ScaniaDriver Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei Jeg har desverre ikke den store viten når det gjelder bilaudio, så håper sterkt at noen her kan gi meg gode svar Spurt mange, men får en masse forskjellige svar Hvordan kobler jeg opp denne subben? Er det så enkelt som å strekke 3 ledninger? 2 til audio out og en kabel for strøm? Har ikke store økonomien, og ikke kresen på lyden, vil bare ha bedre lyd enn det er nå for min egen del Takker for all hjelp Jeg vil da ha denne subben i bilen: Fence Audio BBA0125S, 10” aktiv Mosfet boombox for bil. En boombox med innebygd forsterker gjør det mye enklere å få fet lyd i bilen! Dette er real ”plug and play”! Har du spiller så kan du nå ganske enkelt få den virkelig store lyden i DIN bil. Det hele består av et robust kabinett hvor både subwoofer forsterkeren og basselementet er bygd inn i én enhet. Kabinettet er dekt av nålefilt, noe som gjør det enkelt å integrere i bilens bagasjerom. Selve basselementet er 10” stort, og har en imponerende 2” firelags voicecoile, med en magnet (som er elementets ”motor”) på hele 40OZ! Dette gir en effekt på mektige 450W musikk, og kontinuerlig effekt på 100W. Forsterkeren har en justering for bass-boost. Med denne kan du justere bassen opp med 12dB ved 50Hz. Det er både inngang for linjesignal (RCA) og høy spenningssignal (høyttaler utgang). Det er et overspenningsvern for å sikre forsterkeren. Det er også en variabel delefrekvens, slik at boomboxen kan tilpasses ditt øvrige anlegg i bilen. I tillegg er det en inngangsvolumkontroll. Det er enkelt å ha det gøy! Tekniske spesifikasjoner: Frekvensområde: 30-300Hz Følsomhet: 95dB Motstand: 4Ohm Max effekt: 450W Kontinuerlig effekt: 100W Bass: 10” Voicecoilbass: 2” Aluminium, 4 layer. Magnet på bass: 40OZ Bilder: bilder Og jeg har denne spilleren: Sony CDX-L400X (FM/MW/LW compact disc player) Spilleren bak Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) ................ Endret 8. april 2009 av Jalla Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Forsterkeren i suben må ha pluss, jord, lydsignal og remote. Pluss fra batteriet, via sikring til forsterkeren (med tykk nok kabel) Jord fra gulvet i nærheten av forsterkeren, puss deg ned til bart metall! Så må du ha en stereo signalkabel, fra audio out på spilleren,og inn på forsterkeren i suben Bak på spilleren din, er det også en ledning som skal til remote på forsterkeren, denne er som oftest blå/hvit, og merket pwr ant, rem eller lignende. Kobler du dette som beskrevet, så blir det lyd, videre da, så må du justere gain på forsterkeren for ønsket resultat Lenke til kommentar
ScaniaDriver Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Takk til Jalla og cossie Nå skal det nok gå veldig fint å få ordnet dette : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå