Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC starter bare litt

Anbefalte innlegg

Pcen starter bare litt, dvs jeg får frem det svarte bildet med microsoft nederst og den tynne streken. Plustelig så bare slår den seg av.

Prøvde å boote fra DVD, den loader litt fra dvd, men så igjen slår den seg av.

I tillegg får jeg melding om boot failure disk på selve OS disken.

Har tatt ut RAM, disker og satt på plass igjen.

Alt dette etter at jeg prøve å sette på plass igjen DVD brenneren. Maskinen ville da ikke starte. Kom masse pipe lyder. I tillegg litt etterpå kom en av ledningene borti vifta som sitter på prosessoren. Fikk da litt panikk og bare slo av hele maskinen resolutt.

Jeg ville vel her utelukke uansett problemer med prosessoren grunnet dette? Eller?

Ser det har lagt seg en rundt flekk på prosessoren...grå pasta eller noe slikt som og er å finne på undersiden av viften. Vet ikke om dette har noe å si?

Endret av pierce007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det "ser ut som" at du har tatt av vifte/kjøler fra CPU, siden du nevner kjølepastaen som er en naturlig ting

som skal være der.

Klarte du å sette dette godt tilbake på plass,

eller restarter maskinen pga. varmegang i CPU ?

(ditt første problem var nok at vifta ble hindret, temperaturen steg, og "alarmen" gikk)

Lenke til kommentar

Har du sjekket at når du satte inn DVDspilleren igjen at den ikke har kommet borti noen komponenter på hovedkort?

Jeg ødela et hovedkort engang på dette da min dvdspiller rev istykker en del på HK. Vet ikke om det kan være tilfelle hos deg, men greit å sjekke etter fysiske skader...

Ser HK greit ut så ville jeg nok engang prøve å starte pc med minimum av komponenter tilkoblet. Du kan også prøve å resette CMOS, da det hjelper noen ganger. Dette må gjøres uten at strømkabelen er tilkoblet strømnettet.

Sjekk også at alt av kabler står ordentlig i. Har du skjermkort som krever ekstra strøm, så sjekk også at denne står ordentlig i.

Hjelper ikke noe av dette, så ville jeg sjekket med hovedkort bok hva disse pipelydene betyr. Som regel er disse pipelydene en kode for hvor i oppstarten av bios den stopper opp.

Lenke til kommentar
Det "ser ut som" at du har tatt av vifte/kjøler fra CPU, siden du nevner kjølepastaen som er en naturlig ting

som skal være der.

Klarte du å sette dette godt tilbake på plass,

eller restarter maskinen pga. varmegang i CPU ?

(ditt første problem var nok at vifta ble hindret, temperaturen steg, og "alarmen" gikk)

ja tok av vifte fra prosessoren - bare for å sjekke, for så å sette dette på plass igjen.

pastaen ser ut som den har størknet - vil det si at en bør smøre på nytt?

uansett hjalp det ikke - maskinen slår seg av etter noen sekunder.

pipelyden er derimot vekke.

Lenke til kommentar
Har du sjekket at når du satte inn DVDspilleren igjen at den ikke har kommet borti noen komponenter på hovedkort?

Jeg ødela et hovedkort engang på dette da min dvdspiller rev istykker en del på HK. Vet ikke om det kan være tilfelle hos deg, men greit å sjekke etter fysiske skader...

Ser HK greit ut så ville jeg nok engang prøve å starte pc med minimum av komponenter tilkoblet. Du kan også prøve å resette CMOS, da det hjelper noen ganger. Dette må gjøres uten at strømkabelen er tilkoblet strømnettet.

Sjekk også at alt av kabler står ordentlig i. Har du skjermkort som krever ekstra strøm, så sjekk også at denne står ordentlig i.

Hjelper ikke noe av dette, så ville jeg sjekket med hovedkort bok hva disse pipelydene betyr. Som regel er disse pipelydene en kode for hvor i oppstarten av bios den stopper opp.

brenneren har ikke kommet borti noen deler eller annet som kan ødelegges.

prøvd å starte opp maskinen med en minnekort, en disk (OS) uten at det hjelper. prøvde som sagt deretter igjen å sette inn brenneren i håp om at en kanskje kunne få bottet fra dvd, men den gang ei.

alle kabler er sjekket og alt ser ut som det skal.

pipelyden er som sagt borte.

får kanskje prøve å resette cmos da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...