Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp angående legge til Windows XP istede for Vista

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ahr problem med og legge til XP, får kun en feil melding når jeg booter fra CD att pcen finner ikke harddisken..

Har skjønt at man må laste ned drivere og nLite, her oppstår mitt problem, jeg finner null niks med drivere for min pc. ikke en eneste..

Jeg har en Toshiba Satellite U300 - 15A

Noen som vill bruke litt av sin tid og hjelpe en som er helt på jorde`? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg ahr problem med og legge til XP, får kun en feil melding når jeg booter fra CD att pcen finner ikke harddisken..

Har skjønt at man må laste ned drivere og nLite, her oppstår mitt problem, jeg finner null niks med drivere for min pc. ikke en eneste..

Lenke til kommentar
Hei

Gå inn på ITPRO.NO og søk etter

Unattended Windows på 1-2-4

Du må også endre oppsettet i bios fra ahci til ide,ata disk

Endret av albrenn
Lenke til kommentar

Problemet er at det finnes ikke / jeg kan ikke finne etter timers med googling etc XP hard disk drivere til denne pcen, derfor spørr jeg om hjelp. Ikke Hjelp att han/hun skal leite lenge etter men gi meg et lite hint eller sted hvor det kan ligge.

Lenke til kommentar

"Skru av ACHI mode/sata" denne funksjonen er ikke i biosen på de fleste nye PCer som jeg har lest meg til. Jeg har ikke denne, så da er den måten ute av bildet.

+ jeg finner ingen drivere til min pc, det som er mitt hoved problem..

Når og viss jeg finner driverene, skal jeg ta legge de og alt som er på XP CDen sammen på en brennt CD og boote fra den?

Lenke til kommentar
"Skru av ACHI mode/sata" denne funksjonen er ikke i biosen på de fleste nye PCer som jeg har lest meg til. Jeg har ikke denne, så da er den måten ute av bildet.

+ jeg finner ingen drivere til min pc, det som er mitt hoved problem..

Når og viss jeg finner driverene, skal jeg ta legge de og alt som er på XP CDen sammen på en brennt CD og boote fra den?

Hei.. Prøv denne linken:

http://209.167.114.38/support/Download/ln_byModel.asp#

Finn modell og partnr: står vel under pcen din tenker jeg..

Så henter du ned "Intel Matrix Storage Manager (SATA)" driveren og baker inne denne i nlite. Du må ha en orginal xp cd og gå igjennom en wizard for å lage et nytt IMAGE med sata driveren bakt inn i IMAGE. Brenn ut denne og voila så burde den finne disken din. Dette er zipfiler som du må pakke opp før du baker dne inn i nlite. Jeg vet ikke partnr på pcen din så jeg kan ikke gi deg direktelink til denne filen.

Håper at det fungerer for deg :). Det er best å installere i AHCI/ modus og ikke i IDE/compatible modus. Du mister endel ytelse.

Husk bare å hent ned riktig driver. Ser at det ligger både Vista og xp drivere der..

Cartoon

Lenke til kommentar

Først må jeg takke for hjelpen.

Men jeg har vært inne på denne siden, men finner ikke min type PC

modell nommeret mitt er PSU30E-09601NNE .. denne modellen finner jeg ikke når jeg går på siden din under Satellite U300... Noen tips?

Lenke til kommentar

Gå først inn på denne linken:

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...&service=ND

Gå i søkefeltet og søk etter "PSU30E"(øverst i høyre hjørnet)

Gå ned i resultat feltet og velg "Satellite U300-15A"

Neste bilde velg "drivere" i høyre kolonne.

Neste bilde/side så kan du velge operativsystem og hvilken driver du skal laste ned.

Velg å laste ned driver "storage manager" Hent ned driver og pakk den opp.

Det letteste å installere driveren på er hvis du har tilgang til en USB diskettstasjon. Men hvem har tilgang til disse idag? hehe.

Men bruk drivern ifra "F6flpy" og legg inn både "ICH7M" og "ICH8M" for det osét du skal legge inn i nlite.

Se følgende link for bruk av Nlite hvis du er grønn på dette ..

http://komku.blogspot.com/2007/11/integrat...to-windows.html

Håper dette kan hjelpe deg :)

Husk at her ligger det også andre drivere, hvis det er andre enheter som ikke fungerer i windows når XP er installert

Hilsen

Cartoon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...