xypher606 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Der jeg bor er det hovedsaklig norske bygde-ungdom fra småstedene rundt byen som kommer inn til byen på spritfylla i helgene og lager bråk. Hva skal vi gjøre med de da? Er ikke det ett problem? Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hva bør vi så gjøre med alle de som lager faenskap rundt om?Vi kan stemme på de partiene som er imot innvandring, som en start. Dernest må folk slutte å ta på dem med silkehansker og begynne å slå igjen. Hvis innvandrere kommer i gjenger for å lage bråk må vi lage større gjenger og banke dem så hardt at de ikke tør å lage mer faenskap. Vi må bli så tøffe at vi driter i om vi blir kaldt rasister, dvs at rasismeordet må bli et positivt ord som betegner at man er imot dritten og ikke et skjellsord som brukes for å få enhver debatt i kne. Kort sagt, vi må ta tilbake våre egne gater og vår egen by. "Heia F.M.I.! Norge for nordmenn! Jeg er ikke rasist, men rasebevisst." osv.. Er det ikke det slagordene deres pleier å være? Jeg synes alle bør ta sterk avstand fra å generalisere etter rase slik Ankh gjør. Det er meget trangsynt og primitiv holdning. Jeg har flere ikke-vestlige venner (iran, pakistan, asia osv), og alle er kjempegreie, på riktig side av loven, og ville aldri gjort en flue fortred. Familiene deres er veldig gjestfrie og hyggelige. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Der jeg bor er det hovedsaklig norske bygde-ungdom fra småstedene rundt byen som kommer inn til byen på spritfylla i helgene og lager bråk. Hva skal vi gjøre med de da? Er ikke det ett problem? Sende de til fangeleier på svalbard. Når vi først er i gang kan vi sende alle bygdeungdom. Endret 4. mai 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Der jeg bor er det hovedsaklig norske bygde-ungdom fra småstedene rundt byen som kommer inn til byen på spritfylla i helgene og lager bråk. Hva skal vi gjøre med de da? Er ikke det ett problem? Sende de til fangeleier på svalbard. Når vi først er i gang kan vi sende alle bygdeungdom. Takk, du fikk frem poenget mitt. Det vi trenger er en større politistyrke. Og jeg synes at hvert lovbrudd skal behandles individuelt, og ikke på generelt nivå på bakgrunn av rase. Det sier seg selv at det er komplett idioti! Vi lever i ett samfunn med individer, der hver enkelt individ er ansvarlig for sine handlinger og skal straffes deretter. Vokn opp! Edit: Jeg tok ironien din Joker91. Den siste kommentaren er rettet til personer som mener innvanding er skyld i høyere kriminalitet. Endret 4. mai 2009 av trusefar Lenke til kommentar
investor Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ja det er galt. Fordi vi trenger arbeidskraften... Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ja det er galt. Fordi vi trenger arbeidskraften... Og ikke minst fordi det blir feil å stemple / forhåndsdømme personer etter rase. Verden er ett internasjonalt samfunn og vi trenger internasjonal tankegang. Nasjonalisme tilhører 1800-tallet. Menneskeheten burde jobbe sammen på tvers av landegrenser, mot felles mål. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ja det er galt. Fordi vi trenger arbeidskraften... Finanskrise.. Arbeidsinnvandring er en ting.. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 1.Innvandrerjenter begår mindre ulovligheter enn norske jenter. 2.Innvandrerungdom er overrepresentert i rusmiddelkriminalitet, men samtidig er det flere totalavholdende innvandrerungdommer enn etnisk norske ungdommer. 3.Kriminaliteten er ikke spredt jevnt utover. En gruppe på 3 % av alle siktede står for 35 % av alle oppklarte forbrytelser. 4.Kriminalitet blant innvandrere og innvandrerungdom kan langt på vei forklares med de samme mønstre som brukes for å observere annen kriminalitet: Manglende deltagelse i skole og arbeidsliv, økonomiske forhold og boforhold, foreldres utdanningsnivå og deltagelse i arbeidslivet, psykisk ustabilitet som følge av traumatiske erfaringer, og generelt fraværet av positive bindinger til samfunnet. Polarisering i forhold til storsamfunnet og til andre grupper kan også bidra til å øke kriminaliteten. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ergo vi må gi mere til innvandrere enn det folk hvis forfedre bygde dette landet, dvs innvandringen kan aldri gå bra og har heller aldri gjort det. innvandringen er og blir en gigantisk feiltagelse som ingen av våre arrogante tyrraniske politikere vil innrømme å ha forårsaket. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ergo vi må gi mere til innvandrere enn det folk hvis forfedre bygde dette landet, dvs innvandringen kan aldri gå bra og har heller aldri gjort det. innvandringen er og blir en gigantisk feiltagelse som ingen av våre arrogante tyrraniske politikere vil innrømme å ha forårsaket. Hva er du snakker om?Hva med innvandrere som har gjort det bra?Hva med alle de innvandrerne som tar jobber nordmenn ikke vil ha?Gigantisk feiltagelse var litt drøyt sagt, kan du ikke begrunne hvorfor du kom med denne påstanden? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 1.Innvandrerjenter begår mindre ulovligheter enn norske jenter. Ja, vi må begynne å undertrykke de norske jentene også, da ville samfunnet blitt mye bedre. 2.Innvandrerungdom er overrepresentert i rusmiddelkriminalitet, men samtidig er det flere totalavholdende innvandrerungdommer enn etnisk norske ungdommer. Det er en stor forskjell på å selge dop ved akerselva til unger og å drikke noen øl i helgen. Med mindre man har et alkoholproblem eller gjør idiotiske ting når man drikker så ser jeg ikke problemet med at folk ikke er totalavholds. 3.Kriminaliteten er ikke spredt jevnt utover. En gruppe på 3 % av alle siktede står for 35 % av alle oppklarte forbrytelser. Vet lite om akkurat denne statistikken din, hadde vært fint om du linka til hvor du fant den, men det er vel forsåvidt sant at en mindre gruppe står for mesteparten av kriminaliteten. Derfor er det så fint at vi har politikere i Norge som tar tak i problemene og får kontroll over denne gruppen. Hei, vent nå litt... 4.Kriminalitet blant innvandrere og innvandrerungdom kan langt på vei forklares med de samme mønstre som brukes for å observere annen kriminalitet: Manglende deltagelse i skole og arbeidsliv, økonomiske forhold og boforhold, foreldres utdanningsnivå og deltagelse i arbeidslivet, psykisk ustabilitet som følge av traumatiske erfaringer, og generelt fraværet av positive bindinger til samfunnet. Polarisering i forhold til storsamfunnet og til andre grupper kan også bidra til å øke kriminaliteten. Jepp, derfor burde vi ta inn fler, det er jo ikke deres skyld og hvem er vi til å si at vi ikke vil gjøre gatene mer utrygge av egoistiske grunner som ønsket om å unngå et plutselig fall i blodtrykket vårt som følge av et par knivstikk utført av en halvgal somalier. Man kan begrunne og unnskylde kriminaliteten så mye man vil, men det er og blir kriminalitet. Folk blir knivstukket, voldtatt og banket opp på det groveste som direkte følge av innvandringspolitikken som blir ført i dag. For dem spiller det ikke en dritt rolle om personen som kjører kniven i magen på dem har traumer og det egentlig er synd på personen. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Der jeg bor er det hovedsaklig norske bygde-ungdom fra småstedene rundt byen som kommer inn til byen på spritfylla i helgene og lager bråk. Hva skal vi gjøre med de da? Er ikke det ett problem? Så kjekt for deg at du slipper å oppleve alle problemene med innvandring. Jeg har vokst opp både i en liten bygd ganske langt ute på landet og i nærheten av Oslo. Jeg vil påstå at jeg har i helger opplevd både bygdeungdom som ikke oppfører seg og innvandrere. Forskjellen er at ene gruppen kanskje vil slåss på fylla, senest for to år siden måtte jeg ta borgerarrest(Holdt ham til politiet kom) på en stor totning som slo seg helt vrang og slo til to kamerater av meg og dytta en voksen dame over ende. Men hvis du har vært på fest med begge "typene" så vet du at der en situasjon eskalerer til at ene typen gir deg en blåveis, så gir den andre typen deg fort en ny kroppsåpning om du er uheldig. Jeg er helt enig i at norsk flatfyll er et problem som burde taes tak i, men innvandrergjenger er til tider veldig gufne for de som får kniven under haka og må levere fra seg mobil og lommebok. Vet ikke hva slags sko som er inn blandt innvandrergjengene nå til dags, men jeg husker fra min ungdom at det var flere som påpekte hvor vondt det gjorde å bli sparket av syv par Buffolo/Art boots etter at man gikk i bakken. Kjenner mange ålreite innvandrere, men kjenner også flere som er komplette rasshøl og et par som har blitt akkurat denne typen som går rundt å lager faenskap. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Her er forresten dagens "innvandrer stikker person med skarp gjenstand"Stukket med knust flaske i ansiktet da han avverget ransforsøk Det står ikke innvandrer, men ransforsøk, det står ikke "gjerningsmennene var etnisk norske" som det alltid står i slike saker om de er det. Kjekt å bli stukket med knust flaske i ansiktet da. Ikke akkurat som det sannsynligvis vil etterlate seg varige arr. Vi får bare håpe på at det var en person som stemte inn de rødgrønne i regjeringen, siden det er jo ganske feil at andre skal betale for deres idioti? *Edit: Dagbladet.no: Uten sju rette bør du ikke snakke om innvandring Her har vi nok et eksempel på at venstre-intelektuelle påroper seg monopol på meninger i innvandringsdebatten. Så folk som ikke vet hvor mange innvandrere vi har i landet, om det er 400 000 eller 800 000, de har ikke rett på å ha en mening? Hva om vi i neste omgang legger innvandringspolitikken utenfor partienes avgjørelser og kun sosialantropologer som Thomas Hylland Eriksen får lov til å bestemme i saker som angår innvandring? Det er jo tydelig at mannen vet best, men med tanke på hvordan denne gjengen av eksperter har rompekjørt store deler av Oslo så har jeg fint lite tiltro til dem, og nå ham spesielt. Hvorfor trekke inn svensker i innvandringsdebatten? Det er jo ikke dem det er snakk om. Man har to