Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mistet all motivasjon etter brudd

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei.

Nå har det seg slik at det for noen dager siden ble ordentlig slutt mellom meg og ei jente jeg har "holdt på med" siden juletider. Jeg har slitt veldig mye med dårlig selvtillit, og dette var egentlig første gangen jeg virkelig har hatt trua på at et forhold kunne fungere. Denne jenta gjorde at jeg slutta med wow, begynte å trene og generelt ble gladere, hadde motivasjonen til å gjøre alt, selv om det var skolearbeid eller å måke snø. Jeg følte at jeg virkelig måtte jobbe for å ha en mulighet på denne jenta, noe jeg gjorde. Men det fungerte ikke til slutt uansett...

Nå føler jeg må så utrolig tom og giddalaus. Jeg er trøtt hele dagen, orker ikke trene, har re-aktivert wow-kontoen min, er gretten og har ikke trua på at jeg kommer til å møte noen ny jente på lang, lang tid...

Så det jeg egentlig lurer på er om noen har opplevd noe av det samme, eller uansett har noen tips til hvordan jeg kan unngå å skli tilbake til mitt gamle jeg, og på en aller annen måte få tilbake livsmotivasjonen jeg hadde mens jenta fortsatt var aktuell...

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsett og tren, få bra kropp. Da får du sikkert litt bedre selvtilitt og drage på damene ;) Fortsett og jobb bra på skolen også, da får du en bra jobb og penger, og får draget på damene ;) Alle føler seg sånn når man må gi slipp på noen man fremmedles vil være sammen med. Går som regel alltid over, masse like bra og helt sikkert bedre damer der ute du ikke har truffet enda. Du treffer dem hvertfall ikke om du surmuler hjemme som en gnom.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsetter med å være aktiv og ute, så er sjansen 100% større for at du møter ei ny, enn når du sitter inne foran PC'en. Gå ut og ha det moro. Jeg veit det er kjipt å miste noen man er glad i Har erfart det et par ganger selv, så jeg veit hva du snakker om. Det vil komme flere muligheter, garantert! Det virker kanskje litt urealistisk nå, men bare vent.

Lenke til kommentar
Hei.

Nå har det seg slik at det for noen dager siden ble ordentlig slutt mellom meg og ei jente jeg har "holdt på med" siden juletider. Jeg har slitt veldig mye med dårlig selvtillit, og dette var egentlig første gangen jeg virkelig har hatt trua på at et forhold kunne fungere. Denne jenta gjorde at jeg slutta med wow, begynte å trene og generelt ble gladere, hadde motivasjonen til å gjøre alt, selv om det var skolearbeid eller å måke snø. Jeg følte at jeg virkelig måtte jobbe for å ha en mulighet på denne jenta, noe jeg gjorde. Men det fungerte ikke til slutt uansett...

Nå føler jeg må så utrolig tom og giddalaus. Jeg er trøtt hele dagen, orker ikke trene, har re-aktivert wow-kontoen min, er gretten og har ikke trua på at jeg kommer til å møte noen ny jente på lang, lang tid...

Så det jeg egentlig lurer på er om noen har opplevd noe av det samme, eller uansett har noen tips til hvordan jeg kan unngå å skli tilbake til mitt gamle jeg, og på en aller annen måte få tilbake livsmotivasjonen jeg hadde mens jenta fortsatt var aktuell...

Takker for svar!

Har vært gjennom omtrent det samme som deg. Møtte en jente for ca. ett år siden. Følte meg for tynn og skrall for å ha sjans på henne. Begynte å trene. Mistet nesten ALLE gamle interesser. På ett år gikk jeg opp 25 kg muskler (ikke alt seff, men beholdte fett %). Ble, om jeg må si det selv, mye finere i både i ansikt og kropp. Selv om alt med denne jenta gikk til helvette for et halvt år siden har jeg fortsatt å trene, og fortsatt og tatt var på meg selv. Har også fått mer interesse fra jenter. Vil anbefale degå fortsette slik du gjorde. Spis MYE og tren! :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest#

Hei.

Vet akkurat hvordan du har det.. det ble for en kort stund siden slutt mellom meg og kjæresten (av noe kompliserte grunner) og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg videre. Jeg gråter, stenger meg inne i huset, orker ikke skole, være sosial osv.. henger meg fast i tanken på at han kanskje vil ha meg tilbake med tid osv.. Men en ting jeg har funnet ut at hjelper er å trene. Du skrev du trente mye før, jeg vil anbefale deg å fortsette og trene. Når du trener slipper du kanksje tankene som er vonde tenke. Jeg bruker de vonde tankene som drivkraft. Når jeg er lei meg løper jeg 10 ekstra min på mølla eller løfter vektene ett par ekstra ganger. Kanskje dette vil fungere for deg også?

Lykke til, håper du føler deg bedre.

Lenke til kommentar

Fysisk trening er mental trening, for kropp og sinn er ett. I tillegg blir du gjerne dopet litt innenfra av kroppens eget morfin, endorfinene.

Uansett er det helt vanlig å ha det veldig tungt i en slik situasjon. Men med mindre du vil være fornøyd med å bruke all tid på WoW (jeg har gjort noe tilsvarende selv, så å skulle dømme noen for å gjøre det samme...), så er det best å holde seg ihvertfall litt i aktivitet. Men IKKE for en fremtidig kjærestes skyld, gjør det utelukkende for din egen del. Det er ikke snakk om å være "bra nok" for noen annen, men om å føle seg bedre selv.

Lenke til kommentar

Vart sjølv singel nylig, vart berre enda meir motivert for å bli flinkere i ting, trene og få eit best mulig og sunt sjølvbilde. Hjelper ikkje å grave seg ned å vente på at det går over av seg sjølv. Kom deg ut av stolen, hiv deg på trening 3-4 ganger i veka. Et sunt og bli glad i deg sjølv. Så når ho ser deg igjen, så er du en helt ny og bedre person og da sitter du med godfølelsen, for no kan du få noke enda bedre =) sett deg sjølv i førersetet for ditt eget liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...