tuXP-G Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Stilte dette spm i "Palminio eller Thoroughbred" topic'et, men får vel bedre/lettere svar her. Bytta til meg en XP1700+ på TG mot min gamle AMD 1,2Ghz. Merkelig nok fikk jeg overklokka denne med en gang den var innsatt. Hvordan kan jeg finne ut om den er Palomino, Thoroughbred A eller B? Den kjører på 30 grader i gjennomsnitt, har ingen spesifikke load eller idle temps. Har et eldgammelt SDRAM HK, noe som også var grunnen til at jeg ikke fikk OK den høyere. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hvis kjernen er avlang, er det nok en t.b., hvis det er en nesten firkantet kjerne, er det nok en palo Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 ok, men hvordan ser jeg forskjellen mellom TBred A og B? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 http://www.overclockers.com/tips00173/ Du må nok demontere kjøleren og sjekke steppingkoden på CPU-en.. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Asch, det betyr jo ny runde med rødsprit, qtips og goop da jo... aff kjedelig... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Case-modda pcen min litt (sjekk thread på Case-Mods) også tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut CPU'en min da. Dette står der (noe jeg overhodet ikke har noen anelse om hva betyr) AXDA1700DUT3C JIUHB 0304RPMW Vil dette da si at det er en bra overklokkings-CPU som fortjener et hovedkort som klarer mer enn 145 FSB og faktisk kan vise multiplier? Kjører på rundt 30 grader nå @ XP1900+. Men hovedkortet stopper meg for mer overklokking. (Veeeeeldig gammelt HK, dvs SDRAM osv)... Please svar så jeg vet. Enlighten my head! ps: han lille fyren her med henda i været er ganske tøff Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Da har du en MEGET god CPU, Tbred B stepping. Du kommer langt med de CPU´ene så lykke til... -p- Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 det gjør man ja http://www.bloodys.com/scripts/cpu.php tast det inn her og få info om cpuen din Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Case-modda pcen min litt (sjekk thread på Case-Mods) også tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut CPU'en min da. Dette står der (noe jeg overhodet ikke har noen anelse om hva betyr) AXDA1700DUT3C JIUHB 0304RPMW Vil dette da si at det er en bra overklokkings-CPU som fortjener et hovedkort som klarer mer enn 145 FSB og faktisk kan vise multiplier? Kjører på rundt 30 grader nå @ XP1900+. Men hovedkortet stopper meg for mer overklokking. (Veeeeeldig gammelt HK, dvs SDRAM osv)... Please svar så jeg vet. Enlighten my head! ps: han lille fyren her med henda i været er ganske tøff Den bør du komme langt med. Om det er verd å bytte kort er vel spørsmål som gjelder hva du forventer/har i ytelsestester. Bedre RAM og høyere FSB vil vel i seg selv gi ganske mye i tillegg til den rene frekvensøkningen på CPU (som bør komme opp i minst 2GHz) Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Så det betyr at å bytte denna til meg mot min gamle AMD 1,2 Ghz og 200 spenn var verdt det da? ehhee da kjøper jeg nytt HK og minne så fort penger kommer inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå