svein1989 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei! Driver å lurer rundt på nettet å ser etter en rimelig bærbar laptop som kan kjøre div. spill greit som f.eks; World Of Warcraft. Tenker da i en prisklasse til rundt 7000. Fant denne Acer Aspire 5737Z. Acer Aspire 5737Z Anbefalt produkt på dinside.no / TV2 hjelper deg sin test! Klart mest for pengene om du skal bruke 5995,- på en bærbar pc! Dette er en fullkommen allroundmaskin utstyrt med alt den jevne PC-bruker trenger! Acer Aspire 5737Z er godt utstyrt med 4 GB minne, 320GB harddisk samt webkamera og Windows Vista. Nyeste generasjon Intel prosessor som er eneste prosessor-produsent som kombinerer kraft med god batterilevetid og svært lite støy. Dette kombinert med nyeste generasjon skjermkort Nvidia GeForce 9400M-GS. Skjermkortet er første som fungerer som en forlenget arm for prosessoren og gjør maskinen mye kjappere og mer effektiv under alle dagligdagse prosseser som avspilling av video, musikk, spilling osv. PCen ble nylig testet av Dinside.no og fikk karakter 5 og Anbefalt-stempel i sterk konkurranse med andre PCer i samme klasse. Testen sa blant annet dette om Acer Aspire 5737Z: "Modellen fra Acer har et meget lekkert design, meget god ytelse og gode spesifikasjoner". # CPU : Intel Pentium Dual-Core T4200 # Skjerm : 15.6" WXGA (HD), high-brightness (220-nit) Acer CrystalBrite™ TFT LCD, high-def 1366 x 768 pixel resolution, supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista™ # Minne : 4GB (2x2GB) soDIMM kan utvides til 4GB # Harddisk : 320 GB # Chip-set : Mobile Intel GL40 Express # Grafikk : Geforce 9400M-G 512 MB # Optisk enhet : DVD Brenner - Super Multi Double Layer # Lydkort : High-definition audio support # Batteri : Lithium batteri (6 celler) # Kortplasser : 1 x ExpressCard™/54 slot # Eksterne porter : Port for ekstern skjerm (RGB), høretelefon og mikrofon, 3 USB 2.0 porter , HDMI, 0,3 Orbicam WEB KAMERA # Nettverkskort : Broadcom 10/100/1000 LAN kort og trådløst 802.11b/g/Draft-N WLAN, # Tastatur : Ergonomisk tastatur med 4 hurtigtaster for Acer e-Manager, launch manager internett og e-post # Vekt . 2.7 Kg # Programvare :Windows Vista Home Premium, Antivirus Trial versjon (60 dager fri bruk)"Cyberlink PowerDVD, NTI CD Maker,Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide, Acer GridVista # Garanti 1 års garanti (ikke på batteri) Vil denne kunne kjøre WoW fint? Og hva med bedre spill grafikkmessig som FC2(lav grafikk instillinger), Call of duty 5? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
svennove Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 ganske god pc klarer seg fint til spill og film og den har vindows vista klasifikasjon 4,9 av 5,9 (hvor god pcen er, 5,9 er det høyeste) kjøpte denne pcen for 3-4 dager siden. fungerer fint for meg. eg trur den vil klare wow bra Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Nja, det skjermkortet i den pcen er ikke så veldig bra. En slik pc vil gjøre jobben bedre. Skjerkortet er ganske mye bedre. Lenke til kommentar
svein1989 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takker for svar! Sitter enda å vurderer. Noen andre som har Acer Aspire 5737Z, eller i nærheten? Kunne tenkt meg noen tips til hvilke spill den vil kun kjøre fint, både på lav og høy grafikk instillinger. Har heller ikke noe erfaringer med Acer fra før, noen andre som har positive/negative innspill å komme med? Lenke til kommentar
02tom Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hjalp en kompis når han handla denne pcen, og det det eneste negative jeg har å si om den når den ble startet opp. Er at man må ta en skikkelig ryddesjau i programmene som er forhåndsinnstallert. Makan til mye søppel har jeg aldrig sett:P. Slettet vel i underkant av 20 ymse spill bla. hehe Men etter all søpla var fjernet, så virka den bra. Ellers virka den rask og hadde en god skjerm. Er også litt uvant å ha nummerisk tastatur, men dette blir sikkert en vane sak. Angående spilling så kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
svein1989 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Har nummerisk tastatur på den jeg har nå, og synes det er ganske greit:) Men ingen som har et snev av anelse om hvilke spill den kan kjøre, bare ved å se på spesifikasjonene? Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hei, har nettopp fått denne maskinen. Lurer på det med eRecovery Manager? Det er visst viktig å lage en sikkerhetskopi? Eller kan jeg bare droppe det? Takker for svar! Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er jeg heeeelt ut på jordet nå eller er denne pcen bedre? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=107167 Lenke til kommentar
Taxmannen Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er jeg heeeelt ut på jordet nå eller er denne pcen bedre? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=107167 Du er sikkert ikke på jordet, men jeg fikk denne som erstatning etter at reperasjonsfolka rotet bort min forrige data. Det står at det er viktig med sikkerhetskopi, og jeg prøver å gjøre det, men får feilmelding. Så da lurer jeg på om det er nødvendig å stresse videre med dette? Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er jeg heeeelt ut på jordet nå eller er denne pcen bedre? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=107167 Du er sikkert ikke på jordet, men jeg fikk denne som erstatning etter at reperasjonsfolka rotet bort min forrige data. Det står at det er viktig med sikkerhetskopi, og jeg prøver å gjøre det, men får feilmelding. Så da lurer jeg på om det er nødvendig å stresse videre med dette? Nei ikke med mindre du har en stor frykt for virus eller noe annet som kunne slette ting på dataen din Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Du, jeg har et lite tips til deg som vil spare deg får 1000 kr. Skjekk ut Netshops ukelige tilbud Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Åja, satt på den i går å spilte Den takler faktisk CoD4 med laveste grafikk å veldig lav reso, men det går. En helt fantastisk pc, til den prisen selvsagt. Det eneste som var litt styr med den pcen er at det er så mye Adware som man ikke trenger. Ellers så er det en fantastisk pc link: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126947 Endret 6. august 2009 av nerikk Lenke til kommentar
lperik Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Første en burde gjøre uansett produsent er jo å reinstallere med clean windows og nyeste drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå