epyks Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Hei! Jeg skal formatere min ACER Aspire E300-UB63. Jeg har ingen formaterings cd'er, men fant ut at ved å trykke ALT + F10 ved oppstarten så kan man få formatert. Men når jeg trykte det så fikk jeg bare opp en feilmelding hvor det stod : "Invalid media type reading drive D, error, retry, fail?" Så jeg skrudde av maskinen, og startet opp igjen vanlig. Da så jeg at D: partisjonen var borte. Så for det første. Hvordan finner jeg igjen D partisjonen? For det andre. Hvordan får jeg formatert? Det at D partisjonen er borte har ingenting å gjøre med løse ledninger, for C og D er samme hard-disk, bare delt opp. Håper på raskt svar! Endret 7. april 2009 av Ols111 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hm, du skriver at du ikke har noen formaterings-CD - du har med andre ord ingen CD med Windows? Og skal du bare formatere PC'en, eller er det re-installasjon av Windows du er ute på? Hvis du skal installere Windows på nytt er du enten nødt til å ha en CD med Windows på eller en recovery-partisjon på PCen. Hvis du ikke vet om du har noen av disse tingene, så er vel det enkleste kanskje bare å laste ned en "kaptein sabeltann versjon" av den Windows-utgaven du bruker og lage deg en Windows-CD også installere Windows med den lisensnøkkelen som fulgte med PCen? Edit: Og hvis du kun skal formatere én partisjon, så kan du gjøre dette inne i Windows, med mindre det er den partisjonen Windows ligger på du skal formatere da. Endret 8. april 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
epyks Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Jeg snakket med Acer-support, og de sa at det var mulig å formatere ved å trykke ALT + F10 ved oppstart. Hvordan det fungerer og slikt vet jeg pent lite om. Men det største problemet nå er å finne igjen partisjon D. Så spør igjen, noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Hvis du har Vista kan du gå inn i kontrollpanel\system og vedlikehold\lag og formater harddiskpartisjoner. Kan være du kan finne igjen partisjonen der. Lenke til kommentar
epyks Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Har fått fikset det nå. Måtte inn i enhetsbehandling og slette partisjonen som tidligere var D, og legge den til på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå