Jan-E. Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Prøver fortvilt å få bildet fra Pc'n til Tv'n og har endelig fått et form for bilde, men nå ligger panelet på Tv'n og resten på Pc'n. Virker som om at alt er tilfeldig Forbindelse mellom Pc(mint6) og reciever er S-vhs. Recieveren tar seg av skaleringen Endret 8. april 2009 av Jan-E. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Har vært rimelig begredelige greier når det gjelder config av flere skjermer/TV etc. i Gnome/KDE. Gnome 2.26 skulle visstnok fikse dette(?), men er ikke mange distroer som har 2.26 enda. Du sier ikke noe om hva slags grafikkkort du har, blir kanskje lettere for folk å hjelpe med litt flere detaljer. Mitt beste tips er å prøve å bruke xrandr direkte fra terminalen. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Har vært rimelig begredelige greier når det gjelder config av flere skjermer/TV etc. i Gnome/KDE. Gnome 2.26 skulle visstnok fikse dette(?), men er ikke mange distroer som har 2.26 enda. Du sier ikke noe om hva slags grafikkkort du har, blir kanskje lettere for folk å hjelpe med litt flere detaljer. Mitt beste tips er å prøve å bruke xrandr direkte fra terminalen. Ikke sikker på kortet, men laptopen er en Dell inspiron 6000 Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Har nå fått det til å virke sånn passelig med oppløsning på 1024x768 (4:3).(grovkornet på Pc-skjermen) Jeg skulle absolutt hatt 1280x768 (16:10) på Pc-skjermen og en eller annen 16:9 oppløsning til Tv-skjermen. Ble egentlig veldig overrasket over bildekvaliteten. Kan det være pga. at recieveren (Pioneer AX4) behandler signalet og sender det videre via komponent? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 For at noen i det hele tatt skal hjelpe deg må du gi et minimum av informasjon (Distro, distroversjon og grafikkort ). Akkurat nå har du en elendig emnetittel og ikke sagt noe annet enn at "Bilen min fungerer ikke". Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 For at noen i det hele tatt skal hjelpe deg må du gi et minimum av informasjon (Distro, distroversjon og grafikkort ). Akkurat nå har du en elendig emnetittel og ikke sagt noe annet enn at "Bilen min fungerer ikke". "Forbindelse mellom Pc(mint6) og reciever er S-vhs. Recieveren tar seg av skaleringen" Dette står lenger opp og det finnes vel bare en Mint6?? Har Dell så mange skjermkort til Inspiron6000? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Den er levert med fire typer skjermkort hvordan finner jeg ut av hvilket jeg har? Dell har hvist ikke fått med seg at folk gjerne har Pc'n på fanget og dermed sliter bort tall og bokstaver.... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 lspci i terminalen. se etter VGA controller. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 lspci i terminalen. se etter VGA controller. Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03) Jeg er ganske fersk på det her men det der har æ faktisk vært borti før :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå