Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg skal overklokke prosessoren min og trenger hjelp til å velge prosessorkjøler. Noen som gidder å hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei Alle Sammen!

Jeg sakl klokke min AMD Athlon 64 x2 5000+ 2.61GHz

Den skal klokkes til 3,0GHz.

Noen som vet om en kjøler som kan vere dugenes til dette?

Link?

Må ikke være for stor for hvis dere ser her så er det ikke mye plass til prosessorvifte på hovedkortet mitt!

post-183038-1239120927_thumb.jpg

Vil også ha en kabinettvifte til men har ikke flere kontakter på pc-en til kabinett vifte. Noen som vet om man kan få kjøpt en sånn 3-pin splitter eller noe sånt slik at jeg kan kople inn to vifter i en kontakt?

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du tenker logisk så betyr større kjøler mer effektivitetl, siden du ikke har noe serlig plass så må du gå for de små og bråkete eller vurdere vannkjøling.

Det jeg prøvde å si var at du kanskje kan få en stor vifte i lengde og høyden om du tar noen mål og loker inne på komplett.

Lenke til kommentar
Ja, det er det. Ikke til å anbefale for klokkere derimot.

Det heter Asus M2n-MX SE-plus.

Stemmer det. Asus M2N-MX SE-Plus men hvordan viste du det?

Magic-trick nr.1: Jeg har hatt det kortet selv.

Magic-trick nr.2: Jeg så på bildet ditt.

Lenke til kommentar
Men BlomsterBob, Ser at du spiller Saint Row 2 på pc. Hvordan er det? Er det vert å kjøpe?

Random^hero: Jupp, det også. ;)

Siden vi er så godt igang med off-topic: Saints Row 2 på PC er ræva optimalisert men duger mye bedre med kontroller i forhold til konsoll. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøper somregel brikker som er et hakk raskere enn det kortet støtter. Gir litt god plass til overklokking eller gode timings på hovedkortets standard hastighet.

Maskinen din vil ikke bruke mer en 3GB ram uansett om du ikke har 64-bits operativsystem vel og merke. Så om du vil merke voldsomt masse på 1GB spørs.

Men det du kan gjøre som jeg ihvertfall gjorde er å dedikere den siste GB med ram til skjermkortet. Så blir den ihvertfall brukt til noe.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper somregel brikker som er et hakk raskere enn det kortet støtter. Gir litt god plass til overklokking eller gode timings på hovedkortets standard hastighet.

Maskinen din vil ikke bruke mer en 3GB ram uansett om du ikke har 64-bits operativsystem vel og merke. Så om du vil merke voldsomt masse på 1GB spørs.

Men det du kan gjøre som jeg ihvertfall gjorde er å dedikere den siste GB med ram til skjermkortet. Så blir den ihvertfall brukt til noe.

Ok har kjøpt rammen nå men hvordan setter jegf den siste gigabyten på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Det stiller du i bios. Siden det er en god stund siden jeg var i bios og jeg kun har et bluetooth tastatur som ikke fungerer utenom windows så het det den gang AGP Aperture size. Men det kan også bare hete shared graphics memory eller lignende. Står ofte instillt på 128MB. Øk den til 1GB å lagre og exit.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...