sinnaelgen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 jeg har fått et merkelig, irriterende ( og alvorlig ) problem med filedialogene i turbo delphi . uansett om jeg bruker en savedialog eller fileopendialog så låser det kompilerte programmet seg når jeg beveger meg blant filene. det skjer ikke i filehandleren linebyget i Windows. altså jeg kopilere programmet og kjører det alle funksjoene jeg har lagt inn ser ut til å funger bra så velger jeg å utføre Execute dialogen. og man er i filehandleren. hvis jeg dobbeltklikker på på et mappe så stopper programmet ( man kommer ikke inn i denne mappen) det nytter ikke å gå til delphi editoren for å stoppe programmet . hvis jeg velger å drepe programmet mit oppgave-behandleren så får jeg stoppet programmet min . men delphi editoren må også stoppes på den måten . er det noen som har peiling på hvor problemet ligger hen ? Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hvis jeg var deg ville jeg prøve å oppdatere Turbo-Delphi. Hvis dette ikke hjelper eller ikke går kan du ta å avinstallere delphi og installere igjen;). Anefales å oppgradere til Codegear Delphi 2009!! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 (endret) jeg har installert det på nytt. foreløpig ser det ut til å fungere. men jeg har ikke kommet så lengt at jeg har fått teste ut problemet enda. grunnen var at noen av komponentene jeg bruket som f.eks spienedit ikke er en del av standard komponentene så jeg måtte bruke tiden på å endre på koden. hvilken versjon var det du mente jeg skulle velge ? jeg finner ikke neo informasjon om det hos alfacode.no Endret 12. april 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Mente at du skulle bruke Codegear(Tidligere Borland) Delphi 2009. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 man må likevel innom alfacode.no for å kjøpe det . der finner jeg norske priser . miste prisen er i underkant av 3 tusen kr og det synes jeg er lit i meste laget. en trial utgave har bare begrenset nytte og det er ikke aktuelt Lenke til kommentar
ThePascal Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 eventuelt Thepiratebay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå