Gå til innhold

How can I know?!

tuXP-G

Anbefalte innlegg

Stilte dette spm i "Palminio eller Thoroughbred" topic'et, men får vel bedre/lettere svar her.

Bytta til meg en XP1700+ på TG mot min gamle AMD 1,2Ghz. Merkelig nok fikk jeg overklokka denne med en gang den var innsatt. Hvordan kan jeg finne ut om den er Palomino, Thoroughbred A eller B? Den kjører på 30 grader i gjennomsnitt, har ingen spesifikke load eller idle temps.

Har et eldgammelt SDRAM HK, noe som også var grunnen til at jeg ikke fikk OK den høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Case-modda pcen min litt (sjekk thread på Case-Mods) også tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut CPU'en min da. Dette står der (noe jeg overhodet ikke har noen anelse om hva betyr)

AXDA1700DUT3C

JIUHB 0304RPMW

Vil dette da si at det er en bra overklokkings-CPU som fortjener et hovedkort som klarer mer enn 145 FSB og faktisk kan vise multiplier? Kjører på rundt 30 grader nå @ XP1900+. Men hovedkortet stopper meg for mer overklokking. (Veeeeeldig gammelt HK, dvs SDRAM osv)...

Please svar så jeg vet. Enlighten my head! :woot:

ps: han lille fyren her med henda i været er ganske tøff :yes:

Lenke til kommentar
Case-modda pcen min litt (sjekk thread på Case-Mods) også tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut CPU'en min da. Dette står der (noe jeg overhodet ikke har noen anelse om hva betyr)

AXDA1700DUT3C

JIUHB 0304RPMW

Vil dette da si at det er en bra overklokkings-CPU som fortjener et hovedkort som klarer mer enn 145 FSB og faktisk kan vise multiplier? Kjører på rundt 30 grader nå @ XP1900+. Men hovedkortet stopper meg for mer overklokking. (Veeeeeldig gammelt HK, dvs SDRAM osv)...

Please svar så jeg vet. Enlighten my head!  :woot:  

ps: han lille fyren her med henda i været er ganske tøff  :yes:

Den bør du komme langt med. Om det er verd å bytte kort er vel spørsmål som gjelder hva du forventer/har i ytelsestester. Bedre RAM og høyere FSB vil vel i seg selv gi ganske mye i tillegg til den rene frekvensøkningen på CPU (som bør komme opp i minst 2GHz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...