Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Saken er vel at når man til stadighet leser om somaliere som stikker ned noen med kniv så blir man skeptiske og negative til somaliere.

Så har man de bråkete pakistanerne som alltid skal yppe til bråk og som skryter av hvor for de skal overta byen osv.

Dette krydres med fremmedkulturelle/innvandrere/muslimer raner, dreper, voldtar og slenger med leppa.

Så opplever man selv at folk man kjenner blir ranet og drept, man blir selv trakkassert osv.

Oppi alt dette står endel politikere og skryter over hvor flott integreringen går, mens massevis av nordmenn ikke lenger tør å gå ut på gata i sin egen by, spesielt om kvelden og natta.

Selv om jeg forsøker å være positiv gjør mine opplevelser og hva jeg hører og leser at jeg er kraftig imot innvandring.

Nok er nok, sier jeg og mange andre, og slik jeg ser det så er det et spørsmål om hvem som skal bo i byene, de norske som bodde der fra før eller innvandrerne som kom etterpå.

Jeg tror ikke lenger på at det er plass til begge, og vakre ord om integrering er jeg for gammel til å la meg lure av lenger.

Spørsmålet nå er hvem politikerne velger skal bo i landet, og om velgerne etterhvert er bevisste nok til å se sviket som har foregått i altfor mange år og er smarte nok til å stemme på de som vil styre skuta på rett vei igjen.

Er det ikke snart på tide å ta tilbake det som er blitt tatt fra oss?

Lenke til kommentar
Journalister venstrevridde? Jeg syns SV og AP har fått mer hets av avisene de siste årene enn de borgerlige partiene.

Men så sitter jo disse partiene i regjering. Denne regjeringen har gått på så mange smeller at det er vanskelig å holde rede på dem lenger. Utvidelse av rasismeparagrafen, hijab i politiet osv. Stoltenberg har snart byttet ut hele sin ministerstab, og den slags blir det hets av.

Lesestoff til deg.

Har du lest det som står der?

Jeg har lest hva som står og ja jeg er klar over at flere stemmer på venstresiden men de viser også at pressen ikke er så venstrevridd som folk vil ha det til.

Som jeg vil ha det til. Jeg synes journalister i Norge litt for ofte tar seg frihet til å ta standpunkt for leserne.

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar
Asiatere og østeuropeere funker jo.

Det gjør muslimer også. Poenget er at det blir for upresist å generalisere hele grupper som uproduktive, det er rett og slett ikke sant.

Vel, det er større sjans for at disse bidrar med ukultur enn vestlige folk. Derfor er det bedre å skjære alle over én kam for å tilrettelegge for de beste forholdene vi kan få. =)

Endret av Skugga
Lenke til kommentar

Det gjør muslimer også. Poenget er at det blir for upresist å generalisere hele grupper som uproduktive, det er rett og slett ikke sant.

Det er derfor vi har statistikker. Store fine kruver, uten personlige meninger og sympati. Har et land noen gang blitt anklaget for å ha en rasistisk innvandringpolitikk?

Lenke til kommentar

Det er derfor vi har statistikker. Store fine kruver, uten personlige meninger og sympati. Har et land noen gang blitt anklaget for å ha en rasistisk innvandringpolitikk?

Norge frem til 1851, da jøder fikk adgang til norge igjen.,,

Lenke til kommentar

Det som er usant er at du påstår at muslimer er like godt integrert som østasiater, statistikken viser nemlig noe annet.

Lenke til kommentar

Det som er usant er at du påstår at muslimer er like godt integrert som østasiater, statistikken viser nemlig noe annet.

Hvilken statistikk?

Lenke til kommentar

Hvilken statistikk?

Blant annet når det kommer til høyere utdanning, har havner muslimer langt bak andre innvandrergrupper:

http://www.ssb.no/ssp/utg/200704/04/fig-2007-09-20-06.html

I tillegg det også en klar tendens innen sysselsettingen:

http://www.ssb.no/ssp/utg/200704/04/fig-2007-09-20-08.html

Lenke til kommentar

Hvilken statistikk?

Blant annet når det kommer til høyere utdanning, har havner muslimer langt bak andre innvandrergrupper:

I tillegg det også en klar tendens innen sysselsettingen:

http://www.ssb.no/ssp/utg/200704/04/fig-2007-09-20-08.html

Bosnia hadde jo veldig mange som tok høyere utdanning. Flesteparten av de regner jeg med er muslimer.

Forresten sier det ingenting om at de er godt integrert hvis de ikke tar høyere utdanning. Alle må ikke det.

Lenke til kommentar

Iran som stod øverst er en muslimsk stat, det er også en betydelig muslimsk minoritet i Russland. Bosnia også stor gruppe muslimer, Etpopia det samme, India STORE grupper muslimer osv så det å si at muslimer havnr langt bak er feil ;)

Lenke til kommentar

Iran som stod øverst er en muslimsk stat, det er også en betydelig muslimsk minoritet i Russland. Bosnia også stor gruppe muslimer, Etpopia det samme, India STORE grupper muslimer osv så det å si at muslimer havnr langt bak er feil ;)

De fleste fra bosnia i norge er muslimer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

De fleste fra bosnia i norge er muslimer så vidt jeg vet.

Bosnia religion: Islam 40 %, kristendom (gresk-ortodoks 31 %, romersk-katolsk 15 %, protestantisk 4 %)

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9401065

Lenke til kommentar
Bosnia hadde jo veldig mange som tok høyere utdanning. Flesteparten av de regner jeg med er muslimer.

Forresten sier det ingenting om at de er godt integrert hvis de ikke tar høyere utdanning. Alle må ikke det.

De som kommer fra Bosnia er ikke bare muslimer. For øvrig besvarte du ikke arbeidsstatistikken eller de andre gruppene som kommer dårlig ut på innvandringsstatistikken.

For øvrig er denne statistikken høyst relevant som indikator på integrasjon sammen med arbeidsstatistikken, særlig når vi også vet at de fleste som kommer dårlig ut her er de som er overrepresentert på sosialhjelpen.

Lenke til kommentar

De som kommer fra Bosnia er ikke bare muslimer. For øvrig besvarte du ikke arbeidsstatistikken eller de andre gruppene som kommer dårlig ut på innvandringsstatistikken.

For øvrig er denne statistikken høyst relevant som indikator på integrasjon sammen med arbeidsstatistikken, særlig når vi også vet at de fleste som kommer dårlig ut her er de som er overrepresentert på sosialhjelpen.

At du setter det i sammenheng med at muslimer er idotisk. Du å ser at flere muslimske land ikke har så veldig mye dårlige sysselsetting enn ikke muslimske land. Hvordan kan russland havne så langt ned ettersom det ikke er et muslimsk land? Jeg tror forrest at de fleste bosniske innvandrene/flyktningen er muslimer etter som de var forfulgt under jugoslavia krigen.

Ettersom statistikken viser førstegenerasjonsinnvandrere kan det være misvisende da flesteparten sikkert er i skolealder. Kanskje spesielt gjelder det et land som Somalia. Det er ikke så veldig lenge siden det begynte å komme mange innvandrere fra somalia.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...