AnonymGjest Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Hva bør vi så gjøre med alle de som lager faenskap rundt om?Vi kan stemme på de partiene som er imot innvandring, som en start. Dernest må folk slutte å ta på dem med silkehansker og begynne å slå igjen. Hvis innvandrere kommer i gjenger for å lage bråk må vi lage større gjenger og banke dem så hardt at de ikke tør å lage mer faenskap. Vi må bli så tøffe at vi driter i om vi blir kaldt rasister, dvs at rasismeordet må bli et positivt ord som betegner at man er imot dritten og ikke et skjellsord som brukes for å få enhver debatt i kne. Kort sagt, vi må ta tilbake våre egne gater og vår egen by. Fornuftig du..... Skremmende folk har en slik holdning. Endret 27. april 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
Colb Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Selv har jeg mange eksempler på innvandrergjenger som har jult opp kamerater av meg.... *snip* ....Mine egne erfaringer er selvfølgelig med på å forme min skepsis til dagens innvandrings og integreringspolitikk. Da er du ett mer storsinnet menneske enn meg. jeg har flere gode kamerater som man vel kan regne som "nye landsmenn", og vet jo at det er mindretallet som er kriminelle, men det hjelper meg ikke stort når jeg har fremmedfrykt pga det jeg har opplevd av kriminalitet som går utover meg og mine nærmeste stort sett har blitt utført av invandrere med ikke-vestlig bakgrunn. blir ofte til at jeg krysser gata og går på motsatt side om jeg ser en gjeng shady innvandrere. da er det jo noe feil. noe som ikke fungerer i dag. Men dette er vel stort sett mitt problem, ikke invandrerenes. det jeg prøver å understreke er at det som blir gjort i dag ikke fungerer. det fungerer hvertfall ikke for meg. Ser ikke på meg selv som en rasist. jeg tror ikke at noen"raser" eller hva man skal kalle det står høyere enn andre. Endret 27. april 2009 av Colb Lenke til kommentar
thebull Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei det er ikke noe galt å være imot innvandring, jeg personelig er imot det. Det som virkelig er merkelige er at nærmest ingen partier tør å ta debatten om innvandring ( untatt FRP) fordi de er redde for å bli kalt rasister, hvorfor de blir så fort kalt rasister er fordi partier som SV og andre sosialistiske partier slenger ut "rasist kortet" så fort de kan mot de borgelige partiene. Jeg kan nevne et eksempel på hvor urettferdig rasisme kortet blir brukt. (Vet jeg har nevnt dette eksempelet flere ganger, men synes det er et bra et Uannsett: Jeg og noen venner satt på trikken vi var på vei hjem fra byen da en gjeng med innvandrere kom og sa at vi skulle gi dem lommeboken osv, vi blankt nektet. Da begynte de å kalle oss jævla hvite f****** osv. Vennene mine hadde VELDIG! lyst til å banke opp disse tullingene for å få de til å holde kjeft, men jeg kunne tenke meg dag etter, overskrift i avisen! "en haug med rasister banker opp uskyldige innvandrere". Poenget mitt er ikke at alle innvandrere er "slemme" og er ute etter å rane deg, men hvis du tar en ung innvandrer gutt kaller en hvit gutt masse slemme rasister begrep sånn som "din jævla hvite idiot" osv og den hvite gutten hadde løpt og sagt fra tviler jeg på om noen hadde reagert veldig sterkt. MEN!! hvis en hvit gutt sier "din pakkis" til en innvandrer! ja da kan du tenke deg hvor stort det ville blitt!! Det er rett og slett urettferdig folk må skjønne at rasisme går begge veier Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei det er ikke noe galt å være imot innvandring, jeg personelig er imot det. , hvorfor de blir så fort kalt rasister er fordi partier som SV og andre sosialistiske partier slenger ut "rasist kortet" så fort de kan mot de borgelige partiene. Så grunnen til at folk blir kalt rasister er at folk blir kalt rasister? Jeg kan nevne et eksempel på hvor urettferdig rasisme kortet blir brukt. (Vet jeg har nevnt dette eksempelet flere ganger, men synes det er et bra et Uannsett: Jeg og noen venner satt på trikken vi var på vei hjem fra byen da en gjeng med innvandrere kom og sa at vi skulle gi dem lommeboken osv, vi blankt nektet. Da begynte de å kalle oss jævla hvite f****** osv. Vennene mine hadde VELDIG! lyst til å banke opp disse tullingene for å få de til å holde kjeft, men jeg kunne tenke meg dag etter, overskrift i avisen! "en haug med rasister banker opp uskyldige innvandrere". Så det eneste eksempelet du kommer på der ordet "rasist" blir misbrukt er et scenario du så for deg i ditt eget hode der du havnet på førstesiden i avisene fordi du banket opp noen mennesker på trikken? hvis en hvit gutt sier "din pakkis" til en innvandrer! ja da kan du tenke deg hvor stort det ville blitt!! jeg kaller kompisen min som er muslim pakkis hele tiden, kan ikke si det pleier å bli noe stort. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Nei det er ikke noe galt å være imot innvandring, jeg personelig er imot det. , hvorfor de blir så fort kalt rasister er fordi partier som SV og andre sosialistiske partier slenger ut "rasist kortet" så fort de kan mot de borgelige partiene. Så grunnen til at folk blir kalt rasister er at folk blir kalt rasister? Slik ordet brukes idag betyr "rasist" kun at man stiller spørsmål ved å ha grensene vidåpne for alskens svindlere og kriminelle. Siden det er helt umulig å få sosialister til å endre den praksisen, de er de mest konservative og trege folkene som finnes, så må man finne opp et nytt ord for de som faktisk er rasister. Endret 29. april 2009 av robertaas Lenke til kommentar
thebull Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 helt enig med deg robertaas!! (Men btw sosialister er ikke konservative ) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Robertaas mener vel konservative i ordets enkleste forstand, ikke som et politisk ståsted. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Shaera Khan, kommer med forslag om enkle prøver på grunnskolenivå, for å få statsborgerskap i Norge. Jeg synes det er et steg i riktig rettning, men jeg synes det er det norske språket som bør fokuseres på. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 InnvandringDagens innvandringspolitikk er dessverre for svak for et samfunn som Norge, så den blir forsterkes. Vi vil bandt annet gjøre det vanskeligere å søke asyl, og alle nye innvandrere som kommer inn skal gjennom en «skoleklasse» der man lærer språket Norsk, norske normer og regler, og norske levesett, for at dem skal bli så integrerte som mulig. For å få mulighet til oppholdstillatelse må hver innvandrer igjennom en eksamen i de nevnte «fagene», og må bestå for å få oppholdstillatelse. Hvis ikke de klarer å bestå på 3 forsøk, blir de sendt tilbake til landet de kommer fra. Muligheten for å gifte seg inn i landet vil også opphøre. De må søke opphold som alle andre. Det vil også bli obligatorisk at innvandrere som har gjort en uakseptabel kriminell handling, som f.eks voldtekt, drap, ran, svindel, osv forlater landet umiddelbart. Dette gjelder kun for førstegenerasjonsinnvandrere der juryen har konkludert med at vedkommende er skyldig. Andre- og tredjegenerasjonsinnvandrere vil få samme straff som nordmenn. Likevel er det en ting dere ikke skjønner ser det ut til. Dere frykter at innvandere vil ødelegge norge. Men i korte trekk er det jo befolkningen i Norge som til syvende og sist styrer. Alle kan stemme på hvem de vil skal styre, og alle kan starte politiske partier, grupper og bevegelser. Hvis befolkningen vil forhindre at Norge ødelegges av kriminelle innvandrere, kan vi det også. Flere partier som f.eks. Arbeiderpartiet har jo etterhvert gjort innvandringspolitikken sin strengere, og det er et sted i riktig retning. Jeg mener ikke vi skal stenge alle innvandere ute, men vi må være mye mer kritisk til hvem vi tar inn i landet. Og forresten, hvis dere ikke liker innvandring, er det ikke en god ide å stemme for EU. Som man vet, vil EU innføre passfri reising mellom alle land i EU og etterhvert også ikke-vestlige land. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 for å være ærlig har jeg ikke noe problem med innvandrere fra EU land, ikke fordi de er hvite osv, men fordi de kan i det minste bidra til samfunnet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Flere partier som f.eks. Arbeiderpartiet har jo etterhvert gjort innvandringspolitikken sin strengere, og det er et sted i riktig retning.Nei, det har de ikke. De har blitt stadig mer liberale etter innføringen av innvandringsstipp for over 30 år siden. Ja, de har snakket om innstramminger, men det har stort sett kun vært prat for å møte en misfornøyd opinion. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Og forresten, hvis dere ikke liker innvandring, er det ikke en god ide å stemme for EU. Som man vet, vil EU innføre passfri reising mellom alle land i EU og etterhvert også ikke-vestlige land. Er mot eu jeg og. men innvandrere trenger vel stort sett ikke pass for å komme inn i norge nå heller?.... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 De jeg har erfaring fra av personer med invandrer bakgrunn er arbeidsomme hyggelige mennesker som vil bli en del av det norske samfunnet. Har ingen problemer med dem, men jeg ser hvor problemet ligger, nemlig på det politiske. Man ser for oftet at norske myndigheter vegrer seg for å legge hand på kriminelle invandrere og sende dem tilbake der de kommer fra. Derimot er de veldig raskt ute med å send unger tilbake til hjemlandet for "å statuere et eksempel". Virkelig syk tankegang. Det man er nødt å gjøre er å være mer striks. Gjør man seg ikke til kjenne når man kommer til Norge er det rake veien tilbake der du kom fra (om du ikke vet hvor det er, siste landet du "emigrerte" ut fra). Har man et rulleblad der man kommer fra, rake veien ut. Norge er nødt til å sette hardt mot hardt, både for vår egen del men og for dem som faktisk trenger det. Det er totalt feil å bruke penger på kriminelt pakk, spesielt når dette pakket ikke er norsk engang. Jeg vet dette høres krast ut men man er nødt til å være hard på dette punktet, det er eneste måten å rydde opp i rotet som er norsk invandringspolitikk. Stemmer og for at man skal innføre en slags "prøveordning" hvor de som er inviglet oppholdstillatelse er på en 5 års prøveperiode. Blir man da innen denne perioden tatt for kriminelle handlinger er det sjangse for at oppholdtilatelse blir tilbaketrukket og vedkommende sendt hjem. Dette da med skjønn, man blir ikke sendt ut av landet for å stjele en sjokolade. Men derimot ran, voldtekt, vold etc, slike handlinger, synes jeg er nok til å få sendt disse ut av landet. Jeg er ikke imot invandring fordi det er de som faktisk trenger det, og mange av disse forsøker faktisk å integrere seg i samfunnet. Kjenner mange av disse, mer arbeidsomme personer skal du lete lenge etter samt de er faktisk meget hyggelig. Så disse burde man verne om da de er en nyttig resurs for samfunnet (slik du og jeg er). Trenger ikke være bastant og sende alle ut, bare dem som kommer hit for å spre kvalme og ubehag. F.eks Mullaen. Hvorfor er den forgrodde piasavakosten fremdeles i Norge? Hvor er JernErnas løfter? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Det jeg føler er at flere og flere hater innvandrere fordi de: A-Ikke føler at kriminelle innvandrere får streng nok straff B-Ikke føler seg trygge der de bor/går i sin egen by C-Opplever masse negativt med dem veldig ofte, bl.a at de slenger utrykk som hore, hvite faen, rasist osv til alle og enhver de møter D-Har en livsstil hvor de flasher dyre biler og gullsmykker på et nivå langt over hva de fleste andre har råd til E-Bringer med seg en kriminalitet man ikke er vandt med i norge, bl.a gjenger og tilfeldig vold F-Mangler respekt for norske lover og skikk og bruk G-Ikke får lov til å klage uten å bli kalt rasist H-At alt for mange går rundt og ypper til bråk og den stakkaren som svarer tilbake får 20 stykekr etter seg. Osv Osv Osv... Kort sagt, de FIKK en sjanse til å komme hit og omtrent det eneste man forventet av dem var et minimum av oppførsel og at de ikke begikk kriminalitet, vold, og voldtok. Den sjansen har de misbrukt på det groveste, og jeg synes konsekvensene bør være en stengt grense og at flesteparten (ihvertfall de som er kriminelle) blir sendt ut av landet fortest mulig. Vil ingen ta imot dem, så sett dem av på en øde øy eller flåte midt ute på havet. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 StigmatiseringStigmatisering innebærer å tillegge et individ eller en gruppe en rekke negative egenskaper på bakgrunn av ett bestemt kjennetegn; et "stigma" eller et "merke". Et stigma er et kjennetegn som gjør en person eller en gruppe forskjellig fra andre (Korsnes m.fl. 1997). Mennesker med et avvikende utseende eller en avvikende adferd i forhold til det allment forventede, stemples som avvikende og tvinges gjennom det stemplet de får til å spille en rolle som avviker fra den allment aksepterte (Egideus 1998). Ovenfor meg har man et glitrende eksempel på svært negativ stigmatisering av minoritetsgrupper. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Å si at alle innvandrere er slik blir feil ja, men noe av frustrasjonen rundt emnet er det at man får overdrivelser på begge sider, og ting går i stå med rasister og kardemommeby-onkler på hver sin side.(Mener da ikke at noen av de to i argumentet rett ovenfor er noen av delene) Ta et lite eksempel på hvordan jeg ser det. La oss si at vi har en by med 100000 innbyggere, man tilfører denne byen 10000 innvandrere. Man tilfører byen en befolkningsøkning som tilsvarer 1/10 av det opprinnelige folketallet, og man burde tro at kriminaliteten vil øke deretter, men den gjør jo ikke det, jeg har en følelse av at den nesten dobles. Man kan snakke til kuene går hjem om sosiale kår, traumer, kulturer og mye mer, men det forandrer ikke at man har plutselig mye mer kriminalitet. Det er for tiden mye snakk om dobling av timer norskspråkkurs for innvandrere, og Frp vil ha statsborgerskapsprøve, mens SV og Krf ikke vil ha det. Er det virkelig for mye forlangt at en person som er i en alder der det ikke er urimelig å forvente at lærer seg litt av språket til nasjonaliteten sin? Statsborgerskap handler ikke bare om å bo geografisk innenfor Norges grenser, det handler om å være norsk. Da er det ikke for lite forlangt at folk som det ikke skulle være noen grunn til at ikke skulle greie det faktisk gjør en anstendig innsats for å lære seg språket. Man kan ha så mange tiltak man bare vil for å få innvandrere ut i jobb, til å bli en del av lokalsamfunnet og andre ting som ikke betyr noenting hvis folka ikke kan kommunisere med andre enn folk fra hjemlandet sitt. Da forblir de en separert gruppe uansett hva man gjør. Hvor norske tror dere man føler seg når man står der i Oslo, ser kanskje litt annerledes ut, har andre vaner og kultur, tror på en annen gud OG skjønner ingenting av hva nordmenn sier? Vil virkelig de rødgrønne innvandrerne og "oss andre" så vondt? Hvorfor er det slik at innvandrere fra enkelte regioner blir så dårlig integrert? Jeg tror inderlig på at det ikke er på grunn av at nordmenn er rasister, det tror jeg kan sees ganske greit ved at adopterte barn som da kanskje er mørkere i huden klarer seg på akkurat lik linje som alle andre nordmenn. Når vi er inne på rasisme så har vi enda en sak, mange innvandreres rasistiske holdninger til nordmenn og andre folkegrupper. Det er en helt skrudd greie at kun hvite folk kan være rasister virker det ut som mange mener. Noen av de største rasistene jeg har opplevd har vært innvandrere. At sosiologer som skal være utdannet på akkurat emnet samspill mellom forskjellige grupper i samfunnet ikke skjønner at for å få en halvveis ok integrering må faktisk innvandrerne ta til seg litt av det som det vil si å være norsk for å faktisk føle seg som en del av det norske samfunn er for meg helt utrolig. Integrering handler ikke om å ta inn en gruppe mennesker og presse på dem sine verdier med tvang, men det handler heller ikke om å dele ut norske pass, "nå er du i Norge, altså er du norsk". Man må faktisk lære litt om kulturen, vaner og skikker og aller mest språket for at man skal ha et håp om bra integrering. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 StigmatiseringStigmatisering innebærer å tillegge et individ eller en gruppe en rekke negative egenskaper på bakgrunn av ett bestemt kjennetegn; et "stigma" eller et "merke". Et stigma er et kjennetegn som gjør en person eller en gruppe forskjellig fra andre (Korsnes m.fl. 1997). Mennesker med et avvikende utseende eller en avvikende adferd i forhold til det allment forventede, stemples som avvikende og tvinges gjennom det stemplet de får til å spille en rolle som avviker fra den allment aksepterte (Egideus 1998). Ovenfor meg har man et glitrende eksempel på svært negativ stigmatisering av minoritetsgrupper. Åjaaa dette forklarer jo alt. Slemme nordmenn som stigmatiserer i hytt og pine Dette ordet er oppbrukt. Finn på noe nytt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Enten får en argumentere mot at 'stigmatisering' er et dekkende begrep, eller så får en unnlate å avvise det uten argumentasjon. Stigmatisering av enkelte innvandringsgrupper lever vel i dagens Norge. Det samme gjelder stigmatisering av 'fremskrittspartivelgere', stigmatisering av 'sosialister', 'kommunister', 'blitzere' og 'kristenfolk'. Faktum er at alle grupperingene jeg her nevner har så mange nyanser og individene innad i dem er så forskjellige at ethvert forsøk på å generalisere dem vil føre til stigmatisering. Å omtale noen som 'kommunist' er omentrent like dekkende som å omtale en puddel som et 'dyr'. En kommunist kan være alt fra stalinister, gode gamle moskvatro bolsjeviker, maoister, trotskister, det kan dreie seg om clartéister, en har rene marxister og marxist-leninister, for å nevne noe. Hvorfor har vi alle disse grupperingene av kommunister? Jo, fordi de er uenige. Det samme gjelder 'sosialister', det samme gjelder 'kristenfolk', det samme gjelder 'innvandrere' og det samme gjør seg gjeldende for medlemmer av et enkelt parti også. Det er ingen god ide å generalisere med mindre man er sørpe full eller prøver å få frem et retorisk poeng med generalisering som et indirekte element av argumentasjonen. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Vi må skjønne at hvis vi forsetter med like mye innvandring som vi har nå over lengre tid vil vi nærmest ende opp som et muslimsk land. Vi som er hvite i huden og blå øyne vi dør vel strengt tatt ut. Men som mange har sagt før så oppfører jo innvandrerne seg helt ufattelig. Altså her "Inviterer" vi disse innvandrerne inn til vårt hjem med delvis åpne armer og de sier takk ved å klage på ALT!! Altså hadde jeg kommet til et "fjernt" land hadde jeg vist respekt for de som bodde der før! Jeg hadde ikke begynt å skrike ut alt som var galt og urettferdig og begynt å lage bråk. utrolig hvor lite respekt vi får når vi slipper så mange inn. Bare denne tanken fikk meg nesten til å stemme FRP sist valg. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg er for innvandring. Vi trenger flere folk i mange yrker. Uansett, de som er bråkebøtter er det ikke så mange av. Mesteparten er hyggelige mennesker. EDIT: Det er ikke galt å være imot innvandring hvis du f.eks mener at vi burde integrere de som allerede er her. Men hvis du er imot innvandring fordi DU SYNS at de er en gjeng idioter(f.eks), så er du en idiot. Generalisering funker bare ikke. Det fins alltid flere snille mennesker en slemme. Endret 2. mai 2009 av Haventh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå