Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjell i str. på nyere audi a4?

Anbefalte innlegg

Me er på utkikk etter ein ny bruktbil da me skal ha vår første unge om nokre veker. No har me ein 2003mod A4 avant, men denne har litt for lite bagasjerom. Er dei nyere A4ene lika små, eller har dei som mangen andre blitt større med åra? Skal å sjå på ein 2006mod passat i morgen, men liker best Audi. Bilen skal ikkje vær meir enn 2-3år gammel, og bør ligge mellom 200-250k...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ganske lite bagasjerom på de nye også. Skal du har stort bagasjerom i denne klassen, se på Mondeo og Vectra st.v. (og Passat, som du nevner selv).

Lenke til kommentar

Du må opp på 2008-modell for å finne en vesentlig større A4, modellskiftet i 2005 medførte bare vekst på 3-4 cm, mao. utbetydelig. Du får en 2005-modell A6 avant innenfor den prisrammen, men det blir siste årgang av forrige generasjon, en plattform fra siste halvdel av 90-tallet, det vil kanskje føles som et tilbakeskritt i forhold til den moderne A4 dere har nå? Vil nok tro du må velge mellom Passat eller å lære fruen å pakke kun det som virkelig er nødvendig :)

Lenke til kommentar

Hehe...ja, eg får sende ho på eit pakkekurs!

Problemet med A6 er som du seie at dei er bygd på ei gammel plattform, og dei fleste er kjørt langt. Så da er det fortsatt passaten som er mest aktuell. Korleis er bagasjerommet på Volvo V50? Er det i nerheten av passat, eller er eg da tilbake til A4 størrelse?

Kunne godt tenkt meg ein av dei nye mondeoane, men dei eg har sett til no er stort sett over vår prisgrense. Ser det også er mangen Avensis tilsalgs, men det er uaktuelt med 1.6L bensin..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

V50 og A4 (også den nye) har mindre bagasjerom, og er mindre praktiske å bruke (skrå bakrute) når de er fylt opp, enn f.x. Passat. Hva med en litt høyere bil? Da blir bagasjerommet også høyere, og du har mer plass selv om det ikke blir lengre? For eks Touran, Zafira, MB B-klasse, og andre tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...