Scalpel Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Driver å designer en side nå hvor jeg vil bruke CSS til det meste av formateringen. Men så sliter jeg litt med cellpadding og cellspacing i .css-filen. Syntaxen skal jo være slik, table.main { padding:2; } og CSS-validatoren sier også at det stemmer, men jeg ser ingen forandring på web-siden. Det ser ikke ut til å ha noen effekt i det hele tatt. All den andre CSS-koden fungerer fint. Er det noen som har klart å bruke padding og spacing i stylesheet'et sitt? Og...mens vi er inne på CSS. Finnes det kommentarer i CSS? Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 table.main { padding:2; } Kan vær jeg har feil nå, men jeg mener du skal ha ; utenfor {}. Slik: table.main { padding: 2} eller ingen ; @ all Som sagt, vet ikke om dette er rett :wink: Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Kan vær jeg har feil nå, men jeg mener du skal ha ; utenfor {}. Beklager, men du tar nok feil der ; skal være inni. Fant forresten ut av kommentarer, /* kommentar */ - banalt enkelt egentlig... Men sliter fremdeles med padding og spacing... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Driver å designer en side nå hvor jeg vil bruke CSS til det meste av formateringen. Men så sliter jeg litt med cellpadding og cellspacing i .css-filen. Syntaxen skal jo være slik, table.main { padding:2; } og CSS-validatoren sier også at det stemmer, men jeg ser ingen forandring på web-siden. Det ser ikke ut til å ha noen effekt i det hele tatt. All den andre CSS-koden fungerer fint. Er det noen som har klart å bruke padding og spacing i stylesheet'et sitt? Og...mens vi er inne på CSS. Finnes det kommentarer i CSS? Du har ikke en url jeg kan se på.. kanksje jeg kan hjelpe. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Kan vær jeg har feil nå, men jeg mener du skal ha ; utenfor {}.Slik: table.main { padding: 2} eller ingen ; @ all Som sagt, vet ikke om dette er rett :wink: Du er nok litt på bærtur, ja Se på dette kanskje du skjønner litt mer... /* Eksempel på; og {} */ blabla { bla: x; bal: y; abl: z; } Sånn! Håper du har fått et klarere bilde av hvordan CSS funker Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 ja, vet hva css er, bruker det masse på hjemmesidene mine. Men har ikke brukt Padding og Spacing i CSS før. :wink: Lenke til kommentar
dms Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Feilen er at du ikke angir hvor stor paddingen skal være. Du sier bare "2", men 2 av hva? px, cm, em? Prøv å angi padding:2px, så skal du se at de kanskje funker. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hm...tror nok ikke det. Padding gis vanligvis bare med tall gjør det ikke det? Så hvorfor skrive px i CSS arket da? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hm...tror nok ikke det. Padding gis vanligvis bare med tall gjør det ikke det? Så hvorfor skrive px i CSS arket da? Nope.. må skrive px Lenke til kommentar
dms Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Fordi *alle* størrelser i CSS angis med tallverdi og enhet 8) Man må huske på at CSS og HTML er to forskjellige ting, og html tar automatisk størrelser som pixler. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Ok, jeg har funnet problemet Når man ikke bruker CSS skriver man det slik.. <table cellpadding="3"> Dermed antok jeg (man skal aldri anta!) at i CSS så skulle 'padding' knyttes til <table> elementet slik: table.main { padding: 3; } Men det er jo cellene man arbeider med, så det skal være slik!: td.main { padding: 3; } Og da fungerer det Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Hm...tror nok ikke det. Padding gis vanligvis bare med tall gjør det ikke det? Så hvorfor skrive px i CSS arket da? Nope.. må skrive px Man MÅ ikke skrive px. Her er flere forskjellige måter (som gir forskjellig resultat) padding: 8 padding: 8px (samme som over!) padding: 8em padding: 8% (bor på Borgen jeg også funkweb...) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hm...tror nok ikke det. Padding gis vanligvis bare med tall gjør det ikke det? Så hvorfor skrive px i CSS arket da? Nope.. må skrive px Man MÅ ikke skrive px. Her er flere forskjellige måter (som gir forskjellig resultat) padding: 8 padding: 8px (samme som over!) padding: 8em padding: 8% (bor på Borgen jeg også funkweb...) Okey.. enver tips er verdifull. Hehe du gjør det ja... kult. Tør du og si din addresse da ? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå