Gå til innhold

valg av tilskudd(merker?)


Anbefalte innlegg

hei, har sett gjennom utallige poster her på forumet, men desverre ikke blitt særlig klokere av dette. er absolutt rookie innenfor trening/kosttilskudd og lurte på om jeg muligens kunne fått noe hjelp/tips av noen her som er passe erfarne innen dette.

skal nokså sikkert begynne med kreatin, men lurer litt på om jeg skal gå for en basis kreatin monohydrat eller noe litt mer "avansert" som Krea-Bolic?

har også planer om å anskaffe meg zma, men; hvilken type?

faller litt mellom typene "Anabolic ZMA" fra PVL og "ZMA" fra kost1.no

men er absolutt åpen for andre tips innen begge disse.

og en ting til, vil det være nødvendig/ha noe spesiell effekt dersom jeg begynner med proteintilskudd, helt i begynnelsen, eller burde jeg vente til jeg har kommet litt mer inn i treningen før anskaffelse av dette?

takker på forhånd for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og en ting til, vil det være nødvendig/ha noe spesiell effekt dersom jeg begynner med proteintilskudd, helt i begynnelsen, eller burde jeg vente til jeg har kommet litt mer inn i treningen før anskaffelse av dette?

takker på forhånd for alle svar! :)

protein er viktige byggesteiner og er nødvendig fra dag 1, selv når du ikke trener det nødvendig, men enda mer nødvendig under treningsomløpet. om du velger å ta det inn gjennom tilskudd eller gjennom mat blir opp til deg.

 

zma har vist mange positive effekter, styrkemesig. sies det har effekt på søvnen, jeg merket det i begynnelsen når jeg tok det, men nå er det ikke noe, kanskje fordi jeg er så vant til å ta det.

 

når det gjelder kosttilskudd, prøv å hold deg til 1 leverandør, hvis du sparer 50 - 100 kr på å handle en del her og en annen del der, så sparer du ingenting, for frakta + oppkravsgebyr på 50 kr vil eliminere den lille gevinsten.

 

som han sa over, du kan jo begynne med en bøtte med protein bare for å prøve, så kan du lese litt om tilskudd og slikt mens du konsumerer den bøtta, så etter hvert som du lærer kan du eventuelt utvide og kjøpe andre tilskudd. men hvis du likevel vil ha alt med en gang så anbefaler jeg: kreatin monohydrat, carbo fuel og protein. fett kan du få fra nøtter, fet fisk, olivenolje, tran o.l

Lenke til kommentar

høres greit ut, men bare en liten ting.

som sagt i hovedpost, er helt rookie og skal begynne å trene "skikkelig" nå.

men er vel egentlig nokså hm, "spinkel" atm. ser for meg å trene først for å få mer markerte "former" og deretter bygge videre på dette, altså kvitte meg først med det jeg har av fett på kroppen ( som ikke er særlig mye da.) men iallefall gjøre dette før jeg begynner å bygge skikkelig. og da ser jeg for meg at en daglig diett som skal ha carbofuel i tilleg, muligens bare vil virke i den retning at jeg legger på meg fett? eller er jeg bare utrolig dum akuratt nå? xD

Lenke til kommentar

ok, så jeg burde altså skaffe meg kreatin + protein og hvis jeg vil også zma for en muligens bedre effekt av treningen da ? og karbofuel eller lignende etter at jeg har komt i litt bedre form(for å bygge mer muskler)? :)

 

veldig off-topic meen, har du/noen andre her, erfaring med NO-Xplode eller san's v12?

Lenke til kommentar

Hold deg unda de to. Anbefaler at du skaffer deg proteinpulver og et rent kreatin monohydrat-pulver, styr unda urene produkter som kan inneholde kreatinin, og styr unda kreatin i kapsler, krea-bolic og slikt. Kjøp enten fra www.myrevolution.no eller www.tn.no for å få topp kvalitet. Dette gjelder alle produkter generelt.

 

Protein og karbohydratpulver er ikke noe "man begynner på" det er tilskudd. Protein og karbohydrat får du gjennom kosten, om du tar dette i pulverform er det bare TILSKUDD. Du ville vel ikke sagt "Er det noen vits for meg å begynne på potetstappe, skiver til frokost og salat? Eller er dette noe jeg ikke vil trenge før jeg blir mer seriøs?" etc. Det er NÆRING i pulverform.

 

Kreatin er ikke, og det samme er ZMA. ZMA vil øke testosteron-nivåene, noe lignende effekt som anabole steroider. Forskjellen er at ZMA vil øke dem til stabile og normale nivåer fra det du bruker på muskelbygningen, mens boler vil gi deg langt langt større nivåer enn dette, til noe helt unaturlig og helsefarlig. Kreatin fyller i grove sett opp ATP-lagrene, slik at du i eksplosive sett kanskje kan klare et par reps mer enn du ville greid uten. I tillegg vil konsentrasjonsevnen øke.

Lenke til kommentar

De to øverste som mjau anbefaler kan jeg også anbefale, men jeg anbefaler ikke den nederste. På denne vet du ikke en gang hva du stapper i kjeften, ettersom det som står på etiketten er råvaren, og ikke bøtten. Derfor aner du ikke hva de har utvannet råvaren med, alt mulig karbo/laktose og mettet fett.

 

Erteprotein er alltid billigst, men det smaker ikke noe særlig godt etter hva jeg har hørt og melkeprotein skal være hakket bedre. Pro-90 Isolate er nok det billigste kvalitetsmelkeproteinet, ellers er jo M-factor et meget godt og mye billigere alternativ om du takler smaken.

Lenke til kommentar
De to øverste som mjau anbefaler kan jeg også anbefale, men jeg anbefaler ikke den nederste. På denne vet du ikke en gang hva du stapper i kjeften, ettersom det som står på etiketten er råvaren, og ikke bøtten. Derfor aner du ikke hva de har utvannet råvaren med, alt mulig karbo/laktose og mettet fett.

Du er full av drittpreik, som jeg har sagt en del ganger tidligere. Legg frem konkrete beviser på at en produsent jukser, eller hold kjeft..

Lenke til kommentar

Ja det er endel usannheter ute å går ang. etikett/bøtte argumenter. f.eks det produktet jeg bruker fra PF inneholder 2,6 gram mer protein pr 100 gram vare enn hva som står deklarert på bøtta ifølge siste analyserapport gjort av norsk akkreditering. så man skal ta det folk sier med ei stor klype salt.

Lenke til kommentar
Kjøp enten fra www.myrevolution.no eller www.tn.no for å få topp kvalitet. Dette gjelder alle produkter generelt.

Det finnes faktisk kvalitetsprodukter fra andre leverandører enn de du nevner, enten du vil det eller ikke. Hvordan vet du at proteinpulverene til en av leverandørene, eller begge for for den saks skyld, ikke inneholder rester av kvikksølv? (Det skal sies at jeg bruker produkter fra en av disse leverandørene selv, men det betyr ikke at de er det eneste som fungerer, fordi alle andre pulver er utblandet med laktose, mettet fett, litt blystøv og en halv kylling)

 

De to øverste som mjau anbefaler kan jeg også anbefale, men jeg anbefaler ikke den nederste. På denne vet du ikke en gang hva du stapper i kjeften, ettersom det som står på etiketten er råvaren, og ikke bøtten. Derfor aner du ikke hva de har utvannet råvaren med, alt mulig karbo/laktose og mettet fett.

Du er full av drittpreik, som jeg har sagt en del ganger tidligere. Legg frem konkrete beviser på at en produsent jukser, eller hold kjeft..

Du vet egentlig aldri om du stapper i deg en pulverisert kråke eller reint proteinpulver. Har du prøvd dette pulveret som du ikke vil anbefale fordi du har hørt noe om avvik i forhold til etiketten? Inntil du har bevis for at det er klare avvik fra "råvare" til "bøtte" har du egentlig ingenting du skulle sagt, som Frank2004 påpeker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...