Simon Aldra Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Ett innlegg som diskuterte en annen bruker er slettet. Slikt godtas ikke i forumet. Reaksjoner tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Uannsett: Jeg og noen venner satt på trikken vi var på vei hjem fra byen da en gjeng med innvandrere kom og sa at vi skulle gi dem lommeboken osv, vi blankt nektet. Da begynte de å kalle oss jævla hvite f****** osv. Vennene mine hadde VELDIG! lyst til å banke opp disse tullingene for å få de til å holde kjeft, men jeg kunne tenke meg dag etter, overskrift i avisen! "en haug med rasister banker opp uskyldige innvandrere". Hadde f... meg banket opp disse også..Hadde VG blanna seg inn, hadde jeg driti i konsekvensene. OT: Helt greit med innvandrere uavhenige av nasjonalitet som jobber og betaler skatt, og ønsker å leve etter Norske prinsipper og verdier (hva den enn heter). Dessverre kjenner jeg et fåtall av dem. Enig med flere av dere her som mener at man burde få 3 - 5 år på å vise hva de duger for. Oppfører en seg, Velkommen. Oppfører en seg ikke. Ut med deg. Et annet spørsmål: Til de av dere her som er for innvandring. Hvorfor er dere så veldig for det, når ikke alle, men ganske mange av dem her til lands lager så mye bråk og støy? Kan bekrefte dette da jeg ser dette så og si hver dag. Greit nok med de som oppfører seg, men hva med de som ikke gjør det? EDIT: Glemte noe. Endret 2. mai 2009 av EsAa Lenke til kommentar
thebull Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 tror de som er for innvandring (Ikke jeg) har vært så heldige å møte et flertall av innvandrere som faktisk oppfører seg. Jeg som lever i Oslo møter det stikk motsatte. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Uannsett: Jeg og noen venner satt på trikken vi var på vei hjem fra byen da en gjeng med innvandrere kom og sa at vi skulle gi dem lommeboken osv, vi blankt nektet. Da begynte de å kalle oss jævla hvite f****** osv. Vennene mine hadde VELDIG! lyst til å banke opp disse tullingene for å få de til å holde kjeft, men jeg kunne tenke meg dag etter, overskrift i avisen! "en haug med rasister banker opp uskyldige innvandrere". Hadde f... meg banket opp disse også..Hadde VG blanna seg inn, hadde jeg driti i konsekvensene. OT: Helt greit med innvandrere uavhenige av nasjonalitet som jobber og betaler skatt, og ønsker å leve etter Norske prinsipper og verdier (hva den enn heter). Dessverre kjenner jeg et fåtall av dem. Enig med flere av dere her som mener at man burde få 3 - 5 år på å vise hva de duger for. Oppfører en seg, Velkommen. Oppfører en seg ikke. Ut med deg. Et annet spørsmål: Til de av dere her som er for innvandring. Hvorfor er dere så veldig for det, når ikke alle, men ganske mange av dem her til lands lager så mye bråk og støy? Kan bekrefte dette da jeg ser dette så og si hver dag. Greit nok med de som oppfører seg, men hva med de som ikke gjør det? EDIT: Glemte noe. Hvordan vil du definere ganske mange? Faktumet er at det er mindretallet som driver med kriminalitet. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Mindretallet...? Sånn er det ihvertfall IKKE her jeg bor... Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Mindretallet...? Sånn er det ihvertfall IKKE her jeg bor... Faktumet ja er at det er mindretallet. Bare å sjekke på kriminalstatistikker på ssb.no Hvor bor du forresten? Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 tror de som er for innvandring (Ikke jeg) har vært så heldige å møte et flertall av innvandrere som faktisk oppfører seg. Jeg som lever i Oslo møter det stikk motsatte. Jeg som også lever i Oslo opplever det stikk motsatte av deg igjen. Så vet vi det. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 De færreste i Oslo (utenom innvandrere selv) er nok for innvandring. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 tror de som er for innvandring (Ikke jeg) har vært så heldige å møte et flertall av innvandrere som faktisk oppfører seg. Jeg som lever i Oslo møter det stikk motsatte. Jeg som også lever i Oslo opplever det stikk motsatte av deg igjen. Så vet vi det. Kommer sikkert på hvor i Oslo man bor hen. Er nok ikke mange besteborgere i f.eks. Blærum som merker så mye. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Der jeg bor er det ikke alt for mange innvandrere, men jeg merker det fort når jeg i sentrum. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Der jeg bor er det ikke alt for mange innvandrere, men jeg merker det fort når jeg i sentrum. Bor selv på vestkanten, men de stedene hvor jeg vanligvis oppholder meg (Grønland, løkka, Majorstua, Bislett, osv.), opplever jeg svært sjeldent å komme i ubehagelige situasjoner hvor innvandrere er involvert. Slik jeg ser det er det derfor egentlig ingen grunn til å ta med seg personlige opplevelser inn i en debatt om innvandring, siden dette er ulikt fra person til person (men jeg gjorde det nå for å få frem poenget mitt). Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Er helt enig i at personlige opplevelser er akkurat det, og man kan dermed ikke basere politiske avgjørelser på det alene. Enhver persons politiske meninger og oppfatninger er basert på hvordan den personens opplevelser og inntrykk og hvordan en tolker disse. Jeg vil påstå at personlige opplevelser er viktige i formingen av en persons mening i denne saken, og er derfor greie å vite noe om, uten at disse skal dominere debatten. Jeg synes det koker ned til: En person som gjentatte ganger blir truet eller trakkasert av innvandrere vil etter all sannsynlighet forme seg en annen mening av innvandrere som helhet enn en person som ikke opplever dette. Uavhengig av hva statistikker og media måtte si. Det er lett for en person som ikke opplever ulempene med innvandringen å bagatellisere den. "Det er bare en liten andel som er kriminelle" osv, men for de som opplevere dette så er denne "lille andelen" mer enn hva som kan tolereres. At en person som bor på Grorud kommer å forteller at innvandrere ikke er så ille som enkelte skal ha det til veier etter min mening mye tyngre enn den personlige oppfattelsen av innvandrere til en person som sitter i en liten bygd i sogn og fjordane som kanskje har to asylsøkere. Allikevel så må man respektere andres synspunkter som kanskje ikke stemmer med dine egne, og så lenge man holder diskusjonen saklig og holder en viss standard så burde alle få si sin mening. Selv har jeg for eksempel veldig liten tiltro til sosiologer, da min personlige oppfatning av disse er at de er av "carebear typen", muligens fordi faget tiltrekker seg denne typen, men også fordi konsensusen i gruppen er satt av venstre-intelektuelle som er overveldende for innvandring. Dermed mener jeg at denne ekspertgruppen ikke oppfører seg som et objektivt vitenskapelig instrument for samfunnsforskning, men som en gruppe med en egen agenda som finner de svarene de vil finne. Hele dette utsagnet har jeg strengt tatt lite grunnlag for å påstå, men det er slik jeg oppfatter den på grunn av egne erfaringer med folk innen dette feltet og hvordan deres uttalelser i media står i forhold til mine meninger. Et dansk eksempel på forskrudd juridisk og innvandringspolitikk er saken som nylig ble avdekket på blant annet dagbladet.no To personer er ifølge den danske sikkerhetstjenesten(PET) og CIA ansvarlige for å rekruttere selvmordsbombere i Danmark som drar for å drive terror i Irak. Til tross for direkte engasjement i terrorvirksomhet blir ikke disse personene sendt ut av landet, hovedsaklig på grunn av at de risikerer dødsstraff i hjemlandet. Man har lignende saker i Norge, om ikke så grove, der personer som rett og slett jobber aktivt for terrorgrupperinger eller støtter i form av finansiering, men som ikke blir utvist. Det jeg lurer på er når ble det greit å velge en person som rett og slett er fiende av staten sin sikkerhet ovenfor sine egne borgere? Det å ofre sikkerheten til landets egne borgere er også vanlig med nåværende regjerings innvandring og asylpolitikk. Med et psykiatrisk helsevern som er overarbeidet til den grad at vi som resultat får tikkende bomber gående løst på gata ser regjeringen ingen problemer med og øker inntaket av asylsøkere fra krigsherjede land som i mange tilfeller har traumer og sårt trenger oppfølgning. Slik det fungerer nå blir det flere tragedier der folk blir drept enn hva som hadde vært nødvendig og som følge av dette får man også mer rasisme og stigmatisering av enkelte innvandrergrupper. Hvor mye tror dere ikke Mullah Krekar har kostet skattebetalerne? Kunne sannsynligvis brukt pengene på å bygge en ny fløy på rikshospitalet.. Hvem er tjent på tingenes tilstand? Slik jeg ser det ingen andre enn politikerne som kan selvgode klappe hverandre på skuldern og skryte av hvor snille de er mens de unngår skyggesiden av innvandringen. Hva har SV uttalt eller gjort for å få orden på innvandringen i Norge? Ingenting, politikken deres er å øke antallet innvandrere, men de tar ingen av konsekvensene. Når politiet i Norge strengt tatt ikke blir prioritert av SV med tanke på budskjett og i tillegg prøver regjeringen å tvinge politiet til å akseptere unntak fra arbeidsmiljølovens vernebestemmelser om hviletid. Politiet er allerede på flere punkter unntatt arbeidsmiljøloven siden det er en spesiell jobb som krever mer enn 8 til 4 dager. Ser ikke SV at man trenger politi, og at dagens utrykningstid på opptil en time ikke er holdbart? Noen som ser problemet her? Neglisjere politivesenet samtidig som man jobber for å få inn så mange innvandrere som mulig til tross for at vi mangler kapasitet til å ta hånd om de som allerede er i landet? Rett og slett en helt uholdbar politikk som vil få store følger i tiden som kommer. Men innen den tid har Kristin Halvorsen gått av med pensjon og sannsynligvis bosatt på et sted der hun slipper å se realiteten av politikken hun var med å føre. Mens folk blir knivstukket og voldtatt som et direkte resultat av denne politikken vil hun aller mest sannsynlig bli nominert for fredsprisen på grunnlag av at politikken hun førte var så politisk korrekt og fin på arket. Endret 3. mai 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Mindretallet...? Sånn er det ihvertfall IKKE her jeg bor... Faktumet ja er at det er mindretallet. Bare å sjekke på kriminalstatistikker på ssb.no Hvor bor du forresten? Akershus, jeg driter da i statistikker jeg vel. Min mening har jeg kommet frem til gjennom erfaringer, de fleste er litt på kanten av loven, noen bryter heller ikke loven men er bare rasshøl. Min erfaring er ihvertfall at invandrere fra visse land er verre en andre.. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Mindretallet...? Sånn er det ihvertfall IKKE her jeg bor... Faktumet ja er at det er mindretallet. Bare å sjekke på kriminalstatistikker på ssb.no Hvor bor du forresten? Akershus, jeg driter da i statistikker jeg vel. Min mening har jeg kommet frem til gjennom erfaringer, de fleste er litt på kanten av loven, noen bryter heller ikke loven men er bare rasshøl. Min erfaring er ihvertfall at invandrere fra visse land er verre en andre.. Så det finnes ikke rasshøl blant etnisk norske? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Tror det er snakk om andeler. Hvis 1 av 10 norske er et rasshøl og 2 av 10 innvandrere er rasshøl så er det en stor forskjell. (Dette er bare et enkelt eksempel jeg ikke har grunnlag for å påstå.) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Enda en multikulturell knivstikking i Oslo Iraner stakk eks-kjæresten med kniv flere ganger i rygg og lår Hvor mange knivstikkinger er vi oppe i nå der gjerningsmannen er av "ikke vestlig opprinnelse"? SV politikern Heikki Holmås kom til stedet, men var ikke vitne til selve hendelsen. Hittil har han nektet å uttale seg om saken. Det tolker jeg som at SV rett og slett ikke har noe fornuftig å komme med når det gjelder de økende voldshandlingene utført av innvandrere. Man kan være uenig med min tolkning av stillheten i denne saken, men denne øredøvende stillheten om problemer knyttet til innvandring fra mange partier og politikere er rett og slett veldig lite betryggende og feigt. De vet det er et vanskelig tema, derfor så unngår de det. Kanskje ikke så rart med tanke på at det er snakk om en regjering der flere er til enhver tid sykmeldt etter tabber av natur som gir et inntrykk av inkompetenthet eller uskikkethet for jobben. Skulle ønske jeg kunne sykmelde meg når jeg ønsket det eller hadde bajset på leggen også, litt rart at normal praksis med legemelding og denslags for lengre sykefravær ikke gjelder for politikere. Litt av et forbilde de skaper. Hadde en Frp politiker ringt betalingsnummer for 400 000 av skattebetalernes penger ville det ikke vært noen ende på saken og personen ville vært persona non grata samme dag som det ble kjent. Men Saera Khan kan ringe spåkoner, lyve om det, bli ferska, sykmelde seg, gi ut melding om at hun trekker seg fra listene fra AP oslo for så å få et annet verv. Derfor lurer jeg litt på om dette ville skjedd om dette hadde blitt gjort av en etnisk norsk mann. ,"Hun understreket at hun ikke har gjort noe ulovlig, men velger å trekke seg" Hvordan kan å ringe for 400000kr på skattebetalernes regning ikke være ulovlig? Man blir politianmeldt om man stjeler en bugg på narvesen, men dette er greit? Jeg skjønner at disse telefonavtalene politikerne har ikke er spesifisert med tanke på hvor mye de får lov til å bruke dem, men det er en grense mellom overtramp som medfører tap av tillit og kriminell handling. Dette var en kriminell handling etter min mening. "Alt ordner seg, jeg skal betale tilbake!" Dette er også en ordning andre som tilegner seg ting som de ikke har rett på vanligvis ikke har.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Når vi åpner oss og viser tillit til en som får komme til landet vårt. Er det da urimelig å kreve at den personen skal oppføre seg? Er det urimelig å utvise innvandrere som begår middels alvorlige lovbrudd? For de som er en fare for samfunnet og folk kan sendes ut ja, Det må sikres at vedkommende blir fengslet i de landet de sendes til. Når det gjelder flyktninger, som er de som er høyest representert på den kriminelle statistikken, så tror jeg ikke vi skal bekymre oss så veldig om at det er et problem at de ikke blir straffet i hjemlandet. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Å skjære alle over en kam er rett og slett noe av det dummeste som finnes. Å være imot innvandrere opplever jeg overalt, jeg er halvt spansk og halvt marokaner og bor i Oslo vest..Når jeg er i Marokko opplever jeg av og til at jeg blir slengt dritt til fordi jeg er halvt, dette er da av non tullinger som bor i nabolaget og vet at jeg er halvt, det samme opplever jeg i Spania når jeg er der, SPESS fordi jeg er halvt marokaner noe de spanjoler hater,.Og i Oslo vest spess på ungd.skolen husker jeg at hvergang det skjedde noe i avisen eller de hørte om no bråk som hadde skjedd og utenlandske var innvolvert, så kommer dem til meg og spør, vet du noe om dette? Hvorfor er dere utlendinger sånn?Som om jeg var no leksikon for utenlandske,.I og med at det ikke var så mange innvandrere på skolen min så følte de at de kunne se hva som helst til oss,.Men det har ikke gått inn på meg i det hele tatt, og de få utenlandske på skolen ble mine venner, fordi vi rotta oss sammen,.Men uansett etterhvert sier ikke at alle på skolen var sånn, mange hyggelig mennesker å, har kontakt med noen av dem ennå,.Og i tillegg til dette så er jeg muslim, hvorfor drikker du ikke?Hvorfor røyker du ikke?Hvorfor spiser dere ikke gris?Dette er jo greie spm, de er jo bare nysgjerrige velger jeg å tro,.Og det som var litt morsomt var når de "kule" jentene begynnte å snakke med meg, og like meg, så bli jeg/vi plutselig akseptert av de andre, latterlig,. Prøver ikke å si jeg hadde en dårlig barndom, har hatt det utrolig godt, og klager på ingenting.. Men hvor lenge skal dette vare? Hvorfor blir noen kriminelle?Miljø?Dårlig barndom? Kriminelle burde straffes hardt uansett rase, men kanskje litt strengere straffer vil minske kriminaliteten?? Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Når vi åpner oss og viser tillit til en som får komme til landet vårt. Er det da urimelig å kreve at den personen skal oppføre seg? Er det urimelig å utvise innvandrere som begår middels alvorlige lovbrudd? For de som er en fare for samfunnet og folk kan sendes ut ja, Det må sikres at vedkommende blir fengslet i de landet de sendes til. Når det gjelder flyktninger, som er de som er høyest representert på den kriminelle statistikken, så tror jeg ikke vi skal bekymre oss så veldig om at det er et problem at de ikke blir straffet i hjemlandet. Det er jo veldig humant hvis de får fortsette å voldta osv. andre mennesker i et land der mange har det tøft nok fra før av. Hvordan vet du at det er flyktninger som er høyt representert på kriminelle statistikken? Endret 4. mai 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå