Asaf_p Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Etter at jeg kjøpte dette kamera, er jeg ikke helt fornøgd med bildene. Jeg føler de mangler speilrefleks-farger og dybde. Det er ofte mulig å se på bilder som ligger på facebook at de er tatt med speilrefleks. Også mange bilder som ligger på forumet her føler jeg at det går an å se at det er tatt med speilrefleks. Spørsmålet mitt er da om det er noen enkle tips jeg kan gjøre for å utnytte kamera mitt bedre, slik at bildene blir bedre. Fargene blir ofte bleke, og jeg er heller ikke fornøgd med skarpheten. Problemet er kanskje at jeg tar stort sett alle bildene i Auto... Jeg skyter med HMC UV(n) filter, kun ment som beskyttelse. Linsa er 14-42 1:3,5-5.6 Kamera blir brukt både inne og ute Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg regner med at du bruker JPEG som filformat. Da kan det være en fordel å prøve litt forskjellige innstillinger for å øke fargene. Du kan f.eks. lese igjennom denne siden og prøve ut noen av tipsene. Et godt råd er å ikke skru på alt med en gang. Ettersom det følger med solblender, anbfaler jeg deg å ta av UV filteret og bruke solblenderen som beskyttelse. Da vil du få litt mer kontrast på motlysbilder som igen har en positiv virkning på fargene. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå