Gå til innhold

Egyptreise til jul?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg og kjæresten min har tengt oss til Egypt i jula, men har egentlig ikke kommet noe lengere enn å snakke om det. Lurer på om noen av dere har vært i Egypt og kan komme med gode råd, reisemål, tilbud og gjøremål, ting man mååå oppleve, pris osv? Er det noen reiseselskap som er billigere enn andre?

Hører ofte om folk som har vært i Egypt, og samtlige har da vært i Sharm el Sheik eller Hurghada. Er det ingen andre plass i Egypt som er spennende og dra til enn di to byene?

Kan ikke så mye om Egypt, men ser og høres ut som et fantastisk land og oppleve. En historie som er intressant :)

Pyramidene er jo et must hvis man først drar til Egypt. Så skal vi dra en plass så må vi kunne komme oss til pyramidene uten å bruke altfor lang tid :D

Tuusen takk for eventuelle svar :):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vært i både Sharm el Sheik og hurghada. (vært i kairo også). gjøremål vil jeg anbefale å besøke "kongenes dal" og se tut ankh amons grav. dette er artig. pyramidene har du allerede nevnt. det er en annen plass jeg var også. med alle søylene og statuene av alle faroer i egypt samt "totempælen" med hele guderekken med solguden "ra" på toppen. husker ikke hva stedet het,men det var samme plassen det var en terroraksjon for x antall år siden. populært turiststed ihvertfall.

sharm el sheik kan du bade og snorkle. vi tok en snorkeltur med en turistbåt ut mot revene for å snorkle. en anbefaling ved snorkling: bruk redningsvest. strømmen er sterk og da er det godt å kunne hvile armene litt inni mellom.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Sharm el Sheikh og Hurghada er plasser hvor man har badeferier og gjør lite annet, hvis man vil oppleve kulturen i Egypt er Cairo og Luxor ett must.

Ellers kan felukka (åpen seilbåt) nedover Nilen anbefales en dag eller to. (vi seilte 4-5 dager, noe som ble kjedelig i lengden)

Hvis dere er interessert i å ta dykkerlappen så er det mange steder i Egypt dere kan gjøre det.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...