Gå til innhold

Ny harddisk?

Catod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil personlig anbefale Maxtor har/hatt et par slike og de er de eneste jeg stoler på etter svært dårlige erfaringer med de nyere IBM og WD-diskene. (3 stk IBM 60 GXP 40/60-gigg og 2 stk WD 7200 RPM 40-gigg)

De nyeste Maxtordiskene er i praksis videreutviklede Quantum-disker :smile: , de er raste, stabile og greie. DiamondMax plus D740X (ATA133/7200RPM) er et fornuftig kjøp! Ellers så er DiamondMax plus 60-serien også mulig å finne til ok pris, ettersom serien fades ut for tiden.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 15:35, B|Real skrev:

Jeg vil absolutt kjøpt en Western Digital(WD), vis jeg skulle anbefalt noe...topp kvalitet med 0,000001 støynivå...Genialt produkt

"Genialt produkt"...LOL! En Western Digital harddisk er så vidt jeg veit svært lik og så absolutt basert på akkurat samme prinsippene som alle andre harddisker. Western Digital har hverken spesielt raskere, stillere eller på andre måter bedre harddisker enn resten av røkla. Jeg vil gjerne at du beskriver nøyaktig hva som er så enestående "genialt" med akkurat WD's disker, da jeg blir meget nyskjerrig. OPPLYS en stakkars uvitende proletar!

Lenke til kommentar

Hadde selv en 75GXP 30Gig som nettop krasjet for andre gang. Fikk innbytte hos Komplett på den. Byttet den idag til en WD 100GB 8mb cache. Tror det kan være en bra disk utifra det jeg har hørt. IBM har ihvertfall "drete på draget" med sine disker.

Les test her;

http://www.xlr8yourmac.com/IDE/WD_100GB_8M...sIBM_75GXP.html

Hvis det er fremdeles noen som tror at IBM sine 75GXP disker er bra, så kikk litt på linkene nede på denne siden ;

http://www.geocities.com/dtla_update/

[ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-01-23 17:52 ]

Lenke til kommentar

Noen som har spesielle meninger om hvilken av disse 2 diskene jeg skal velge? *ibm får jo ikke så god kritikk her, da :grin:*

Western Digital Caviar XL 60.0Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE

IBM IC35L060AVER07, Harddisk 60GB IDE 7200RPM Deskstar 60GXP UDMA100

IBM disken er uten tvil billigst...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-23 15:49, DFN skrev:

Quote:

Jeg vil absolutt kjøpt en Western Digital(WD), vis jeg skulle anbefalt noe...topp kvalitet med 0,000001 støynivå...Genialt produkt

"Genialt produkt"...LOL! En Western Digital harddisk er så vidt jeg veit svært lik og så absolutt basert på akkurat samme prinsippene som alle andre harddisker. Western Digital har hverken spesielt raskere, stillere eller på andre måter bedre harddisker enn resten av røkla. Jeg vil gjerne at du beskriver nøyaktig hva som er så enestående "genialt" med akkurat WD's disker, da jeg blir meget nyskjerrig. OPPLYS en stakkars uvitende proletar!

Nå er ikke jeg DFN, men jeg vil tro han hadde svart noe à la dette: Western diskene er billige og har lavt støynivå. Dessuten har de nokså mye cache. De aller fleste skryter av sine disker...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-24 18:55, sosohal skrev:

Quote:

On 2002-01-23 15:49, DFN skrev:

Quote:

Nå er ikke jeg DFN, men jeg vil tro han hadde svart noe à la dette: Western diskene er billige og har lavt støynivå. Dessuten har de nokså mye cache. De aller fleste skryter av sine disker...

Joa, greit det, men syns det skal litt mer til for å genierklære Western Digitals disker, f.eks. Samsung lager ekstremt(!) støysvake disker, med like mye cache som WD, lav varmeutvikling og i tillegg er de svært stabile. (2mb cache er da forøvrig standard på alt av moderne disker! Husk at testene av den WD Special Edition 8mb-utgaven viste at ytelsesforskjellen i forhold samma disken med 2mb var minimale, til dels ikke målbare)

Prismessig er alle de tre "store", WD, IBM og Maxtor ganske jevne, en hundrings fra eller til stort sett, og til syvende og sist er det jo forhandleren og ikke produsenten som bestemmer prisen!

Jeg etterlyser fortsatt hva som er så "genialt" med nettopp WD's disker! :grin:

Mvh DFN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...