Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Privat import fra sverige, hva skjer i tollen?

Cuddlefluff

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestilt to stk N.o. xplode bokser og 2-3kg proteiner fra sverige, og skal hente dem i Strømstad selv med bil, siden det ikke selges i norge.

* Hvordan er tollbestemmelsene på dette? Jeg har til under 3 måneders privat bruk, må jeg stoppe på eget insj, eller trenger jeg bare stoppet hvis de stopper meg?

Hvis de spør om jeg har noe som må fortolles (veit ikke hva som _må_ eller bør fortolles,) og jeg svarer nei og de få varene jeg har skal fortolles, blir det forenklet forlegg etc, eller bare får jeg en faktura på mva jeg må betale?

For jeg vil jo helst slippe om jeg kan. :)

Mvh Cuddle

Endret av Cuddlefluff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få tollpapirer der du kjøper, ikke betal svensk moms, stopp i tollen på grense, vis papirene, betal norsk moms + eventuell toll.

Velger du å ikke stoppe er du en "smugler".

Har du tollpapirer kan du dra unnskyldningen om at du skulle fortolle i Oslo eller noe. Men da vil trolig butikken du kjøpte fra sende deg regning for svensk moms.

Lenke til kommentar

Under forutsetning av at det dreier seg om vnalig kosttilskudd, er det verdien som er avgjørende. Du kan ta med varer til en verdi av inntil kr 3000,- uten å svare toll eller mva.

Om kostilskuddet inneholder midler som ikke er tilatt i Norge, kan det gå som narkotika (om det står på narkotikalisten eller ikke-godkjent liste, eksempelvis effedrin) med de konsekvenser det innebærer...

Obiter_dictum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...