Fred7555 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei, jeg har endel filmer som er tatt opp på en JVC DVD-Recorder, som jeg gjerne ville ha lagt inn på pc'en, men hvordan? Takk Lenke til kommentar
cdr Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Er det opptak på DVD-plater det er snakk om? I så fall, er det bare å rippe dem til ISO-filer med f.eks DVDdecrypter. Du kan spille av disse filene direkte med f.eks. VLC media player. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Nei, mente filmene som ligger på HDD'en på DVD-Recorderen. Vet jeg bare kan ta ut HDD'en og koble den til PC'en, men finnes det det kabel/raskere måte enn det for å få inn filmene? Litt kjedelig å måtte skru opp 16 skruer, og masse annet for å legge inn hver helg (tar opp endel). Er nesten 100% sikker på at det er denne Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det er jo ingen utgang for digital overføring av data fra slike spillere. Da blir alternativene: 1: Analog overføring. Krever video inngang på PC. 2: Brenne DVD som du så ripper på PC. Hvis du kan kan lese disken i en PC (vet du det eller bare antar du det?) så er det en mulighet til: 3: Sette disken i en ekstern boks, slik at den enkelt kan flyttes til et USB adapter på PC. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Igår skrudde jeg opp DVD-Recorderen, og der lå det en vanlig 160GB HDD så det ut som, som jeg tror jeg kan ta ut å bare koble til PC'en. Er nok uaktuelt med nummer 2, fordi det er endel filmer. Men det med nummer 1, på PC'en har jeg 2xDVI og S-Video (har HD 4870), funker det da? Taper man kvalitet eller noe da? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Selve disken er naturligvis av samme type som finnes i en PC. Men filsystemet er nok ikke det samme, så du kan ikke regne med at det vil fungere å lese den på en PC. Vanlige skjermkort har video utganger. Du trenger innganger. Kan løses med et video capture kort. Eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315309 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336868 Kvaliteten vil nok tape seg litt, ja. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Okai, takk for svar Kan du koble en PS2 til en sånn boks og? (Sikter til en med USB) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Okai, takk for svar Kan du koble en PS2 til en sånn boks og? (Sikter til en med USB) Jo det går, har selv brukt ett gammelt Hercules PCTV og PS2 for å så bruke datamaskinen som TV. Har funket greit det så det er en enkel operasjon. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Antar det. Kjenner ikke PS2, men går ut fra at den har kompositt utgang (gul RCA plugg). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Antar det. Kjenner ikke PS2, men går ut fra at den har kompositt utgang (gul RCA plugg). Jo, eneste er at du kan gjøre som jeg og det var ved å konvertere kompositt pluggene for lyd til Mini Jack også koble dem på Line In på lydkortet i maskinen. Ikke noe jeg tror hardcore lydfans ville ha gjort, men nå bruker jeg 99 kroners headset og synes det er greit så det sier om hvor kresen jeg er på lyd. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Takk for rådet, blir vel noe sånt som det der Hvis jeg kobler DVD-Recorderen til den boksen også til PC'en, kan jeg flytte/kopiere filmene inn på Pc'en, eller bare se på de? 007CD: Hvilken av de ledningene (gul, rød og hvit) er den for lyd/hvilken koblet du til PC'en for lyd? Bruker selv headset til 350 kr, så er ikke særlig kresen på lyden Takk for den gode hjelpen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Gul er video, så denne har jeg koblet til TV Kortet. Rød og Hvit er lyd, nå vet jeg ikke hvilke som er høyre eller venste av disse, men på konverterne jeg bruker er det en hvit og en rød inngang så om du kobler rød på rød og hvit på hvit så blir det bra. Slike konvertere får du for under 40 spenn på Elkjøp og co så de er enkle å få tak på. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Hei, og takk for hjelpen Nå kan det være (og jeg tror) at jeg er litt dårlig til å finne sånne konvertorer/det jeg trenger, så jeg ville ha satt pris på om du kunne linket til en sånn konvertor eller det jeg trenger Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Lydkompositt til minijack... Den er enkel å se hos Elkjøp i allefall. Og spør du noen der så skal du klare å få tak på det, er vell å finne i stereo avdelingen deres vil jeg anta. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Okai, takk for hjelpen Da tror jeg det blir denne og en sånn Lydkompositt-->Minijack. Takk for all hjelpen Endret 10. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg tenker enda enklere: http://www.tnt-audio.com/jpeg/minijack_rca.jpg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 <pirkemodus> Det er ingenting som heter "lydkompositt". Rød og hvit plugg er lyd, helt uavhengig av alt annet. Kompositt er et signal som bare har med bilde å gjøre. Så overgangene dere diskuterer har bare med lyd å gjøre, uavhengig om det kobles mot et stereoanlegg eller en TV. </pirkemodus> Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Jeg tenker enda enklere: http://www.tnt-audio.com/jpeg/minijack_rca.jpg Da tenker jeg hvor den skal kobles og hvor den gule skal kobles? Er det den overgangen som skal til minijack'en/lyd-inngangen? Hva med den gule da? Endret 10. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Som jeg sa, den gule kobler du inn på den gule video in på capture kortet. De to lyd kablene kobler du på overgangen og i "LINE IN" på lydkortet. Så bruker du programmet som du sannsynligvis får med TV Kortet / Capture kortet og velger Line In som lydkilde og Composite som video kilde... Voila, så skal det funke. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Åja Da har jeg et siste spørsmål, har du et billig TV-Kort eller Capture-Kort du kan annbefale? Takker for den gode hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå