thunea Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Hei Kan noen si meg hvorfor jeg ikke får kjørt dos-spill pga for lite base memory selv om jeg benytter 192 mb ram ?? Alle minnedisponeringene står på auto i spillets exe-fil, men feilmeldingen om for lite base memory kommer uansett Er det noen gode tips om hvordan dette skal gripes an ?? hilsen Thunea Lenke til kommentar
frewrik Skrevet 1. oktober 2001 Del Skrevet 1. oktober 2001 Det er noe sånn XMS og noe annet kødd instillinger som du må endre på. Men sitter du fremdeles å spiller DOS-spill du? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Dos kan bare utnytte en liten del av minnet så det hjelper ikke å ha mye. I "gamle dager" brukte vi MEMMAKER til å lage mer Dos minne, du kan se om du har en katalog som heter DOS, og om det ligger der. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Hvis du kjører DOS kan du bruke memmaker. Hvis du har win95/98, legg til DOS=HIGH,UMB Device=c:windowshimem.sys device=c:windowsemm386.exe -noems i CONFIG.SYS Hvis spillet krever EMS-minne, ta vekk -noems Hvis du laster inn drivere i config.sys med fx device=driver.sys bruk devicehigh=driver.sys i stedet. Legg den driveren som bruker mest minne (sannsynligvis den som har størst filstørrelse) først i lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå