Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hadde strøm brudd på lan, nå har jeg svart skjerm

Anbefalte innlegg

hallo, jeg var på LAN med noen kompiser, så hadde vi et strømbrudd og nå når jeg skrur på pcen, er skjermen min svart, alt ser ut til og surre å gå som det skal, alle viftene mine etc. går men jeg får ikke bilde på skjermen. har testa et annet skjermkort men det fungerte heller ikke, har ikke fått testet skjermkortet mitt i en annen pc for jeg har ikke en annen stasjonær her akkurat nå. får heller ikke sendt inn pcen siden SHG.no er jo nedlagt..

noen her som har noen lure ideer om hva som kan vær problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikre deg først og fremst at det pc og ikke skjerm som er problemet. Får du bildet på skjerm med annen pc?

Kommer det bildet på skjerm, kan du prøve å resette cmos. Har opplevd dette selv og da hjalp det å resette cmos. Bare husk at pc må IKKE være tilkoblet strøm når du gjør dette.

Vet du ikke hvordan du gjør dette så sjekk ut hovedkortboka til pc, eller finn pdfén til hovedkortet på nett.

Lenke til kommentar
Forsikre deg først og fremst at det pc og ikke skjerm som er problemet. Får du bildet på skjerm med annen pc?

Kommer det bildet på skjerm, kan du prøve å resette cmos. Har opplevd dette selv og da hjalp det å resette cmos. Bare husk at pc må IKKE være tilkoblet strøm når du gjør dette.

Vet du ikke hvordan du gjør dette så sjekk ut hovedkortboka til pc, eller finn pdfén til hovedkortet på nett.

får bildet på skjermen med en annen pc ja. kan teste og resette cmos så får vi se;)

Lenke til kommentar

Får pc'en strøm i det hele tatt? Kan vær at sikringen gikk/psuen tok kveld eller en av railsene...

Edit: men prøv å resette med cmos jumperen først :p Hvis det hjelper ikke så ville jeg ha prøvd med en annen strømforsyning. Du har sikkert en kompis på lan som ofrer 15 min på å hjelpe deg ut med strømforsyningen sin.

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Får pc'en strøm i det hele tatt? Kan vær at sikringen gikk/psuen tok kveld eller en av railsene...

Edit: men prøv å resette med cmos jumperen først :p Hvis det hjelper ikke så ville jeg ha prøvd med en annen strømforsyning. Du har sikkert en kompis på lan som ofrer 15 min på å hjelpe deg ut med strømforsyningen sin.

har prøvd med annen strømforsyning ja, ikkeno forskjell

Lenke til kommentar

Hei.. Det kan nok være sannsynlig at at noe er defekt på din pc da altså.

Men foreslår at du plukker alle delene ifra hverandre og setter dem isammen igjen. Jeg vet det høres kanskje litt dumt ut, men det kan være at delene ikke sitter "skikkelig". Litt vanskelig å forklare, men har et eksempel...

Jeg flyttet til sverige for noen år siden. Slo av pc. Tok den med meg til sverige, og startet den opp igjen der.. Ingenting skjedde. Bare sort skjerm og vifter som gikk. Prøvde mye, men tilslutt så tok jeg alt fra hverandre og satte det sammen igjen. Og da startet dritten :).

Jeg sier ikke at det garantert vil hjelpe deg i dette tilfellet, men det kan være verdt et forsøk.

Cartoon

Lenke til kommentar
Hei.. Det kan nok være sannsynlig at at noe er defekt på din pc da altså.

Men foreslår at du plukker alle delene ifra hverandre og setter dem isammen igjen. Jeg vet det høres kanskje litt dumt ut, men det kan være at delene ikke sitter "skikkelig". Litt vanskelig å forklare, men har et eksempel...

Jeg flyttet til sverige for noen år siden. Slo av pc. Tok den med meg til sverige, og startet den opp igjen der.. Ingenting skjedde. Bare sort skjerm og vifter som gikk. Prøvde mye, men tilslutt så tok jeg alt fra hverandre og satte det sammen igjen. Og da startet dritten :).

Jeg sier ikke at det garantert vil hjelpe deg i dette tilfellet, men det kan være verdt et forsøk.

Cartoon

hm rart at ledningene liksom bare skal plutselig dette ut litt etter et strømbrudd;p men som du sier så er det jo verdt et forsøk:) takk for hjelpa:)

opdaterer her etter jeg har tatt ifra delene og satt den sammen igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...