Gå til innhold

Hvorfor mye ledig plass før defragmentering?

Anbefalte innlegg

Hvorfor anbefales det å ha minst x% prosent ledig plass når man skal defragmentere?

Eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at ellers vil selve jobben bruke uforholdsmessig lang tid. Mer ledig plass = midre flytting og omvendt.

Jeg har fått med meg at noen mener det bør være 30% ledig plass for effektiv defragmentering.

Men det må jo være pga. å få gjort selve defragmenteringsjobben effektiv?

Kan ikke tenke meg andre grunner.

Noen andre som kan fortelle meg andre grunner?

Jeg vet at det bør være nok ledig plass til at maskina får jobbet med det man jobber med, men hvis man defragmenterer hver natt trenger man nødvendigvis ikke ha så mye ledig plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, jeg fant dette:

Depends on the defragmenting tool.

The builtin defragmenter in Windows XP requires 15% free space for defragmentation (or at least it warns you if there is less free space). Some other defragmentation tools require less.

fra denne side:

http://club.cdfreaks.com/f7/defragment-spa...irement-256527/

men så er windows sitt defragmenterings verktøy ikke noe å skryte av, selv bruker jeg diskeeper og har aldri noe problemer.

Lenke til kommentar
Men at den trenger 15% (eks. ca. hele 225GB av en 1500GB harddisk) er vel KUN for å få selve defragmenterinigsjobben gjort mere effektiv?

Eller???

jeg har lest en eller annet plass. at den ikke kan begynne med/eller blir ferdig med fragmentering, går liksom i en loop ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...