grupper innvandrere som skaper hele debatten, innvandrere med muslimsk bakgrunn fra midtøsten og deler av afrika. Den andre gruppen er øst-europeiske innvandrere. Land som tidligere var del av sovjetblokken. Når man diskuterer innvandringsproblematikk, hvorfor blande svensker, engelskmenn og tyskere inn i saken, dynge på med statistikker om dem, mens det egentlig er helt irrelevant. Thomas Hylland Eriksen prøver med quizen og utsagnet sitt å ta ifra folk grunnlaget for å ytre sine meninger om en sak som angår oss alle. Og ikke nok med hvor arrogant og kvalmt det i seg selv er, men quizen er ren idioti og mer eller mindre verdiløs. Han ser ikke problemet veldig mange har med dagens innvandring og til tross for professor tittel og etter hva jeg kan skjønne en flott karriere, så fremstår mannen som en komplett idiot. Han har gjort seg opp en mening om saken, han er professor og dermed så tar alle som ikke er enige med ham feil og er uvitende eller for dumme til å få lov til å ytre seg. Dette er typisk for venstresiden, behandle folk som idioter som bør la politikerne og ekspertene styre uten deres innblanding og pårope seg den eneste riktige holdningen til en sak. Endret 4. mai 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ja jeg er i mot innvandring, dvs innvandring fra stater som kan kan kalle for uland. De har bruk for ungommen og de med høy utdannelse selv. Her kommer det menn i sin beste alder mens de gamle og de uten penger eller midler til å flytte blir igjen. På denne måte forsterker vi problemene de er i. Vi har i en "evighet" gitt uhjelp, og det har ikke hjulpet. Situasjonen blir bare være og være i disse landet når vi importerer deres fremtid. Ja uhjelp har kanskje hjulpet enkelt sjeler over en kneik eller sykdom, men har ikke hjulpet ett land opp fra elendighet. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det er sant at vesten i mange tilfeller bidrar til å skape et "braindrain" i andre mindre utviklede land. Jeg mener derimot ikke at man skal ha null innvandring fra uland, men at det skal gjøres på en måte som er forsvarlig, som ikke skaper subkulturer og kriminalitet i storbyer. Takket være en lengre uforsvarlig innvandringspolitikk kunne det være lurt å stoppe innvandringen fra enkelte regioner inntil vi har fått orden på integreringen av de som allerede er kommet til landet. Blir litt som å arrangere en fest, der man leier et lokale som kan holde en fest for 100 personer, men man inviterer 150 personer. Dermed så blir det for lite kake til alle, det blir uforsvarlig med tanke på brannforeskrifter og all misnøyen den dårlig planlagte festen skaper kan føre til knuffing mellom gjester. Hvem er tjent på dette? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Ergo vi må gi mere til innvandrere enn det folk hvis forfedre bygde dette landet, dvs innvandringen kan aldri gå bra og har heller aldri gjort det. innvandringen er og blir en gigantisk feiltagelse som ingen av våre arrogante tyrraniske politikere vil innrømme å ha forårsaket. Hva er du snakker om?Hva med innvandrere som har gjort det bra?Hva med alle de innvandrerne som tar jobber nordmenn ikke vil ha?Gigantisk feiltagelse var litt drøyt sagt, kan du ikke begrunne hvorfor du kom med denne påstanden? Du kan selv høre på politiradio fra Oslo i helgene, da kommer det frem hvilken gigantisk tabbe av uhørte dimensjoner innvandringen er Endret 4. mai 2009 av Ebeneser Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Synes også det blir helt feil å sammenligne Norsk innvandrings politikk med land som USA og England som har høyt antall fargede. England var koloniherre tidligere, og importerte Indere i stort antall som tjenere etter først å ha brukt tusenvis av dem som kanonføde. USA importerte svarte - mot sin egen vilje som slaver. De ble pisket, dengt, sparket, voldtatt, avrettet og Gud vet hva før de nå sånn noenlunde har sin frihet. Ikke mye å skryte av etter mine øyne. Vi ( Norge ) derimot importerer disse uten å vite identitet, alder, begrunnelse for opphold, og det uten en gang å dele ut noen spark i ræva først. Endret 4. mai 2009 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Grunnen til at svensker i det siste har blitt dratt inn i innvandringsdebatten er for å få ett litt mere positivt lys over innvandringen, selv om at svensker historisk sett ikke har blitt definert som innvandrere så hindrer ikke det sosialistene i å løse opp gamle definisjoner slik at det på papiret virker som om innvandringen ganger Ola og Kari Nordmann, noe den absolutt ikke gjør på noe som helst måte, med mindre man ser på ran og voldtekt som en berikelse. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 1.Innvandrerjenter begår mindre ulovligheter enn norske jenter. Hvilke innvandrerjenter? Alt jeg ser er menn. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Enslige menn er de som er mest aktet av myndighetene, dette fordi at de belaster systemet i større grad og dermed sørger for økt sysselsetting i offentlig sektor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå