at hver krone blir mindre verdt.Da har du ikke fått med deg at Frp ønsker en systemendring slik at det ikke bare blir å gi mere penger til kommunene og håpe at de bruker pengene der man tror. Så, for å få bukt med disse tre problemene så må vi ta ressurser fra noe annet i samfunnet, men hvor skal vi ta de fra? FRP vil ha mindre skatt, så ikke derfra, de vil neppe ta fra forsvarsbudsjettet, så ikke derfra osv.Det er en gammel illusjon at høyere satser bestandig gir mere til staten og at lavere satser gir mindre. En endring av satsene kan stimulere til mere aktivitet og salg og dermed gi mere inntekter selv om de er lavere. Og så har man jo fo reksempel: -milliarder man bruker på asylsøkere hvor Norge etter reglene ikke i det hele tatt skulle behandlet søknadene. -milliarder brukt i bistand som har ødelagt mange afrikanske land. -for mange byråkrater som skal håndheve et unødig komplisert lov- og regelverk. Dette er rent kontraproduktivt arbeid. -for stor og ineffektiv statlig og kommunal sektor. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Å påstå at å ta inn en gruppe i landet som er 5x så kriminelle som resten ikke er noe problem siden det kun betyr at istedet for per 1000 innbyggere så får man 15 kriminelle i motsetning til 3 blir helt feil etter mitt moralske ståsted. Drap, grov vold og overfallsvoldtekter er såpass ødeleggende forbrytelser at om man statistisk sett ser at man tar inn 15 voldtektsmenn/drapsmenn og annen kriminalitet istedet for 3 som er normen, så er det helt uforsvarlig. Det er bra å skulle hjelpe folk i nød, men det er kanskje ikke en tilfeldighet at det er i deres land det er borgerkrig der soldatene voldtar og dreper over en lav sko? Man bør huske på at tar man inn folk fra et land som er helt grusomt, så må man regne med at mye av grusomheten følger med også. I Disney filmer blir man foret fra liten av på ideer om at de undertrykte er snille, de som blir utsatt for faenskap blir gode mennesker, men slik er det ikke i virkeligheten. Alle studier viser at vold avler vold, hat skaper mer hat. Disse tallene er uansett veldig konservative, og jeg tviler veldig på at de gir et riktig bilde av sannheten. Jeg sier ikke at det er et problem. Statistikken viser helt klart at det er mer kriminalitet i visse grupper og det burde gjøres noe med. Det jeg skulle fram til var at når man kommer ut og sier noe sånt som "fem ganger så mange kriminelle" så fordreier man statistikken til å få det til å høres ut som om nesten alle somaliere er kriminelle, mens det i praksis er en liten prosent. Av 1000 somalierer er da nesten 990 ikke kriminelle. Dette burde telle ganske mye og la oss skjønne at selv om større andel av den befolkningen er voldelige og kriminelle så betyr ikke det at den gjennomsnittlige somalier er det, for det er laaaangt i fra sannheten. Kan du forklare bort at førstegenerasjons somaliere får 38% av inntekten sin fra trygdegoder når du først er i gang? Det er vel også feil å si at med tanke på at de er aktive i narkotikavirksomheten, gjør mer enn sin del av voldtekter, drar lett frem kniven om man ikke leverer over lommeboka, så koster disse folka den norske stat og innbyggere mye i form av penger som kunne vært brukt på andre gode tiltak og de har også en pris i form av elendighet de fører med seg og påfører andre. Krigsskader, psykiske traumer, etc kan enkelt forklare det. Men det er uansett er dårlig argument. SSB har vist helt klart ganske nylig at ikkevestlige innvandrere betaler samlet mer inn i skatter og avgifter enn de får av sosiale stønader og slikt fra staten. Så som en gruppe er de økonomisk lønnsomme. Ankh: Så fordi et dusin personer gjør noe galt så skal man la være å gi støtte til tusenvis av personer? Så at halvparten av norske skolebygg er så dårlige at de er helsefarlige, at vi har verdens lengste helsekø eller at norske veier har afrikansk standard, det er altså helt OK? Flink til å overdrive som vanlig. Skolene våre kan bli bedre, men utdanningsystemet vårt er solid og muligheten til så billig høyere utdanning som vi har her er helt utrolig. Helsesystemet har også forbedringsmuligheter, men selv med køer så er vi alikavel en av verdens beste helsesektorer. Vi bruker relativt lite penger per person sammenlignet med. f.eks USA, men den generelle helsetilstanden er bedre og alle får hjelp. I tilegg har vi mengder med gratis tilbud til en rekke type pasienter som andre land kan drømme langt etter. At veiene er middelmådige skal jeg være enig i, men du har igjen en måte å overdrive på som gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Og FRP's økonomiske politikk (som forøvrig har blitt dømt nedenom og ned av SSB to ganger på FRP's forespørsel) er virkelig ikke temaet for denne tråden. Endret 20. april 2009 av Pivotal Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Pivotal: Ja, det synes jeg faktisk. Ikke bare slutte å støtte men sende dem ut også og la være å sende nye inn igjen. Man straffer felles i så mange andre sammenhenger, bl.a ungdommer og bilforsikring, så jeg ser ingen grunn til at man ikke skal gjøre det samme ovenfor f.eks somaliere. Er jo også fristende å si at det er logisk med afrikanske veistandarder når det hovedsakelig er afrikanere som kjører på dem.... en annen ting er at når jeg leser slike nyheter: http://www.nettavisen.no/innenriks/article1161913.ece Tenker jeg: Hmmmm, 1000 somaliere vil flytte hvis det blir kontroll av omskjæring, er ikke DET litt mistenkelig? På den annen side, hvis det er så enkelt å få dem ut av landet så kjør på med kontroller. Jeg skjønner heller ikke hvorfor kontrollen er så dårlig/fraværende? Er de redde for rasismestempelet????: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2373198.ece Tviler på om en nordmann ville klart å få 180000 i måneden i barnetrygd uten at varsellampene ringte. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Siden man i senere tid har bestemt seg for å definere svensker og andre broderfolk som innvandrere så sier det seg selv at "innvandringen" er lønnsom. Jeg er ingen tilhenger av å løse opp gamle definisjoner slik at ett regnestykke skal virke positivt, den ikke-vestlige innvandringen koster samfunnet maaange milliarder, prisen er antageligvis så stor at Kari og Ola ville reist seg umiddelbart om de fikk vite sannheten. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ser ut som tilogmed AP begynner å innse at dagens innvandring ikke duger (Etter å ha akkurat sett nyhetene) Det er er valgflesk. Synes de virker lite troverdige. De har nok "innsett" det hele tien. Selvfølgelig er det bare løgn fra den kanten. Reinspikka bløff. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Siden man i senere tid har bestemt seg for å definere svensker og andre broderfolk som innvandrere så sier det seg selv at "innvandringen" er lønnsom. SSB: Dette var en av få ganger der SSB har gått med på å dele opp slik type statistikk for å skille mellom vestlig og ikke vestlig innvandring og også mellom forskjellige land. Man straffer felles i så mange andre sammenhenger, bl.a ungdommer og bilforsikring, så jeg ser ingen grunn til at man ikke skal gjøre det samme ovenfor f.eks somaliere. Den straffen er det det private som utfører og har ingenting med det offentlige å gjøre. Kollektivstraff er en svært urettferdigstreff og det ville vært en skam om rettsystemet skulle fungere slik. Å straffe folk fordi de har en viss etnisitet er rasisme i sin reneste form. Er jo også fristende å si at det er logisk med afrikanske veistandarder når det hovedsakelig er afrikanere som kjører på dem.... Jeg skjønner at du prøver å overgå robertass i tåpeligheter men det der blir bare useriøst. Så lenge dere ikke klarer å argumentere for deres side av debatten uten å ty til latterliggjøringer og tåpelige overdrivelser så kommer dere ingen vei. Tenker jeg: Hmmmm, 1000 somaliere vil flytte hvis det blir kontroll av omskjæring, er ikke DET litt mistenkelig?På den annen side, hvis det er så enkelt å få dem ut av landet så kjør på med kontroller. Hvordan er dette et argument? Bare fordi man støtter en relativt liberal innvandringspolitikk så mener det ikke at man synes alt innvandrere gjør er greit. Kriminalitet gjort av innvandrer er selvføligelig ikke greit og må slås ned på, samme med omskjæring, etc. Tviler på om en nordmann ville klart å få 180000 i måneden i barnetrygd uten at varsellampene ringte. Det er jo da bare dine egne rasebetingede antagelser. Hvis du faktisk leste artikkelen så ser du at grunnen til at dette ikke ble oppdaget var fordi de ikke hadde kontrollrutiner som sjekket slike ting. Det hadde ingenting med å gjøre at det var innvandrere. Siden man i senere tid har bestemt seg for å definere svensker og andre broderfolk som innvandrere så sier det seg selv at "innvandringen" er lønnsom. Jeg er ingen tilhenger av å løse opp gamle definisjoner slik at ett regnestykke skal virke positivt, den ikke-vestlige innvandringen koster samfunnet maaange milliarder, prisen er antageligvis så stor at Kari og Ola ville reist seg umiddelbart om de fikk vite sannheten. Det stemmer det, men ikke vestlig innvandring koster ikke sammfunnet mange milliarder. Faktisk er det på 1,4 milliarder ifølge SSB. Men i utgiftsdelen er det da medberegnet ting som barnetrygd, kontantstøtte og uføretrygd. Så hvor stor del av den halvannen milliarden som kan telles som snylterier eller lignende er diskutabelt. Men ja, så snart man regner med svensker, dansker og polakker blir det veldig lønnsomt. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Utvises etter fem dager Politiet trapper opp kampen mot asylsøkere som selger narkotika langs Akerselva. Narkolangere som blir tatt risikerer å bli kastet ut av Norge etter fem dager. Utlendinger som blir tatt vil få utlendingssaken deres behandlet innen fem dager. Dersom de vedtar en bot betyr dette at de kan utvises med en gang. Dersom de får lengre straff vil de først sone straffen sin i Norge før de så blir sendt hjem etter soning. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Utvises etter fem dagerPolitiet trapper opp kampen mot asylsøkere som selger narkotika langs Akerselva. Narkolangere som blir tatt risikerer å bli kastet ut av Norge etter fem dager. Utlendinger som blir tatt vil få utlendingssaken deres behandlet innen fem dager. Dersom de vedtar en bot betyr dette at de kan utvises med en gang. Dersom de får lengre straff vil de først sone straffen sin i Norge før de så blir sendt hjem etter soning. Joda, men de kommer tilbake igjen og går under jorda. Vi blir ikke kvitt en eneste en. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Utlendinger som blir tatt vil få utlendingssaken deres behandlet innen fem dager. Dersom de vedtar en bot betyr dette at de kan utvises med en gang. Haha, utvist akkurat slik som Mullah Krekar altså? Med krig i hjemlandet og over 96% som har kastet id-papirene tipper jeg det ikke blir som mange av dem som faktisk blir utvist. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Utlendinger som blir tatt vil få utlendingssaken deres behandlet innen fem dager. Dersom de vedtar en bot betyr dette at de kan utvises med en gang. Dersom de får lengre straff vil de først sone straffen sin i Norge før de så blir sendt hjem etter soning. Dette kommer jo ikke til å funke. Problemet er jo at de aller fleste kommer til Norge uten pass og lignende, derfor aner man ikke hvilket land man skal utvise de til. De blir nok værende, når alt kommer til alt. Edit: Litt for trøtt til å skrive innlegg ja. Jeg skrev jo akkurat det samme som han over meg... Endret 20. april 2009 av okjatakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå